X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מקורות
המסמך נכתב לקראת דיון בוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת בנושא מלגות סיוע לתלמידים נזקקים במימון תשלומי הורים
▪  ▪  ▪

  למסמך המלא
משרד החינוך מפעיל זה שנים מערך סיוע במלגות לתלמידים נזקקים שהוריהם מתקשים לשלם את תשלומי ההורים הנגבים במוסדות החינוך. סכום הכסף המחולק בכל שנה מכונה על-פי רוב "קרן המלגות", אף שאין מדובר בקרן אלא בתקציב, המעוגן בסעיף תקציבי מן המניין בתקציב המאושר של משרד החינוך. בשנת הלימודים הנוכחית (תשס"ז) הוכפל תקציב המלגות, וכיום הוא כ-45 מיליון ש"ח, לעומת כ-23 מיליון ש"ח בשנת הלימודים הקודמת.
הרקע לדיון הוא טענות כלפי משרד החינוך ובתי-הספר על טיפולם בתקציב המלגות. נוסף על הטענות העיקריות בנושא זה, מוצגים במסמך השלבים העיקריים בביצוע התקציב על-ידי משרד החינוך ובתי-הספר. כמו כן מוצגות במסמך תוצאות משאל מצומצם שערך מרכז המחקר והמידע של הכנסת בקרב מנהלי בתי-ספר בנושא הטיפול בתקציב המלגות וניצולו.
בין השאר מפורטים במסמך הממצאים האלה:
על-פי נתוני מר דוד פלבר, מְרַכֵּז הסיוע במלגות במינהל כוח אדם בהוראה, תיאום ובקרה במשרד החינוך, סך תקציב המלגות לסיוע במימון תשלומי הורים לשנת הלימודים הנוכחית (תשס"ז), הוא בפועל כ-45 מיליון ש"ח – ולא 56 מיליון ש"ח, כפי שנמסר בישיבת ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת באוגוסט 2006, בעקבות התחייבות של יושב-ראש הקואליציה לתוספת תקציב בסך 10 מיליוני ש"ח. לעומת זאת, אגף התקציבים במשרד האוצר טוען כי תוספת של 10 מיליוני ש"ח על תקציב המלגות אכן הועברה למשרד החינוך בתקציב המאושר לשנת 2006. לטענת גורם אחר במשרד החינוך, גב' שולמית מור, ממינהל כלכלה ותקציבים, תוספת תקציבית זו אכן התקבלה.
כמה ארגונים, ובהם המועצה הלאומית לשלום הילד וארגון ההורים הארצי, טוענים כי תקציב המלגות מתנהל באופן שאינו תקין, ללא קריטריונים שוויוניים וללא שקיפות.
משרד החינוך קבע מדיניות לביצוע תקציב המלגות, והיא מתבססת על ביזור סמכויות ומקנה לבתי-הספר חופש פעולה רב בחלוקה בפועל של כספי המלגות.
משרד החינוך אינו מפרסם את האפשרות לקבל מלגות סיוע בחוזר המנכ"ל בנושא תשלומי הורים המתפרסם בפתיחת כל שנת לימודים. כמו כן, המשרד לא קבע הנחיות ברורות לבתי-הספר בדבר יידוע ההורים על קיומן של המלגות.
ממשאל שערך מרכז המחקר והמידע של הכנסת בקרב 31 מנהלי בתי-ספר עולה כי חלק מהטיפול בתקציב המלגות דומה בכל בתי-הספר, והם פועלים על-פי הנחיות משרד החינוך בנושא. לעומת זאת, בנושאים שבהם אין הנחיות ברורות, כגון אופן יידוע ההורים על תקציב המלגות והמסמכים שההורים נדרשים לצרף לבקשת המלגה, יש הבדלים רבים בין בתי-הספר.
כל בתי-הספר שהשתתפו במשאל אשר זכאים לתקציב מלגות על-פי מדיניות ההקצאה שקבע משרד החינוך, דיווחו כי אכן קיבלו השנה תקציב זה.

תאריך:  13/08/2007   |   עודכן:  13/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי טל
המסמך נכתב לבקשתו של חה"כ דב חנין לקראת דיון מהיר בוועדת הפנים והגנת הסביבה. כותרת הדיון היא "הפעלת המתקן הראשון מסוגו בעולם לשרפת פסולת רדיואקטיבית באעבלין"
שלי לוי
המסמך נכתב לקראת דיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בנושא מצוקת תקציב וכוח אדם במכון הלאומי לרפואה משפטית
עו"ד ליאור בן-דוד, עו"ד דינה צדוק
מסמך זה נכתב לבקשת ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת לקראת דיון בהצעת חוק שינוי שיטת הממשל בישראל (תיקוני חקיקה), התשס"ז-2006
גלעד נתן
המסמך מביא סקירה השוואתית של התמיכות בענף החקלאות ומוצגות המגמות הרווחות בתחום זה. במסמך נסקרות המדינות הבאות: האיחוד האירופאי, גרמניה, הולנד, דנמרק, אוסטריה, בריטניה, שוויץ, ארה"ב, קנדה ויפן
אורי טל
המסמך נכתב לקראת דיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה שכותרתו "מכת הגנבות של ציוד חקלאי ותוצרת חקלאית". הדיון נערך בתאריך 15 במאי 2007 לרגל יום החקלאות בכנסת.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il