X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם מדטרוניק
▪  ▪  ▪
[צילום: מאגר מדטרוניק]

מדטרוניק המובילה בתחום הטכנולוגיות הרפואיות בישראל ובעולם הודיעה על השקת הסטנט גרפט החדשני - "קפטיביה VALIANT CAPTIVIA", טכנולוגיה רפואית מתקדמת לטיפול במפרצת אבי העורקים באזור החזה.
האאורטה (אבי העורקים) הינה העורק הגדול ביותר בגוף. היא יוצאת מן הלב ומספקת דם דרך ענפים בחזה אל פלג הגוף העליון. לאחר מעבר של הסרעפת היא מספקת את אברי הבטן ומתפצלת באגן לשני עורקי הכסל המספקים דם לרגליים. קרע במפרצת הוא גורם תמותה ב-100% מהמקרים ללא טיפול. טיפול ניתוחי מעלה את סיכויי ההישרדות ב-50%. המדובר במחלה שקטה ומסכנת חיים, לרוב לא קיימים סימנים מקדימים וסימפטומים.
וליאנט קפטיביה, הסטנט גרפט החדשני של מדטרוניק, חלוצת הטכנולוגיות הזעיר פולשניות לתיקון אבי העורקים, מיועד לטיפול זעיר פולשני במפרצות ומחלות אבי העורקים החזי (מפרצות, דיסקציות וקרעים כתוצאה מטראומה). הטכנולוגיה החדשה כוללת מערכת הובלה (מערכת בתוכה נמצא הסטנט-גרפט / התומכן הסינטטי) משוכללת המאפשרת לרופא המנתח להגיע לאזור החולה של העורק בקלות רבה יותר ומדויקת (במקרה של עורקים מפותלים) ולמקם את הסטנט-גרפט בצורה מדויקת ואופטימלית יותר. בעזרת הטכנולוגיה החדשה יתאפשר מתן טיפול למגוון רחב יותר של חולים עם תוצאות קליניות טובות יותר. בארבע השנים בהן הטכנולוגיה נמצאת בשימוש ברחבי העולם, יותר מ-15,000 חולים עברו טיפול בעזרת טכנולוגיה זו.
ד"ר אלכסנדר בלינקי, מנהל היחידה לרדיולוגיה פולשנית במרכז הרפואי רבין מציין: "המערכת מספקת שליטה מצוינת בהכנסת שתל התומכן, יש לו חשיבות רבה בטיפול במחלות אבי העורקים החזי. המעטפת ההידרופילית הביאה לשיפור משמעותי בהכנסת שתל התומכן. יתרונות אלו מצטרפים למאפיינים המקלים על היכולת של הרופאים לטפל במקרים מאתגרים אלו מהווה שדרוג משמעותי, המאפשר לרופאים גישה קלה ונוחה ביותר וכן דיוק ושליטה במהלך ההשתלה. המערכת החדשה תרחיב את אפשרות הטיפולים האנדווסקולאריים לחולים עם מחלות מורכבות של אבי העורקים".
השתלת הסטנט גרפט החדשני, ואלינט קפטיביה, מיועדת לתת מענה רפואי מתקדם למגוון מחלות אבי העורקים החזי:
  • מפרצת עורקים חזי: התרחבות של מקטע עורק לכדי פעמיים ויותר מן הקוטר הנורמלי שלו. הסיכון העיקרי במצב זה הוא פריצה או קרע אשר מופיעים ללא התרעה מוקדמת וגורמים בדרך כלל לדמם קטלני;
  • דיסקציה: היפרדות שכבות האאורטה (לאאורטה 3 שכבות) כך שנוצר חלל נוסף (חלל 'מדומה') בו זורם הדם או נוצר קריש (בין השכבה הפנימית לאמצעית). הסיכון בתופעה בטווח הקצר הוא פגיעה באספקת דם לאיברים חיוניים בנוסף לסכנת קרע ודמם לחזה או לתוך קרום הלב. בטווח הארוך עלולה להתפתח מפרצת בשל חולשה של הדופן המפוצלת. הסימנים המוקדמים הם לחץ באזור הגב העליון ואף קשיי נשימה/בליעה;
  • טראומה: קרע של אבי העורקים באזור החזה כתוצאה ממכה ישירה וחזקה בחזה (בד"כ תאונות דרכים, ניסיונות התאבדות, רוכבי אופנוע, נפילות מגובה). קרע כזה הוא סיבה שכיחה למקרי מוות בשטח לאחר תאונות דרכים. חלק מן החולים מגיעים לבית החולים במצב יציב.
מי הם קבוצות הסיכון לפיתוח מפרצת אאורטה בבית החזה?
בקבוצת הסיכון לפיתוח מפרצת אבי העורקים באזור החזה נמצאים אנשים עם מפרצת באאורטה בטנית או בעורקי הברך, חולי טרשת העורקים, בעלי לחץ דם גבוה, מעשנים, גברים בני 65 ומעלה ואנשים עם קרובי משפחה מדרגה ראשונה עם מפרצת אאורטה.

תאריך:  11/04/2010   |   עודכן:  11/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il