X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
ויואן גלזר דוא"ל זליגר שומרון תקשורת
- הודעה מטעם עמותת סדנת שילוב למטרה
▪  ▪  ▪

בימים אלו מתנהל השלב האחרון בגיוס תרומות להקמת מעון לצעירים בעלי צרכים מיוחדים בגוש עציון, על-מנת שיוכלו לתפקד בצורה עצמאית, לרכוש מקצוע וביטחון עצמי.
החברות הסלולריות התגייסו גם הן לפרויקט, וכל משלוח של סמס עם המספר "10" למספר 6226, מזכה את המקום בתרומה של 10 שקלים.
בקהילת ראש צורים ישוב המונה כ-120 משפחות, שמה לה עמותת סדנת שילוב למטרה, לבנות מרכז שיספק פתרונות עבור אנשים בעלי צרכים מיוחדים בתחומי החינוך, התעסוקה והדיור תוך שילובם המרבי בקהילה הנורמטיבית. הישוב הממוקם בגוש עציון מתמחה ב-12 השנה האחרונות בשילובם של אנשים בעלי צרכים מיוחדים בקהילה. במשך הקיץ חניכי בני עקיבא בעיר אפרת הסמוכה הם המדריכים בסדנא, ובמהלך כל השנה חניכי הסניף באפרת, מארחים את הילדים באופן קבוע אחת לשבוע.
"הקהילה מאוד פתוחה לשילוב" מספרת ויואן גלזר, יוזמת צליחת הכנרת ההיסטורית ואם לשישה, ביניהם אלחנן (אלחי) בן ה-19 שהתפתחותו השכלית מעוכבת מלידה. "בבית הספר של הישוב - בית ספר 'ראשית', לומדים כ-400 תלמידים בכיתות בנות 25 ילדים, בכל כיתה חמישה ילדים משולבים", מסבירה גלזר. "בסוף כיתה ח' הילדים עם הצרכים מיוחדים ממשיכים לסדנת שילוב בה הם מקבלים כלים שיסייעו להם בהמשך - קשת הצרכים המיוחדים היא רחבה מאוד - מקשיי למידה ועד תסמונת דאון".
סדנת השילוב מאפשרת לנערים להשתלב בחברה על-ידי הקניית מיומנויות לחיי היום-יום. השילוב בקהילה מחזק את תחושת השייכות, מעודד התחשבות בזולת, ייצר מחויבות חברתית ואחריות להיות חלק פעיל ותורם בה.
"בשנתיים האחרונות, בגילאים 19-21 מתבצעת הכשרה מקצועית לעבודה בקהילה", ממשיכה גלזר לפרוס את המסלול החינוכי. "למשל שתי בנות עם צרכים מיוחדים סיימו הכשרה להיות עוזרות גננות, אז נפתחו במקום שני גנים משולבים כדי לאפשר להם עבודה", היא מתגאה. "או צעיר שסיים קורס רכיבה טיפולית ועובד כרגע כמדריך. אנחנו מנסים להביא אותם למיקסום היכולות מבלי להציב גבולות".
בסדנא פועלים כ-60 חברים ואנשי צוות ובמקום זקוקים למתנדבים המעוניינים לתרום לקהילה. בלב הפרויקט מתנהל הוסטל בו מתגוררים ששה נערים מגיל 21 ומעלה. המקום מהווה בשבילם בית ומאפשר להם לעבוד, ללמוד ולנהל אורח חיים עצמאי תוך כדי לקיחת חלק בחיי הקהילה בראש צורים. מטרת העל היא לגייס מספיק כסף בכדי לפתוח שני הוסטלים נוספים דומים לזה שקיים, קיימת כבר רשימת המתנה של עוד כעשר משפחות, והעלות המוערכת היא כמיליון שקלים.
בעוד במקומות אחרים בארץ מתמודדים מוסדות לאנשים עם צרכים מיוחדים לעיתים עם התופעה המכוערת של שכנים ובעלי אינטרסים החוששים שהקרבה לאנשים שונים תוריד את ערך הנדל"ן באיזורם - בקהילה בעין צורים מתארת גלזר מצב הפוך.
"זה מקום משולב בקהילה, הם לא מאיימים עליה והיא תומכת בהם", מוסיפה גלזר, "היום זה הפך להיות מקובל באזור, יש כאן ילדים שבאו בכוונה ללמוד כאן. הורים שרוצים שילדיהם יתחנכו אחרת. יש כאן מסר שמציג איך מתנהלת חברה מתוקנת שמשלבת את כל הצרכים המיוחדים. מסר בינלאומי עם ניסיון מוכח. ככה זה צריך להיות", היא נחרצת.
"שלא יחשבו שעושים חסד לילד עם צרכים מיוחדים, עצם נוכחותו מלמדת הרבה. אני מסתכלת על הבן שלי ורואה: הוא חושב הרבה לפני שהוא מדבר - אז הוא לא משתמש בלשון הרע או במילים גסות, לא פועל מתוך אגו, ויודע להעריך, לפרגן, להודות ולאהוב בצורה אמיתית, הלוואי שהיינו כולנו לומדים מהם".
www.sat-shiluv.co.il.

תאריך:  25/07/2010   |   עודכן:  25/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il