X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם קופץ חולים מאוחדת
▪  ▪  ▪

קופת חולים מאוחדת הודיעה על החלטתה לאפשר למבוטחיה לקבל את ליפיטור, הטיפול המוביל בעולם להורדת כולסטרול, כתרופת קו ראשון (התרופה הראשונה להורדת כולסטרול הנרשמת למטופל).
ליפיטור הושקה על ידי ענקית התרופות פייזר כבר בשנת 1997, אך עד כה אפשרו קופות החולים בארץ את קבלתה רק כתרופת "קו שני", הניתנת למטופל כאשר טיפולים (סטטינים) אחרים נכשלו, או שגרמו לתופעות לוואי.
לדברי ד"ר זאב אהרונסון, המנהל הרפואי של קופת חולים מאוחדת, זהו נדבך משמעותי נוסף בצעדים שעושה הקופה במגמה לתת למבוטחיה את התרופות והטיפולים המתקדמים בעולם. כ- 30% מכלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל סובלים מרמת כולסטרול גבוהה, אך לא כולם מטופלים. על פי המלצות האיגודים הרפואיים המקצועיים, הרמה הרצויה של הכולסטרול הרע (LDL) צריכה להיות נמוכה מ100 - מ"ג לד"ל. כולסטרול נחשב לאחד הגורמים העיקריים לטרשת עורקים ולתחלואה ותמותה קרדיווסקולרית כגון: אוטם בשריר הלב, ושבץ מוחי, גורם התמותה השכיח ביותר בעולם המערבי.
על רקע זה, מוסיף ד"ר אהרונסון, החליטה הנהלת הקופה לעשות צעד פורץ דרך ולאפשר לכלל המבוטחים לקבל את ליפיטור, החל מה- 1 בדצמבר, כאופציה טיפולית ראשונה ולחסוך חודשים של ניסוי ותעייה. החלטה זו מצטרפת למהלכים ייחודיים שעשתה הקופה לאחרונה וביניהם אישור מתן קלופידוגרל (Plavix) ללא מגבלת זמן, הוספת התרופות זומרה ופמרה בתחום האונקולוגיה מעבר לזכאות סל הבריאות המחייב וללא קשר לזכאות המבוטחים במאוחדת עדיף (סל מאוחדת).
על ליפיטור
ליפיטור שהושקה בשנת 1997 על ידי חברת התרופות הגדולה בעולם פייזר (Pfizer), הינה תרופת המרשם הנמכרת ביותר בעולם. נכון להיום מטופלים בליפיטור כ- 48 מליון איש ביותר מ- 70 מדינות; יעילותה ובטיחותה של ליפיטור הוכחו לאורך 17 שנות מחקר בלמעלה מ- 400 מחקרים בקרב 80,000 מטופלים, לרבות מבוגרים, ילדים (בגילאי 10-17), מטופלים לאחר התקף לב, שבץ מוחי וחולים הסובלים מסוכרת ויתר לחץ דם.
ליפיטור נמנית על משפחת הסטטינים ומותוות להפחתת רמת כולסטרול גבוהה בדם, ליפיטור מפחיתה את רמת הLDL, הטריגליצרידים ורמת הכולסטרול הכללית, ובה בעת מעלה את רמת הHDL (הכולסטרול הטוב). כמו כן היא מותוות למניעת אירועים קרדיו-ווסקולריים, כדוגמת אוטם שריר הלב או אירוע מוחי במגוון רחב של מטופלים.
במחקר שבדק איזה סטטין מעדיפים הרופאים הישראלים לרשום לעצמם או לבני משפחתם נמצא כי ליפיטור הינו הסטטין הנרשם ביותר בקרב רופאים לטיפול עצמוני או עבור בני משפחתם.

תאריך:  22/10/2010   |   עודכן:  22/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il