X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם עמותת ויקימדיה
▪  ▪  ▪

כ-250 משתתפים מתחום האקדמיה, מערכת החינוך, הטכנולוגיה והאינטרנט משתתפים משעות הבוקר ב-"אקדמיית ויקיפדיה" - כינוס מקצועי שעורכת ויקימדיה ישראל באוניברסיטת תל אביב זו הפעם השנייה בישראל.
סמואל קליין, חבר הוועד המנהל של קרן ויקימדיה: "בקרוב באוניברסיטאות הגדולות בארה"ב תוכלו למצוא 'שגרירים של ויקיפדיה' שיעבדו עם המרצים והתלמידים בכדי לקדם כתיבה ושימוש נכון בוויקיפדיה".
קליין הציג במהלך הכינוס את הפרויקט המדיניות הציבורית של קרן ויקימדיה, פרויקט בהיקף של 1.2 מיליון דולר שממומן על-ידי קרן Santon האמריקנית. "הצוות הנודד שלנו יעבור בין הקמפוסים בארה"ב ויקיים הרצאות וסדנאות במטרה להכשיר סטודנטים ואקדמאיים לשימוש בוויקיפדיה, כך שיהיו ל'שגרירים של ויקיפדיה'. בשיטה זו, אנשים שלא מבינים נושא מסוים, יוכלו לבקש הסבר וביקורת מהעמיתים שלהם. נתחיל את הפרויקט בשבועות הקרובים ב-15 האוניברסיטאות הגדולות בארה"ב. כבר עכשיו אנחנו רואים התעניינות גוברת ושיתוף פעולה באוניברסיטאות רבות שהצטרפו לפיילוט".
שי יקיר, יו"ר עמותת ויקימדיה ישראל פתח את הכינוס: "עצם העובדה שבשנה הבאה נערוך את הכינוס הבינלאומי של ויקימדיה - 'ויקימניה' - בחיפה, והעובדה שגם הפעם, זו השנה השנייה ברציפות, אקדמיית ויקיפדיה היא הכינוס הגדול מסוגו בעולם - הופכת את ויקימדיה ישראל לכוח דומיננטי בתנועת בתנועת ויקימדיה ובתנועת התוכן החופשי העולמית".
ההרצאה המרכזית של פרופ' ויקטור מאייר-שנברגר, ראש המרכז לחקר מדיניות מידע וחדשנות באוניברסיטה הלאומית של סינגפור עסקה בזיכרון ובשכחה בעידן הטכנולוגי, והציגה את יתרונות שכחת המידע דווקא בעולם הדיגיטלי. מחקרו של פרופ' מאייר-שנברגר מתמקד בתפקיד שממלא שימור המידע ברשת, ובבעיות שנוצרות עקב חוסר-היכולת למחוק מידע, במיוחד בכל הקשור ליכולת של ארגונים וחברות להתחדש.
"הזיכרון הדיגיטלי מציע תועלות לאינספור ואפשרויות להשביח את החיים, והוא הופך את הזיכרון לבן אלמוות", מסביר פרופ' מאייר-שנרברגר. "שליטה במידע ובידע פירושה כוח. בעבר, הכנסייה הקתולית שלטה על הידע באמצעות שליטתה בתפוצת הספרים. היום נוצר מצב שבו יש מעין אח גדול שצופה בעולם. אנשים נוטים לצנזר עצמם כי אינם איזו עין בוחנת, או תבחן בעתיד, את הדברים שהם מעלים לרשת. הפחד הגדול הוא לאו-דווקא האופן שבו אנשים אחרים יקראו את התכנים שלנו היום, אלא איך הם יתקבלו בעתיד הרחוק".
המושב הראשון של הכינוס עסק בשילוב טכנולוגיות ויקי במערכת החינוך והאקדמיה, כאשר יושם דגש על יעילות השימוש, התאמת הטכנולוגיה להוראה והשינוי הדרוש כתוצאה ממהפכת הידע הרב-סטרי בדור האחרון ושימוש בויקי-משחק, אתר קהילה למשחקים רציניים בהשכלה הגבוהה.
ההרצאות נוספות עסקו במגוון האפשרויות לשינוי פני הלמידה וההוראה, שילוב למידה מקוונת עם למידה פנים אל פנים, השיתופיות והשקיפות שסביבת ויקי מייצרת ופרויקטים חדשים בבתי הספר ("נאמני מחשב" במגזר הערבי ו"בעין גיאוגרפית" שהוא שיתוף פעולה בין איגוד האינטרנט הישראלי למשרד החינוך).
לאור מספר בקשות שעלו מהנרשמים לכינוס - החליטה העמותה לקיים מפגש נוסף, לאחר סיום הכינוס של אקדמאיים המעוניינים ללמוד על השימוש בוויקיפדיה עצמה, טיפים ועצות לעבודה נכונה ודרכי הפעולה בוויקיפדיה, זאת במטרה להמשיך ולקדם את הפרויקט עליו שוקדת הקרן במטרה לעודד שימוש נבון בוויקיפדיה במערכת האקדמאית.
סמואל קליין, הממונה על נושא השיווק של פרויקט OLPC - one laptop per child האמריקני וחבר הוועד המנהל בקרן ויקמידיה העולמית. קליין הוא מתמטיקאי ופיסיקאי אשר פועל בתחום שיתוף המידע וצמצום פער הידע בשנים האחרונות, בין השאר באמצעות קידום ויקיפדיה בשפה הסווהילית והנאהואטלית ארגון אירועים קהילתיים, מקומיים ובינלאומיים, פעילות מרכזית בוועדה לפרויקטים מיוחדים בויקמדיה וניסיון מתמיד להרחיב את אוסף המידע החופשי תוך התמודדות עם קשיים כמו זכויות יוצרים. קליין הוא יהודי, דובר עברית בסיסית וזהו ביקורו הראשון בישראל.
פרופ' ויקטור מאייר-שנברגר, ראש המרכז לחקר מדיניות מידע וחדשנות באוניברסיטה הלאומית של סינגפור. פרופ' מאייר-שנברגר פרסם שבעה ספרים ולמעלה ממאה מאמרים ופרקים, ובהם ספרו "Delete" - הדן בסכנות בשימור המידע בעידן הדיגיטלי. מאייר-שנברגר משמש כמומחה באיחוד האירופאי, ובשנת 2000 נבחר לאיש השנה של מדינת זלצבורג באוסטריה. מאייר-שנברגר ייסד חברה אוסטרית בתחום אבטחת המידע, ופיתח את ה-Virus Utilities - התוכנה האוסטרית הנמכרת ביותר.

תאריך:  15/06/2010   |   עודכן:  15/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il