X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מקורות
המסמך נכתב לקראת דיון בוועדת המשנה למאבק בסחר בנשים בנושא פעילויות חינוך והסברה להעלאת המודעות לתופעת הסחר בנשים
▪  ▪  ▪

  למסמך המלא
הסחר בנשים הוא חלק מתופעת הסחר בבני-אדם. הצלחת המאבק בתופעת הסחר בנשים מחייבת שינוי תפיסה שיביא לידי הוקעה של התופעה בחברה כולה. מהפך תודעתי בקרב הציבור עשוי להוביל לצמצום הביקוש לשירותי המין הניתנים על-ידי נשים נסחרות, להוקעת סוחרי הנשים וכך – לצמצום ממדי התופעה.
יש גישות שונות לסחר בנשים, המכתיבות את דרכי ההתמודדות עם התופעה. עמדת ועדת המשנה למאבק בסחר בנשים בראשות חברת הכנסת זהבה גלאון היא שעל גישת זכויות האדם למשול בכיפה. גישה זו רואה בסחר בנשים הפרה של זכויות אדם, ולפיה יש לחייב את המדינות להיאבק בסחר בנשים ולפעול לשיקום קורבנותיו.
סקר שערך בשנת 2003 מרכז המחקר והמידע של הכנסת עבור ועדת החקירה הפרלמנטרית בנושא הסחר בנשים בחן את מודעות הציבור לתופעת הסחר בנשים. מהסקר עולה, בין היתר, כי הסחר בנשים כמעט אינו מתקשר בתודעת הציבור להפרה של זכויות אדם. למעשה, הסחר בנשים נתפס בתודעת הציבור כפגיעה מוסרית-ערכית יותר משהוא מתקשר להפרת זכויות אדם.
אחת המטרות העיקריות בעבודת ועדת המשנה למאבק בסחר בנשים היא ליצור מהפך תודעתי ביחס לנשים קורבנות הסחר ולהביא לכך שיראו בהן קורבנות עבירה, מי שזכויותיהן הופרו, ולא עברייניות או שוהות בלתי חוקיות. אפשר להשיג זאת בעיקר באמצעות פעילויות חינוך והסברה, שיובילו להעלאת המודעות לתופעה ולראייתה בראש ובראשונה כהפרה ברורה וגסה של זכויות האדם.
כדי לקדם יעדים אלו הגישה חברת הכנסת זהבה גלאון בכנסת השש-עשרה את הצעת חוק הרשות למלחמה בסחר בבני-אדם, התשס"ג-2003 (פ/903), שבה הוצע להקים במשרד המשפטים רשות למלחמה בסחר בבני-אדם. מתחומי הפעילות של הרשות: גיבוש מדיניות של שיתוף פעולה בין משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות וגופים אחרים הפועלים בתחומי פעולתה של הרשות; קיום בקרה ומעקב אחר פעילות משרדי הממשלה בנושאים שבתחומי פעולתה של הרשות; פעילות להרחבת החינוך לתלמידים ולנוער ולהעמקתו, בין בבתי-הספר ובין במסגרות אחרות בתחומי פעולתה של הרשות; פעילות להרחבת ההסברה ולהעמקת המודעות הציבורית בתחומי פעולתה של הרשות; ריכוז מידע, ייזום מחקרים ופיתוח ידע בתחום פעולתה של הרשות בכפוף להוראות כל דין. ההצעה לא התקבלה.
כיום עו"ד רחל גרשוני ממשרד המשפטים משמשת מתאמת בין-משרדית בנושא המאבק בסחר בבני-אדם. במסגרת תפקידה היא מדרבנת משרדי ממשלה לערוך השתלמויות וימי עיון בנושא זה ומסייעת להם, ואילו משרדי הממשלה נדרשים לקיים הדרכות ופעילויות בנושא זה במשרדיהם.
נציין כי בדיון שנערך בוועדה לקידום מעמד האשה בינואר השנה, שעסק בין היתר בתוכנית כוללת לטיפול בנושא הזנות בישראל, מסר ראש הממשלה אהוד אולמרט כי הוחלט על הקצאה של 15 מיליון ש"ח (10 מיליוני ש"ח השנה ועוד 5 מיליוני ש"ח בשנה הבאה) לטיפול בנושא הזנות, ובתוך כך הרחבת מערך ההסברה ופעולות המניעה בתחום זה.
להלן תוצג פעילותם של מוסדות המדינה, וכן הפעילויות ותוכניות הלימוד שגיבשו הארגונים הלא-ממשלתיים הפועלים להעלאת המודעות לתופעת הסחר בנשים.

תאריך:  02/09/2007   |   עודכן:  02/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אתי וייסבלאי
המסמך נכתב לקראת דיון של הוועדה לזכויות הילד שכותרתו "מלכודת הדבש – חובות של ילדים לחברות הסלולר" ב-27 בפברואר 2007. מתוארת בו התופעה של בעלות ילדים ובני נוער על טלפונים ניידים מתוך התמקדות בחובות ילדים ובני נוער לחברות הסלולר והטיפול של ההוצאה לפועל בחובות אלו
יובל וורגן
המסמך נכתב לבקשת חה"כ רונית תירוש ועניינו סוגיית המחסור במורים בישראל. מחסור במורים מאפיין מדינות רבות בעולם כולו כיום, והתופעה נדונה בשנים האחרונות במחקרים בין לאומיים רבים. ההגדרה של מחסור במורים אינה תמיד אחידה
אורי טל
המסמך נכתב לקראת דיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה בנושא פיתוח הצפון ושיקומו לאחר הלחימה. תקציב התוכנית לפיתוח הצפון ולשיקומו יהיה כ-4 מיליארדי ש"ח
מיכל טביביאן מזרחי
מסמך זה נכתב לבקשתה של חה"כ שלי יחימוביץ ומוצגות בו דרכים לשיפור השתלבותם של מבוגרים בשוק העבודה הנהוגות במדינות הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח ארגוני
ליאור בן-דוד
מסמך זה הוכן לבקשת הלשכה המשפטית בכנסת לקראת דיון בוועדת החוקה, חוק ומשפט בהצעת חוק סדר הדין הפלילי, התשס"ו-2006
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il