X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם בית האופרה
▪  ▪  ▪
[צילום: Lois Greenfield]

להקת המחול של פול טיילור, מהלהקות החשובות בעולם, תגיע לישראל לשבעה מופעים בתאריכים 27.4-4.5.10 במסגרת סדרת מחול במשכן. במופע, תפגיש הלהקה בין עולמות מוזיקליים מגוונים בערב ובו שלוש יצירות: "שינויים", למוזיקה של "האמהות והאבות" (The Mamas & the Papas); "פיאצולה קלדרה", למוזיקה של המלחין הארגנטינאי אסטור פיאצולה (Astor Piazzolla); ו" אש פרומתאוס", למוזיקה של באך (Johann Sebastian Bach).
כשהחל את דרכו בשנות החמישים, כונה פול טיילור על-ידי מרתה גרהאם "הילד הרע" של המחול. עבודתו הייתה כה חדשנית עד כי רבים בקהל חשו מבוכה ובלבול. בשנות השישים הוא זעזע את המומחים כשיצר מחול אוונגרדי לצלילי מוזיקה שחוברה לפני 200 שנה, והרגיז את הממסד כשלגלג על פרות אמריקניות קדושות.
בשנות השבעים העמיד במרכז הבמה נושא של גילוי עריות וחשף את החיה שבאדם האורבת מתחת למעטה התרבותי. בשנות השמונים טיפל בנושאים כגון אלימות במשפחה ואינטימיות בין גברים בעיתות מלחמה. בשנות התשעים הזהיר מפני קנאות דתית וצייתנות עיוורת לנוכח סמכות. בעשור הראשון של המילניום גינה את האימפריאליזם האמריקני והקניט ברוח טובה את התנועה הפמיניסטית. תיאוריו החריפים של חיילים בקרב ושל אלה הנותרים מאחור, גרמו לניו-יורק טיימס ב-2009 לקבוע שהוא "נמנה על משוררי המלחמה הגדולים ביותר".
עם זאת, בעוד עבודתו בנויה ברובה סביב מרידה במוסכמות וניפוץ אלילים, יצר פול טיילור מאז תחילת הקריירה שלו כמה מהמחולות הרומנטיים, האתלטיים והמצחיקים ביותר שנראו על הבמה.
טעמו המוסיקלי הלא-שגרתי הוביל אותו ליצור מחול לצלילי רגטיים, רגאיי ורוק, טנגו, טין פאן אלי ו"ברברשופ"; מוזיקה מאת באך, בויס והנדל ומנגד מלחינים מודרניים כגון פלדמן, וַארֶז וליגטי; קולות מונוטוניים המקריאים את השעה, קריאות ציפורים וקולות צחוק היסטרי.
מאז המחול הראשון שיצר ב-1954, הוא הוסיף 130 יצירות אותן מבצעים 16 רקדני להקתו. הוא עבד בשיתוף פעולה עם אומנים כגון רוברט ראושנברג, ג'ספר ג'ונס, אלסוורת קלי, אלכס כץ, תארון מאסר, תומס סקלטון, ג'ין מור, ג'והן רולינגס, ויליאם אייווי לונג, ג'ניפר טיפטון וסאטו לוקווסטו.
פול טיילור זכה בהוקרה ובכל הפרסים האפשריים הניתנים לאומנים בארצות הברית. ב-1992 קיבל את פרס מרכז קנדי ואת פרס האמי על Speaking of Tongues, שהופק על-ידי רשת WNET ניו-יורק שנה קודם לכן. ב-1993 הוענקה לו המדליה הלאומית לאומנות על-ידי הנשיא קלינטון. ב-1995 הוא קיבל את פרס אלגור ה' מדוז על מצוינות באמנויות, ונמנה על 50 האישים האמריקנים שזכו להוקרה על הישגים יוצאי-דופן ששמם מופיע בתוכניות לימוד של ספריית הקונגרס. הוא קיבל תואר דוקטור לאומנויות לשם כבוד מהמכון לאומנויות של קליפורניה, קונטיקט קולג', אוניברסיטת דיוק, בית-הספר ג'וליארד, סקידמור קולג', אוניברסיטת ניו-יורק, אוניברסיטת סירקיוז ואוניברסיטת אדלפי. ב-1989 הוא נבחר לאחד מתוך עשרת חברי הכבוד של האקדמיה האמריקנית והמכון לאומנויות ולספרות. ב-1990 הוא קיבל את תואר לגיון הכבוד ממשלת צרפת, על תרומה בלתי-רגילה לתרבות הצרפתית.
מהביקורות על להקת המחול:
"פול טיילור, הוא ללא עוררין הכוריאוגרף האמריקני הגדול ביותר החי כיום. הדגש המושם על רגשות ומובנה בתוך התנועה, החיוּת הקִצבִּית והנושאים שהוא בוחר להבליט, הרעננות הכל-אמריקנית והאופטימיות, כל אלה קבעו את אמות המידה של המחול האמריקני". (סן פרנסיסקו אגזמינר וקרוניקלר).
"נתח מתוך גן-עדן". (טיים אאוט, ניו-יורק).
"פול טיילור הוא מלך המחול המודרני". (טיים מגזין).
תוכנית המופע:
"שינויים" - מחול על-פי מוזיקה של "האמהות והאבות" (The Mamas & the Papas). מהביקורות על היצירה: "השתובבות מהנה, אנרגיה מתפרצת... טיילור יצר מעין מכונת זמן כוריאוגרפית, ומחזיר את הקהל אל שנות השישים, כולל תלבושות פסיכדליות ומחול השואב מהאווירה החברתית של אותה תקופה". (קייל מקמילן, דנוור פוסט).
"פיאצולה קלדרה" - מחול על-פי מוזיקה של המלחין הארגנטינאי אסטור פיאצולה (Astor Piazzolla); מהביקורות על היצירה: "אחת היצירות המלהיבות ביותר של פול טיילור". (ניו-יורק טיימס).
"אש פרומתאוס" - מחול על-פי מוזיקה של יוהן סבסטיאן באך. עיבוד למחול: סטוקובסקי. מהביקורות על היצירה: "'האש של פרומתאוס' נחשבת ליצירת המחול האמריקנית הגדולה של המילניום...". (אלן אולריץ', מבקר מחול, סן פרנסיסקו).
מועדי המופעים:
בית האופרה - המשכן לאמנויות הבמה בתל אביב:
1.5.10 - מוצ"ש - 21:00;
2.5.10 - יום א' - 21:00;
3.5.10 - יום ב' - 21:00;
4.5.10 - יום ג' - 21:00.
מחיר: 149-299 שקלים. כרטיסים בקופת המשכן 03-6927777, או באתר האופרה הישראלית - www.israeli-opera.co.il.
מופעים נוספים ברחבי הארץ:
27.4.10 - יום ג' - 21:00 - היכל התרבות של פתח תקוה- 03-9125222.
28.4.10 - יום ד' - 21:00 - אודיטוריום חיפה - קופת גרבר - 04-8418411.
29.4.10 - יום ה' - 21:00 - תיאטרון ירושלים - בימות - 02-6237000.
מחיר: 149-299 שקלים.

תאריך:  17/03/2010   |   עודכן:  17/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il