X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם פרויקט מסע-טללים
▪  ▪  ▪
[צילום: סופה קרול]

ביום חמישי ה-29.7, בשעה 19:00, תפתח בקמרה אובסקורה שבתל אביב תערוכת צילומים חדשה "עדשה ישראלית" של בוגרי מחזור א' בפרויקט מסע-טללים. בתערוכה יוצגו פרויקטים אישיים, המורכבים ממספר תמונות/עבודות של כל אחד מ-19 הבוגרים. בנוסף יוצג פרויקט קבוצתי בו תועדה ארץ ישראל בעיניהם של הבוגרים ומנקודת מבטם הייחודית.
הבוגרים כולם סטודנטים ממדינות חבר העמים אשר הגיעו לארץ לתקופה של בין עשרה חודשים לשנה, ובמהלך שהותם בארץ עברו קורס צילום מקצועי ולמעשה רכשו מקצוע.
בתוכנית הצילום לומדים כ-20 סטודנטים, בגילאי 18-30, רובם מרוסיה ואוקראינה, ומיעוטם מקזחסטן ואוזבקיסטן.
לכל אחד מהסטודנטים סיפור אישי, החל מהאופן בו שמע על פרויקט מסע, דרך התהליך שעבר עד להחלטה לצאת לשנה ללימודים בישראל, ועד לבחירה הסופית בתוכנית הצילום של טללים. כל אחד והתלבטויותיו בין עולמו האישי שם, בארץ הולדתו, לבין מידת החיבור והלגיטימציה שהוא מעניק ליהדותו, ולרצונו להכיר את מדינת ישראל. לא כולם ממהרים לחשוף את כובד ההתלבטות בין היותם יהודים בארץ הולדתם, הגדרת לאום שאינה כה פופולרית, לבין היותם רוסים.
בין משתתפי הפרויקט המציגים בתערוכה ניתן למצוא את:
  • סופה קרול, בת 21 ממוסקבה. בחרה במשט השלום כנושא של פרויקט הגמר האישי שלה. סופה, בת לאב יהודי ואם לא יהודייה, התחנכה על שורשי המסורת היהודית, למרות עוינות הסביבה והעובדה כי אמה לא יהודייה. לפני כשלוש שנים, התחזק אביה מבחינה דתית-יהודית ובעקבות חזרתו בתשובה, נחשפה סופה לסוכנות היהודית ולמסלולים השונים המציעים ביקורים בארץ ישראל. כששמעה על פרויקט מסע והבינה כי ניתן לשלב היכרות ארץ ישראלית עם לימודי צילום, נרשמה מיד. לפרויקט הגמר שלה בחרה ב'משט השלום' ובמשך כל התקופה, צילמה הפגנות ואירועים פוליטיים שונים בעין סובייקטיבית. את הנושא עצמו בחרה לאחר שראתה את תגובות העולם לישראל, בעקבות אירועי המשט.
  • נינה מיקראוקובה, בת 25, מברם, רוסיה. בחרה בהגדרות זמן כנושא של פרויקט הגמר האישי שלה. נינה, בת לאם יהודיה ואב לא יהודי, כלל לא ידעה שהיא יהודייה עד גיל 18. אל יהדותה התוודעה בעקבות הגעתו של נציג חב"ד לעיר והאירועים היהודים-מסורתיים אותם אירגן, כגון ארוחות חג, שבתות וכו'. החשיפה הפתאומית ליהדות עוררה את סקרנותן של נינה ואחותה הגדולה והן התחילו לחקור לעומק את שורשי המשפחה ויהדותן. כחלק ממסע החיפוש, נסעה אחותה לישראל מטעם תוכנית ללימודי יהדות בירושלים וכעבור כשמונה חודשים חזרה לרוסיה, כיהודייה דתייה ושומרת מצוות ואף התחתנה עם בחור דתי בחתונה יהודית כשרה. בעקבות האחות הגדולה התקרבה כל המשפחה ליהדות ולדת ובימים אלו מתכננת המשפחה כולה לעלות לישראל. לפרויקט הגמר שלה בחרה נינה את נושא הגדרות הזמן ובאמצעות הצילום מגדירה נינה זמן יחסי, זמן זורם ועוד.
אודות הפרויקט
פרויקט מסע הינו יוזמה משותפת של ממשלת ישראל והסוכנות היהודית, שמטרתו חיזוק זיקתם של צעירי התפוצות למדינת ישראל, ליהדות ולקהילותיהם. בבסיס היוזמה נמצאת ההכרה, כי השתתפות בתוכנית ארוכה בישראל היא הכלי היעיל לעיצוב פניו של הדור הבא של המנהיגות בקהילות היהודיות בעולם, לפיתוח התודעה היהודית ותחושת שותפות הגורל עם מדינת ישראל ואף לפתיחת צוהר לעלייה של צעירים מרחבי העולם.
במסגרת מסע מגיעים לארץ זו השנה השישית כ-9000 צעירים יהודים ומשתתפים בכ-180 תוכניות לימודיות, חווייתיות והתנדבותיות בכל מגוון הקשת החינוכית בישראל.
קבוצת טללים הינה גורם משמעותי בהבאת קבוצות תגלית לארץ, כמו-גם תנועות נוער ובתי ספר יהודיים נוספים מהתפוצות לישראל. טללים נקראה לדגל על-ידי מסע ועל בסיס החזון החינוכי ציוני של החברה נרתמה להיות מארגן תוכניות לימודים, חוויה והתנדבות.
באוקטובר 2009 פתחה טללים שתי תוכניות לימודים ל-46 צעירים יהודיים ממדינות חבר העמים לשעבר (חמ"ע), תוכנית לימודי מחשבים (סיסקו) ותוכנית לימודי צילום, ועומדת לפתוח 2 תוכניות לדוברי אנגלית בפברואר 2011 בתחומי הצילום והתנדבות. כמו-כן עוסקת הקבוצה בימים אלו בפיתוח תוכניות נוספות לדוברי אנגלית וספרדית, בתחומי לימוד, חברה, קהילה ומנהיגות.
תוכניות מסע טללים
היות ותחום המחשבים והצילום מהווים אפשרות לקידום בתחומים עדכניים ומבוקשים בחייהם של צעירים יהודים ברחבי העולם וכן בחמ"ע, נראה כי באמצעות רכישת ידע ומקצוע בתחום בישראל, יתאפשר לצעירים אלו להתבלט לא רק מעל בני גילם, אלא גם לחזק את הקשר ליהדות ולישראל.
התוכניות מציעות לסטודנטים מפגש מרתק בין עולמות ידע, קריירה וחוויה, ומזמינות את המשתתפים בהן לשלב לימודים והתמחות במקצועות מבוקשים יחד עם חוויה ציונית, טיולים בארץ, לימוד עברית, היכרות עם התרבות והמסורת היהודית, התנדבות והיכרות עם צעירים ישראלים.
התערוכה פתוחה בין התאריכים 29.07.10-5.08.10. בימים א'-ה' בין השעות 10:00-20:00, יום ו' בין השעות 10:00-13:00. בית קמרה אובסקורה רח' ריבל 5 תל אביב.

תאריך:  18/07/2010   |   עודכן:  18/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נטע הר-לב
- הודעה מטעם טבע ישראל ו-Ahava
דגנית שטיניג
- הודעה מטעם המועצה המקומית שהם
שרה וורדן-והבי
- הודעה מטעם מפיקי המופע
יצחק רביחיא
- הודעה מטעם דיור מוגן נווה עמית
גלית פריד
- הודעה מטעם איסתא ונופש ישיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il