X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם משרד התמ"ת
▪  ▪  ▪

יום העיון יתקיים בקיבוץ מעלה החמישה. שר התמ"ת בנימין (פואד) בן-אליעזר יפתח את הכינוס ב-9:00 בבוקר.
ממחקר חדש שערך לאחרונה מינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת בנושא השתלבותם של חרדים בעלי השכלה גבוהה (הנדסאים ואקדמאים) בשוק העבודה עולה כי:
  • שיעור החרדים בעלי השכלה גבוהה שעבדו בעת הראיון גבוה למדי והוא עמד על 74.3%.
  • השכר החודשי הממוצע של גברים חרדים בעלי השכלה אקדמית עמד על כ-8,000 שקלים, ושכרן של נשים חרדיות בעלות השכלה אקדמית עמד על 5,600 שקלים.
שר התמ"ת בנימין (פואד) בן-אליעזר: ״נמשיך לפעול במספר ערוצים על-מנת לשלב את בני הקהילה החרדית במעגל העבודה. לאחרונה אנו חשים במגמת שינוי בקרב ההנהגה החרדית בדבר הצורך בהשתלבות חרדים בעבודה, וגם חשים בניצני שינוי בשטח״.
במסגרת פעילותו של משרד התמ"ת לעידוד וקידום תעסוקה במגזר החרדי, מקיים המשרד יום עיון אשר במרכזו נושא התעסוקה במגזר החרדי: מגמות וכיוונים לעתיד. יום העיון מתקיים במעמד שר התמ"ת, מר בנימין (פואד) בן-אליעזר ומנכ"ל המשרד מר שרון קדמי.
הנהלת משרד התמ"ת מייחסת חשיבות רבה לשילובם של נשים וגברים חרדים בשוק העבודה הכללי כחלק מעידוד תעסוקה בקרב אוכלוסיות מיוחדות בישראל.
שר התמ"ת בנימין (פואד) בן-אליעזר בירך על יום העיון. ״נמשיך לפעול במספר ערוצים על-מנת לשלב את בני הקהילה החרדית במעגל העבודה. לאחרונה אנו חשים במגמת שינוי בקרב ההנהגה החרדית בדבר הצורך בהשתלבות חרדים בעבודה, וגם חשים בניצני שינוי בשטח״. בן-אליעזר הבטיח להמשיך לסייע ברכישת השכלה והכשרה מקצועית לכל אזרח, וכן בסיוע למעסיקים שיקלטו אוכלוסיות ששיעור השתתפותן בשוק העבודה נמוך.
בני פפרמן, מנהל מינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת, מציין כי מטרותיו של יום העיון הן להציג בפני הציבור הרחב וקהל המעסיקים מחקרים נבחרים אשר נערכו בתחום על-ידי מינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת וכן על-ידי מומחים נוספים, זאת במטרה לסייע למקבלי ההחלטות בממשלת ישראל בגיבוש מדיניות תעסוקה כללית למגזר זה. בנוסף, נועד יום העיון להעלאת מודעות הציבור הרחב וקהל המעסיקים לפעילות המשרד בתחום.
אחד מן המחקרים החדשים שייוצגו ביום העיון אשר נערך על-ידי אסף מלחי, חוקר ורכז תחום חרדים במינהל המחקר, יעסוק בהשתלבותם של חרדים בעלי השכלה גבוהה (הנדסאים ואקדמאים) בשוק העבודה. להלן עקרי ממצאי המחקר שיוצג ביום העיון:
  • שיעור החרדים בעלי השכלה גבוהה שעבדו בעת הראיון גבוה למדי והוא עמד על 74.3%. חשוב להדגיש כי שיעור התעסוקה הממוצע בקרב כלל המועסקים החרדים בארץ נמוך בהרבה והוא עמד על 43.2% בלבד. קרוב למחצית (47.2%) מאוכלוסיית המחקר עבדה בענפי השירותים העסקיים או בבנקאות, עובדה אשר תרמה לרמות השכר הגבוהות, באופן יחסי, של חרדים אלו. עוד נמצא כי מרבית המשיבים (74% מהנשים ו-60% מהגברים) ציינו כי המקצוע שרכשו סייע להם למצוא את עבודתם הנוכחית.
