X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם עמותת ויקימדיה ישראל
▪  ▪  ▪

ויקיפדיה יוצאת לאפריקה - משלחת סטודנטים ישראלים, מצוידים במחשבים עליהם מותקנת גרסה סטטית של ויקיפדיה והתקנות ניידות, תצא בשבוע הבא למשימה הומניטרית באפריקה.
"מרכז אפריקה" באוניברסיטת בן גוריון , עמותת ויקימדיה ישראל ועמותת המקור בשיתוף פעולה מיוחד לקידום הנגשת הידע החופשי באפריקה.
בחודשים האחרונים החלו "מרכז אפריקה" באוניברסיטת בן גוריון בנגב בראשות ד"ר תמר גולן, ועמותת ויקימדיה ישראל בשיתוף פעולה במטרה לקדם כתיבת ושיפור תוכן על מדינות ותרבות אפריקה בוויקיפדיה.
מדי שנה מוציא המרכז משלחת סטודנטים למשימה הומניטרית בת שלושה חודשים במדינות מתפתחות באפריקה, ובעמותה החליטו להצטרף למשימה ולצייד את הסטודנטים בויקיפדיה בלתי-מקוונת כדי שיוכלו להנגיש ידע חופשי לתושבים המקומיים, גם אם אין להם חיבור לאינטרנט.
לצורך הפרויקט הייחודי נרתמה גם עמותת המקור (העוסקת בתוכנה חופשית וקוד פתוח - [קישור]) ועזרה בשיפוץ והתקנת לינוקס על מחשבים משומשים שנתרמו.
במקביל - ויקימדיה ישראל, בשיתוף פעולה עם אגודות ויקימדיה בשוויץ ובצרפת, תיאמו הפקה של גרסה בלתי-מקוונת עדכנית של ויקיפדיה הצרפתית (ובה כמיליון ערכים, כולל התמונות שבערכים), שהיא השפה הרלבנטית ברפובליקות קמרון ובנין, אליהן יוצאת המשלחת הנוכחית: שתי המדינות דוברות צרפתית, לצד שפות ילידיות, אך שפת הקריאה והכתיבה היא צרפתית.
"הסטודנטים במשלחת נושאים עמם גם התקנה ניידת של הויקיפדיה הבלתי-מקוונת, כדי שיוכלו להתקין על מחשבים נוספים שאולי ייקרו בדרכם באפריקה", מסביר אסף ברטוב, מרכז הפרויקט בעמותה, "וחברי המשלחת אף התנסו בשימוש בלינוקס ובתוכנה (החופשית) המציגה את הויקיפדיה הסטטית, כדי שיידעו להסביר את השימוש למקומיים".
אגב, גרסת הלינוקס המותקנת על המחשבים היא 'אובונטו', מלה אפריקאית (בשפת זולו) שפירושה "אחדות האדם", או "ערבות הדדית".
נושא התמיכה והפצת הידע במדינות מתפתחות - בעיקר אפריקה והודו, הוא אחד מחמשת הנושאים העיקריים עליהם הכריזה קרן ויקימדיה לשנים הקרובות כחלק מהתוכנית האסטרטגית לחמש השנים הקרובות, אשר לכתיבתה היו שותפים אלפי חברי קהילה. שיתוף הפעולה הראשוני והייחודי שהובילה העמותה בישראל גרר כבר עניין רב בקרב בכירי הקרן העולמית והסניפים בעולם והעמותה בישראל התבקשה להציג את הפרויקט בהרחבה בפניהם.
"יוזמת אפריקה" היא תמיכה כלכלית וארגונית באגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בן גוריון אשר החליטה של מבצע של שילוב לימודים והתנדבות ממושכת ביבשת. מאז 2007 מדי שנה מוציא המרכז משלחות סטודנטים לאפריקה.

תאריך:  15/09/2010   |   עודכן:  15/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il