X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם חברת החשמל
▪  ▪  ▪

5000 ילדים - חילונים, דתיים, ערבים וחרדים, מ-88 רשויות מקומיות מכל רחבי הארץ, הגיעו ביום ג' 25.5.10 לאירוע הוקרה ארצי, לסיכום שנה"ל תש"ע לתוכנית "נתיב האור" - דרך חיים בטוחה בסביבת חשמל, שהתקיים באתר חוות חפצי-בה של חברת החשמל, ליד העיר חדרה, במעמד שר החינוך גדעון סער.
תוכנית "נתיב האור", היא יוזמה של חברת החשמל, בפיתוח מכון יעדים, ואושרה ללימוד בבתי הספר היסודיים על-ידי משרד החינוך בשיתוף מרכז השלטון המקומי.
מדובר באירוע שנתי, שהוא הוקרה למנהיגות צעירה, "ילדי נתיב האור" - המחויבים למנוע תאונות חשמל בקרב אוכלוסיית הילדים ובכך מהווים סוכני שינוי בקהילה. הילדים לומדים על עולם החשמל וסכנותיו, לאתר ולדווח למוקד 103 על כל תקלה או מפגע, ובנוסף, התוכנית מקנה לילדים ערכים שיהפכו אותם לאזרחים פעילים, אכפתיים המוכנים לתרום לזולת.
באירוע התקיימה פעילות לימודית-חווייתית-תחרותית בתחנות שכללו: חידון מסכם לפעילות בבתי הספר במהלך השנה, תחנות בהן הילדים איתרו מפגעים בבית, ניסויים מדעיים, איתור מפגעים ברשת חשמל, ועוד.
במקום הראשון בתחרות נתיב האור זכו ילדי נתיב האור מקרית מלאכי, במקום השני ילדי נתיב האור מג'וליס, במקום השלישי ילדי נתיב האור מהרצליה ומקום רביעי ילדי נתיב האור מאשדוד.
שר החינוך גדעון סער שלח ברכה לאירוע ובה הוא כתב, "האירוע הזה הוא רגע השיא של מאמץ משותף של כולכם במשך השנים הנובע מערכי האחריות החברתית בהתנדבות, העזרה לזולת ויכולת מנהיגותית".
מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, אמר שחברת החשמל מניפה שלושה דגלים: דגל איכות החיים - שזו המחויבות של החברה לספק ללקוחותיה חשמל זמין ואיכותי, דגל איכות הסביבה - שזו המחויבות של החברה לשמור על הסביבה ולשם כך היא משקיעה כ-8 מיליארד שקלים בהתקנת מתקנים מיוחדים בתחנות הכוח, כדי שתושבי ישראל ינשמו אוויר טוב, ודגל שלישי הוא דגל הבטיחות. "שום דבר לא שווה חיי אדם" אמר לסקר, "ואתם, ילדי נתיב האור, שגרירים שלנו. היו מקרים שבזכותכם ניצלו חיים", אמר לסקר.
טיפל'ה על "נתיב האור"
"נתיב האור", הוא פרויקט חינוכי שיזמה חברת החשמל בשיתוף משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי, המיועד לחנך את ילדי ישראל, ובאמצעותם גם את המבוגרים, להתנהגות נכונה בסביבה צורכת חשמל. השנה, הופעלה התוכנית ב-88 רשויות שונות, ובמסגרת התוכנית עברו 130,000 ילדים הדרכה של הפרויקט, ובאירוע סיכום שנת הפעילות יהיו 5000 ילדים מרשויות שונות ברחבי הארץ.
למה?
"נתיב האור" נולד כתוצאה מן הצורך להתמודד עם בורות וחוסר בקיאות הציבור בנושא בטיחות בשימוש בחשמל. בעקבות עשרות מקרים שונים של התחשמלות ילדים, ביניהם גם מקרים מצערים של התחשמלות ילדים על גבי עמודי חשמל.
הנחת היסוד של הפרויקט היא שהתנהגות נכונה ובטיחות יבואו רק ממקום של ידע וחוויה. כל הפתרונות האחרים מטפלים בסימפטומים ולא במחלה. ב"נתיב האור" הושם דגש על יצירת שינוי תרבותי ואקלים של בטיחות.
עבור מי?
קהל היעד שהוגדר הוא ילדי כיתות ד'-ו', גילים שבהם יש רמות סיכון גבוהות בשימוש בחשמל, והפעילות החינוכית עימם מתאפשרת גם על-פי התוכניות הקיימות במשרד החינוך.
מה התוכנית כוללת?
בבית הספר מתקיימת פעילות בהנחיית מתנדבים מקרב עובדי חברת החשמל, המציגים וממחישים בכל החושים את תהליך הפקת החשמל וכללי הבטיחות בשימוש בו.
כמו-כן בשנה שעברה, התווסף מרכיב נוסף וחשוב לתוכנית והוא נושא השימוש המושכל בחשמל, חיסכון והתייעלות וייצור אנרגיה מתחדשת.
כל בית הספר קיים עוד שתי פעילויות נוספות מתוך מגוון הצעות. מקרב התלמידים נבחרת בכל שנה קבוצת "ילדי נתיב האור", מלווים בעובדי חברת החשמל, שלומדים את יסודות הרשת, ומקבלים הכשרה להיות שגרירים ואחראים על איתור מפגעים בעיר. מוקדי 103 של חברת החשמל מזהים אותם ומקבלים מהם דיווחים.
בנוסף לפעילות הכיתתית מקבלים התלמידים מקראה, אשר מהווה בסיס לחידון בית-ספרי, שבעקבותיו מתקיים חידון ארצי בנושא בטיחות בחשמל.

תאריך:  26/05/2010   |   עודכן:  26/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il