X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם האוניברסיטה העברית
▪  ▪  ▪

לרגל יום המדע הלאומי (יום הולדתו של אלברט איינשטיין) שיתקיים ב-14 במרס 2010, מארגנת האוניברסיטה העברית בשיתוף רכבת ישראל "רכבת מדע חוצת ישראל" במסגרת הסדרה "מרצים על הפסים" - בכירי האוניברסיטה העברית מרצים ברכבת. שלוש הרצאות מדעיות יועברו ברכבת מבאר-שבע ועד חיפה.
הנוסעים ברכבת יזכו לשמוע הרצאות על תרומתו של המדען אלברט איינשטיין לאנושות; יזכו להכיר את אחד המדענים השותפים לפיתוח עגבניית השרי ולהבין כיצד מדען מפתח המצאה וכן יוכלו להתנסות בניסויים בפיזיקה תוך כדי נסיעת הרכבת.
ההרצאה הראשונה תינתן על-ידי פרופ' גוטפרוינד תתקיים ברכבת שתצא בשעה 10:27 מתחנת "באר-שבע מרכז" ובאותו קו בשעה 11:15 יתקיימו גם הניסויים ברכבת. כשהרכבת תצא מתחנת "תל אביב האוניברסיטה" לכיוון חיפה בשעה 12:22 תחל ההרצאה של פרופ' רבינוביץ. בשעה 13:28 יתן פרופ' רבינוביץ הרצאה נוספת ברכבת שתצא מתחנת "חיפה חוף הכרמל" לתל אביב.
פרופ' חנוך גוטפרוינד, לשעבר נשיא האוניברסיטה העברית ופיזיקאי יספר על תרומתו של המדען אלברט איינשטיין למדע שבזכותה ה-14 במרס, יום הולדתו, נקבע כיום המדע הלאומי. "בחייו של איינשטיין היו שנתיים שבהם הגיע לפריצות דרך מדעיות ששינו את תפיסת העולם שלנו לעד והשפיעו לא רק על הפיזיקה המודרנית אלא גם על חיי היומיום שלנו" אומר פרופ' גוטפרוינד. "בזכות הבנתו של איינשטיין את מהות האור ואת האינטראקציה בין אור וחומר פותחו טכנולוגיות רבות - החל מפתיחת דלת המעלית ועד לפיתוח טילים בליסטיים".
פרופ' חיים רבינוביץ', לשעבר רקטור האוניברסיטה העברית, יספר על תהליך פיתוח עגבניית השרי הפופולרית לו היה שותף יחד עם פרופ' נחום קידר: "חיפשנו דרך להאטת ההבשלה המהירה של העגבנייה הרגילה, תופעה שאופיינית בעיקר לעגבניות הגדלות בארצות חמות. לאחר עבודה מאומצת שנמשכה חודשים רבים, הצלחנו לזהות ב-1973 את הצירוף הגנטי הראוי והרצוי להאטת ההבשלה ונפתחה הדרך לניצולם של אותם גנים בהשבחת עגבניות", מסביר פרופ' רבינוביץ. "הממצאים היוו בסיס לפיתוחם של זני עגבניות שהתרככותם איטית ושצוברים במהלך ההבשלה הממושכת חומרי טעם וריח וצבע שיש להם ערך תזונתי גבוה - ובין אלה גם את עגבניות השרי. העגבניות שפותחו מכילות ויטמינים חיוניים שבשילוב עם אכילת שומן מספקים הגנה טובה מפני שורה של מחלות כמו סרטן הערמונית, סרטן השד, סרטן מערכת העיכול, מחלות לב ועצם ועוד". לנוסעים גם יחולקו עגבניות שרי להנאתם.
בפעם הראשונה על רכבת ישראל יתקיים "קרקס מֵכני" - ניסויים חדשניים בפיזיקה בשיתוף נוסעי הרכבת. יהונדב בקנשטיין, פיזיקאי ומדריך בנוער שוחר מדע של האוניברסיטה העברית, יעביר לנוסעי הקרון פעילות מדעית שתעסוק בשאלות - מה משותף לרכבת הרים, צוללת גרעינית ורכיבה על אופניים? מדוע המכונית לא מתהפכת כשיש סיבוב חד בכביש? ואיך זה קשור למסלולי הפלנטות סביב השמש? האם סביבון יכול לרחף? חוקי ניוטון, תנע זוויתי, כוח צנטריפטלי, תאוצה צנטריפוגלית, כוח קוריוליוס, עיקרון ההתמדה, ותנועה ללא חיכוך.

תאריך:  11/03/2010   |   עודכן:  11/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רכבת ישראל
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il