X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות / מבזקים
- הודעה מטעם השירותים הווטרינרים
▪  ▪  ▪

בימים האחרונים התקבלו דיווחים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות אודות תופעות לוואי חריגות בקרב מספר כלבים וחתולים לאחר קבלת חיסון נגד כלבת. עם קבלת הדיווחים הראשונים מ"ארגון הרופאים הווטרינריים לחיות הבית בישראל", נעשתה פנייה לרופאים וטרינרים פרטיים ורשותיים במטרה לאסוף נתונים אודות היקף התופעה.
לאור זאת, הגיעו אל המשרד פרטים לגבי 24 מקרים של תופעות לוואי חריגות (22 בכלבים ו-2 בחתולים), מתוכם 8 מקרי מוות משנת 2008 ועד היום. מתחקיר אפידימיולוגי שבוצע בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות, על סמך הנתונים שהתקבלו עד עתה, עולה כי מרבית הכלבים המדווחים הינם כלבים מגזעים קטנים. תופעות הלוואי שדווחו החלו כשעתיים לאחר קבלת החיסון וארכו עד חמישה ימים לאחר מתן החיסון. בין התופעות שנצפו: חום, אפתיה, חולשה, הקאות, נפיחות בפנים, קשיי נשימה, גבשושיות על העור ועוויתות.
חיסונים נגד כלבת, הניתנים במרפאות פרטיות או רשותיות, נרכשים כולם על-ידי השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות, ומפוקחים על ידם. נכון להיום, קיימים בשוק שני חיסונים שונים של שתי חברות: פורט-דודג' ומריאל. כלל המקרים של תופעות לוואי חריגות שדווחו למשרד התעוררו שעות ספורות לאחר קבלת החיסון מתוצרת חברת פורט-דודג'.
על סמך הנתונים שברשות המשרד לא ניתן לדעת עדיין האם יש קשר בין החיסון של פורט-דודג' לתופעות ונדרשת בדיקה מעמיקה יותר. עם זאת, מתוך דאגה ל"הולכים על ארבע" וכאמצעי זהירות החליט מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, ד"ר משה חיימוביץ, לעצור את השימוש בחיסון זה, עד לסיום הבדיקה, ולהחליפו בשלב זה בחיסון של חברה אחרת. עם סיום בדיקה מקיפה ועל-פי תוצאותיה, יוחלט כיצד לפעול באשר לשימוש בחיסון המדובר. בנוסף, המשרד עדכן את הרופאים הווטרינריים בנושא וכן, פנה ל-FDA, בכדי לבדוק האם הגיעו תלונות לגבי החיסון גם במדינות נוספות.
בכדי להבטיח כי יסופקו חיסונים בטוחים לשימוש, יספקו השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות לכלל הרופאים הווטרינרים בישראל (פרטיים ורשותיים) מלאי חיסונים של החברה השנייה (מריאל), שלגביו לא דווח על תופעות הלוואי שהוזכרו.
חשוב לציין, כי מחלת הכלבת הנה מחלה חשוכת מרפא, הגורמת למוות ודאי, ומסכנת הן את בעלי החיים והן את האדם! בשנת 2009 אירעו 58 מקרי כלבת בבעלי חיים, מהם 32 בכלבים! בשנת 2010, נכון להיום, אירעו כבר 19 מקרים בבעלי חיים, מהם 12 בכלבים. לשם השוואה בשנת 2008 אירעו 12 מקרים בלבד בבעלי חיים. על כן חשיבות החיסון הינה אקוטית.
חשוב להבהיר, תופעות הלוואי לחיסון מתעוררות תוך שעות ספורות מביצוע החיסון, ולא נרשמו מקרים של תופעות לוואי בשלבים מאוחרים יותר. על כן חיות מחמד שקיבלו חיסון נגד כלבת לפני למעלה ממספר שעות ולא סבלו מתופעות לוואי בעקבותיו, לא יפתחו תסמינים חריגים והחיסון יהיה יעיל בהגנה על הכלב או החתול מפני כלבת.
משרד החקלאות קורא לרופאים הווטרינרים בארץ להמשיך ולדווח על כל מקרה חריג נוסף הידוע להם בהקשר זה.

תאריך:  11/05/2010   |   עודכן:  11/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דביר בר
- הודעה מטעם ענני תקשורת
איילת דובקין
- הודעה מטעם טויסמארט
גבע טלמור
- הודעה מטעם אתר הלוחות WINWIN
מירב סלוק
- הודעה מטעם המכללה האקדמית גליל מערבי
גלית פריד
- הודעה מטעם חברת קווי חופשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il