X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם משכנות שאננים
▪  ▪  ▪

תערוכה בעקבות ספרים לרגל פסטיבל הסופרים הבינלאומי שיתקיים במשכנות שאננים בין ה 2-6 במאי. אוצרת: אירנה גורדון.
פתיחת תערוכה במהלך פסטיבל הסופרים הבינלאומי: יום שלישי, ה-4 במאי, בשעה 19:30, גלריה דוויק, משכנות שאננים. בפתיחה ישאו דברים האמנים והאוצרת.
גרי גולדשטיין ופיטר יעקב מלץ עוסקים באופנים בהם ספרים כותבים את זהותנו. עבודותיהם מתכתבות עם צורת הספר והדף, עם המילה כצורה גרפית ועם המטען הספרותי, ההיסטורי והתרבותי שהספר נושא עימו. התערוכה נאצרה במיוחד עבור פסטיבל הסופרים הבינלאומי 2010 ותוצג בגלריה דוויק, משכנות שאננים, עד אמצע יוני.
גרי גולדשטיין נולד וגדל בארצות הברית. עשה תואר ראשון במדעי המדינה באוניברסיטת סירקיוז. תואר שני באומנות פלסטית עשה ב"מכון פרט" בניו-יורק. עלה ארצה ב-1977 ובמשך ארבע שנות חברותו בקיבוץ אפיקים הקים מגמה לאומנות פלסטית בבית הספר האיזורי "בית ירח" ולימד שם. בשנת 1981 עבר להתגורר בירושלים והמשיך ללמד אומנות בקלישר, במכללת קיי, ובבצלאל. גולדשטיין הציג בתערוכות יחיד ובתערוכות קבוצתיות רבות בגלריות ובמוזיאונים בארץ, בארה"ב ובאירופה ביניהם במוזיאון ישראל, מוזיאון תל אביב ומוזיאון חיפה.
מאמצע שנות השמונים, במשך כעשור, התמקדה עבודתו האומנותית ביצירת ספרי אמן. בחמש עשרה השנים האחרונות מצייר גרי בעיקר על דפים מתוך ספרים משומשים. עד היום הוא הוציא לאור שנים עשר מתוך עשרות ספרי האומן היחידאיים שלו.
גרי גולדשטיין זכה בפרס שר התרבות לשנת 2007.
פיטר יעקב מלץ נולד בלונדון ועלה ארצה ב-1977 כשהיה בן ארבע. סיים תואר ראשון בהצטיינות מבצלאל ותואר שני במחלקה לפיסול, רויאל קולג' לאומנות בלונדון. הוא מרצה במחלקה לאומנות בבצלאל ובמחלקה לאומנות במנשר.
מלץ הציג בתערוכות יחיד ובתערוכות קבוצתיות בגלריות ובמוזיאונים בארץ, באירופה ובארה"ב, ביניהם במוזיאון ישראל, מוזיאון חיפה, מוזיאון נחום גוטמן ומוזיאון הרצליה.
עבודותיו עוסקות בממד המטפיזי, התיאולוגי והמוסרי בחיי היום-יום. פעמים רבות העבודות קשורות לחייו האישיים, לחברה ולתרבות בסביבתו. רישומיו נוצרים בדרך-כלל כסדרה המקיימת מסע בחיים. הרישומים משלבים גישות, סגנונות ומקורות מתולדות האומנות, דת וספרות. תבליטיו נוצרים מתוך תגובה לחוויה דרמטית-טרנסדנטית שהתרחשה במרחב מחיי היומיום. מלץ מבקש להנציח רגע זה ועל-ידי כך להחיות אותו שוב-ושוב.
פיטר יעקב מלץ זכה בפרס אמן צעיר לשנת 2005.
על התערוכה
חורחה לואיס בורחס בסיפורו הקצר "הספרייה של בבל" מתאר את היקום כולו כספרייה הבנויה מחללים משושים בהם טמונה אינסופיות המידע האנושי שחלקו יוצר משמעות וחלקו חסר מובן לחלוטין. חללי הספרייה הענקית בנויים כך שלכאורה ניתן לצפות ולשלוט בכולם, לכאורה מדובר בעולם מאורגן ומוסדר לעינינו ולשליטתנו, לכאורה הלוגיקה והידע הם המבנים את הווייתנו ובאמצעותם ניתן לתפוס את היקום עד תום. אלא שמדובר בתעתוע הנמצא בלב הקיום, שכן הסיפורים השונים, הנרטיביים הטמונים באינספור הספרים, משתנים כל העת בין הפנטסטי לתיעודי, בין עבר להווה, בין בדיון למציאות. הזהות נתפסת כצומת אפשרי, אחד מיני רבים, של ידע ודמיון - צומת שעשוי להשתנות בכל רגע נתון.
גרי גולדשטיין ופיטר יעקב מלץ עוסקים באופנים בהם ספרים כותבים את זהותנו.
פיטר יעקב מלץ יצר סדרת רישומים המתכתבים עם ספרים שהשפיעו על תחנות חייו מילדותו ועד בגרותו כאמן ואב לילדים - החיים כמשל של פנחס שדה, ג'וני שב משדה הקרב של טראמבו דלטון, קהלת, הקומדיה האלוהית של דנטה, טאו טה צ'ינג של לאו טסה, זורבה היווני של קאזאנצקיס, מאוס של ארט שפיגלמן ועוד. ספרים אלה המשקפים הוויה רחבה של מזרח ומערב ארוגים בתודעתו של מלץ ומהווים את הסדרה הקרויה "מדף הספרים שלי". הסדרה שנוצרה במיוחד עבור התערוכה, פורשת מהלך חזותי ולשוני שהינו פרטי וקולקטיבי גם יחד, והוא צופן בחובו צמתים מטאפוריים, רעיוניים ורגשיים.
עבור גרי גולדשטיין ספרים הם חומרי הגלם העיקריים. במקום הנייר הריק של הצייר, גולדשטיין בוחר לעבוד עם דפים נושאי משמעות ודימויים, תוך כדי שהוא מוחק ומצייר ומתכתב עם המטען שעל הדף. כך הוא מסמן את היותו חלק מרצף היסטורי ותרבותי מסוים שרק דרכו הוא ואנחנו הצופים יכולים להבין את משמעותה של הזהות.

תאריך:  18/04/2010   |   עודכן:  18/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יעקב מלץ
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il