X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם פרויקט תגלית
▪  ▪  ▪
גידי מרק, מנכ"ל תגלית [צילום: מוטיב הפקות בע"מ]

הביקוש בקרב הצעירים היהודים בגולה להשתתף בסיורים החינוכיים של פרויקט תגלית, עלה ב-11% לעומת השנה שעברה, זאת על-פי נתוני ההרשמה האחרונים של המועמדים בצפון אמריקה.
מדובר בצעירים בני 18-26, המגיעים לסיור חינוכי של עשרה ימים בישראל.
במהלך תקופת ההרשמה האחרונה בספטמבר, נרשמו לפרויקט תגלית בצפון אמריקה 23,623 סטודנטים יהודים שיתחרו על 9,576 מקומות פנויים בסיורי החורף, בין דצמבר 2010 למרץ 2011. ההרשמה נסגרה לאחר שבעה ימים בלבד כדי שלא לאכזב אלפי פונים פוטנציאלים שההיענות לפנייתם הפכה לבלתי אפשריים בשל מגבלת תקציב. בתקופה המקבילה אשתקד עמד מספר הנרשמים על 21,093. גם בשנה שעברה נסגרה ההרשמה מוקדם מהצפוי בשל ביקוש יתר, אם כי רק לאחר עשרה ימים ממועד פתיחתה.
נתונים אלה באים אחרי שנה מוצלחת ביותר לפרויקט תגלית, המיזם הציוני-חינוכי המצליח ביותר בעולם, אשר מציין השנה עשור להיווסדו. בעונת הקיץ האחרונה, הכפיל פרויקט תגלית את מספר המשתתפים בהשוואה לקיץ 2009, אך עדיין בשל דרישה חסרת תקדים, אלפים נותרים ברשימות המתנה.
גידי מרק, מנכ"ל פרויקט תגלית, אמר: "תגלית הינה הפרויקט הציוני המוביל בעולם כיום המתמודד עם תופעת ההתבוללות וההתרחקות מישראל בקרב הדור הצעיר בתפוצות. ללא תמיכת העולם היהודי, תיחלש עוצמתה האסטרטגית של מדינת ישראל. אנו עדים לתופעה מרגשת של גידול ממשי בביקוש של היהודים הצעירים בתפוצות להצטרף ל"תגלית" כדי להתחבר לישראל ולמורשתם. בתקופה שבה ישראל נמצאת תחת מתקפת יחסי ציבור בינלאומית, מדובר בתופעה מעודדת: המספר המדהים של הנרשמים מצפון אמריקה מצטרף לביקוש חסר התקדים במקומות נוספים ברחבי העולם. אנו פוסעים צעד קריטי נוסף בדרך להשגת היעד האסטרטגי של הבאתם לארץ של רוב היהודים הצעירים בתפוצות".
מחקר שנעשה באוניברסיטת ברנדייס, לקראת שנת העשור של פרויקט תגלית מצא כי בוגרי תגלית מרגישים קשר חזק יותר לישראל (23 אחוזים יותר מאשר צעירים שלא השתתפו בפרויקט) ובנוסף, הם מאמינים ביכולתם, בעקבות הסיור בארץ, להסביר טוב יותר את עמדותיה של ישראל.
השר יולי אדלשטיין, שר ההסברה והתפוצות, אמר: "מאז תחילתו לפני עשר שנים, פרויקט תגלית גדל מרעיון למציאות. כיום, כרבע מיליון יהודים מרחבי העולם כבר זכו לבקר בישראל במסגרת סיור חינוכי של תגלית. מעודד לדעת כי אותם צעירים יהודים הם הגורם המרכזי הנאבק על דימויה של ישראל בקמפוסים בארה"ב. מוטלת עלינו החובה להגביר את המאמצים ואת הקשר עם הצעירים היהודים בתפוצות, ולשאוף להבאתם של כמה שיותר צעירים אלו לישראל מדי שנה".
משתתפים בעונת הקיץ האחרונה הגיעו לישראל מצפון אמריקה וכן ממגוון מדינות ברחבי העולם כולל: ארגנטינה, ברזיל, מקסיקו, גרמניה, דנמרק, אוקראינה, מולדובה, לטביה, אוזבקיסטן, אייזרבייג'ן ואפילו מסורינאם.
אודות פרויקט תגלית
פרויקט תגלית חוגג בימים אלה עשור לקיומו. הפרויקט יוצר את הקשר של צעירים יהודים בתפוצות למדינת ישראל ולזהותם היהודית, באמצעות הבאתם לסיור חינוכי חינם בן עשרה ימים בישראל. בוגרי התוכנית מהווים רשת של תמיכה במדינת ישראל ולוקחים חלק פעיל בהסברה בקהילות ובקמפוסים בכל העולם. פרויקט תגלית הצליח להביא לשינוי משמעותי בעמדתם של צעירי יהדות התפוצות כלפי מדינת ישראל. עשרות אלפי צעירים יהודיים שנמנעו בעבר מלהגיע ארצה, נמצאים כיום ברשימות ההמתנה להשתתפות בתגלית, לאחר ששמעו מחבריהם שהשתתפו בתגלית על סיורם החינוכי בישראל. משום כך, נחשב פרויקט תגלית לפרויקט הציוני המצליח והגדול ביותר בעולם היהודי.
פרויקט תגלית הנו פרויקט של ממשלת ישראל בשותפות עם תורמים יהודים וקהילות יהודיות ברחבי העולם. עשרים מגדולי התורמים היהודים בעולם ובישראל, השותפים לפרויקט, רואים בו חלק מהשקעתם במדינת ישראל ובקשריה עם יהדות התפוצות.
מאז הקמת תגלית, בשנת 2000, השתתפו בסיור לימודי חינם בן 10ימים בישראל כ-265,000 צעירים יהודים מיותר מחמישים מדינות. מכלל צעירים אלה 40,000 הינם ישראלים: חיילים (רבים מהם מיחידות האיכות של צה"ל) וסטודנטים.
במחקר שיצא לרגל שנת העשור בארה"ב הוכיח כי לסיור בארץ יש השפעה ארוכת טווח על יהודי התפוצות: לגבי זהותם היהודית, הקשר שלהם לישראל ויכולתם להיות פעילים בהסברה למען המדינה.

תאריך:  04/10/2010   |   עודכן:  04/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il