  • השכר החודשי הממוצע של גברים חרדים בעלי השכלה אקדמית עמד על כ-8,000 שקלים, ושכרן של נשים חרדיות בעלות השכלה אקדמית עמד על 5,600 שקלים. לשם השוואה, שכרה החודשי הממוצע של אישה חרדית בעלת תעודת הוראה המקבילה לתואר ראשון בחינוך (B .Ed) עמד על 2,965 שקלים בלבד.
  • בעוד שמרבית דורשי העבודה החרדים במשק (כ-70% בממוצע) מציינים כי הם מעדיפים לעבוד בסביבה חרדית או לפחות במקום עבודה בו ישנה הפרדה בין נשים וגברים במרחב העבודה, נמצא כי 60% מאוכלוסיית החרדים בעלי השכלה גבוהה הועסקו על-ידי מעסיק שאיננו חרדי בסביבת עבודה אשר בה מרבית העובדים אינם חרדים. בנוסף, ציינו כ-60% מהגברים ו-47% מהנשים אשר עבדו בסביבה לא חרדית כי אינם מעוניינים להחליף את עבודתם הנוכחית לטובת סביבת עבודה חרדית.
  • עוד נמצא כי למרות העובדה שהגברים החרדים רכשו השכלה גבוהה במוסדות לימוד שונים, ציינו כ-43% מהם כי המתקשים עד מתקשים מאוד בשימוש במחשב בהשוואה ל-6% מהנשים. קושי זה נובע ככל הנראה מהעובדה שגברים חרדים אינם רוכשים השכלה כללית בצעירותם וחלק גדול מהם גם אינם משתמשים במחשב בגיל הנעורים.
בנוסף, בחן המחקר החדש את עמדותיהם של החרדים אשר רכשו השכלה גבוהה ביחס לשוק העבודה ומעמדם בו, זאת מתוך הנחה כי אוכלוסיית המחקר הינה אוכלוסיה בעלת פתיחות רבה באופן יחסי כלפי שוק העבודה הכללי, זאת בהשוואה לכלל הציבור החרדי. נמצא אפוא כי:
  • למרות הפתיחות והנכונות של מרבית החרדים בעלי השכלה גבוהה לעבוד במסגרות שאינן חרדיות, ציינו כ-30% בלבד מהמשיבות כי היו מעודדות את בניהן לנקוט בצעד דומה לצעד שהן עשו ולפנות ללימודים גבוהים או מקצועיים ולעבוד בתחום לא תורני, זאת בהשוואה ל-48.5% מהגברים החרדים בעלי השכלה גבוהה.
  • כמו-כן, ציינו כ-46% מהגברים החרדים כי אם היו זוכים בסכום כסף גדול, היו מעדיפים ללמוד לימודים תורניים מלאים.
בני פפרמן, מנהל מינהל מחקר וכלכלה, מדגיש כי ממצאי המחקר מראים כי השכלה גבוהה והשכלה אקדמאית בפרט מעניקה לצעירים חרדים יתרון משמעותי בשוק העבודה אשר מאפשר להם למצוא עבודה איכותית ומכניסה בהשוואה לחרדים אחרים. עם זאת, קיימים עדיין פערים, בעיקר פערי שכר, בין אקדמאים חרדים לאקדמאים שאינם חרדים בשוק העבודה. בנוסף, נראה כי אוכלוסיית החרדים אשר רכשה השכלה גבוהה הינה אוכלוסיה המוכנה לעבוד במקומות עבודה שאינם חרדים בסביבה מעורבת.

תאריך:  06/06/2010   |   עודכן:  06/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il