X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם משרד החקלאות
▪  ▪  ▪

17 רשויות מקומיות, אשר הגישו בקשה במסגרת קול קורא, יזכו בתמיכת משרדי החקלאות והאוצר, לשם הקמה, שיפוץ ואבזור של מרפאות וטרינריות, לעיקור וסירוס בעלי חיים משוטטים ולטיפול בהם. הרשויות שקיבלו התמיכה לאחר שעמדו בקריטריונים הן: באר שבע, באר טוביה, ק. טבעון, לוד, גליל תחתון, ערד, צפת, פתח תקוה, כרמיאל, אשקלון, שדרות, מודיעין, חיפה, מטה אשר (המרפאה תשרת גם את עכו ומשגב), איגוד ערים דן (המרפאה תשרת את כל 9 הרשויות הכלולות באיגוד).
משרדי החקלאות והאוצר הקצו מיליון שקלים לשם הקמת המרפאות. הסכום המקסימלי שיוקצה לכל רשות - 50 אלף שקלים. מספר רשויות התאחדו ויפעילו מרפאה משותפת, גם עבור שכנותיהן.
התקציב מיועד להשתתפות במימון רכישת ציוד ואבזור של מרפאה וטרינרית, ובכלל זה שיפוץ והתאמת מבנה קיים לשימוש כמרפאה וטרינרית. המרפאה תשמש את הרשות המקומית לצורך ביצוע ניתוחי עיקור וסירוס של חתולי רחוב וכלבים מהכלבייה הרשותית, וכן תעניק טיפול רפואי לבעלי חיים משוטטים שנפצעו או נפגעו.
התוכנית מתקיימת במסגרת המדיניות שמוביל משרד החקלאות לשיפור רווחתם של בעלי החיים ולצמצום התרבות בעלי חיים משוטטים בתחום הרשויות המקומיות, בין השאר כדי לתרום לשיפור איכות חייהם של התושבים ברשויות המקומיות.
שר החקלאות שלום שמחון אומר, כי מטרת התמיכה לצמצם את הסבל הכרוך בחיי רחוב עבור בעלי חיים משוטטים מצד אחד, ומצד שני, להעניק לרשויות המקומיות אמצעים ותשתיות שישמשו, לאורך שנים, לצמצם את מספרם של בעלי החיים המשוטטים באותם מקומות, בהם ריבויים מהווה מפגע סביבתי או תברואתי. שמחון ציין כי המבצע הנוכחי מהווה המשך למבצע שהושק בשנה שעברה, לתמיכה ב-30 רשויות בהתמודדותן עם סוגיית צמצום התרבות חתולי הרחוב, באמצעות עיקור וסירוס. למבצע עידוד העיקור והסירוס הוקצו 3.24 מיליון שקלים, כך שבשנים 2009-2010 הקצתה הממשלה 4.24 מיליון שקלים לטובת חתולי הרחוב.
במסגרת המבצע לעיקור חתולי רחוב שהושק לפני מספר חודשים, עוקרו עד היום כ-11,000 חתולי רחוב. הערים "השיאניות" הן באר שבע, בתחומה עוקרו תוך זמן קצר 2000 חתולי רחוב, אילת - בתחומה עוקרו 1175 חתולים, נצרת עילית - 1000, עכו - 663 וכרמיאל - 521 חתולים. ד"ר נירית ציפורי מהמחלקה לצער בעלי חיים במשרד החקלאות הביעה שביעות רצון לנוכח ביצועי העיריות, המתקדמות בקצב מהיר מהצפי של המשרד. ד"ר דגנית בן דב, הממונה על צער בעלי חיים הביעה תקווה כי המבצע יהווה זריקת עידוד לרשויות המשתתפות להמשיך בפעילות העיקורים גם בשנים הבאות ויעודד רשויות נוספות להצטרף.

תאריך:  18/08/2010   |   עודכן:  18/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שלום שמחון
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il