X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נהג שיצבור 36 נקודות חובה רשיונו ייפסל לאלתר והוא יידרש לבצע את כל הליכי הרישוי מחדש. נהגים מקצועיים אשר יצברו 28 נקודות חובה ייפסל רשיונם אם צברו שתי עבירות המוגדרות חמורות
▪  ▪  ▪

משרד התחבורה החליט להחמיר עם עברייני תנועה שצברו נקודות רבות. שר התחבורה, אפרים סנה, הגיש היום (יום ב', 20.8.01) לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת את שיטת הניקוד החדשה לעבירות תנועה.
על-פי השיטה החדשה, נהג שיצבור 36 נקודות רשיונו יפסל לאלתר ויידרש לבצע את כל הליכי הרישוי מחדש. כיום, נהג שצובר לחובתו 6 נקודות מוזמן להשתלמות בנהיגה נכונה שבסיומה נמחקות כל הנקודות מגליונו האישי, מבלי שיסתכן בשלילת רשיונו.
לדברי השר סנה, השיטה הנוכחית אינה יעילה בהתמודדות עם עברייני תנועה מועדים. עברייני התנועה מצאו שיטות רבות להתחמק מזימון להשתלמות בנהיגה נכונה מבלי להסתכן בשלילת רשיונם. השר הדגיש, כי תאונות הדרכים הפכו למכת מדינה ואין להשלים עם התופעה הגורמת למותם של מאות אנשים מידי שנה.
בשיטה החדשה צבירת הנקודות תתבצע על-פי מועד ההרשעה ולא ביום ביצוע העבירה. זאת כדי לבטל את התמריץ הקיים היום לדחות את תשלום הקנס או המשפט כדי שהנקודות יירשמו באיחור, כך שהן "ייתיישנו".
השיטה החדשה מחמירה יותר עם נהגים מקצועיים (אוטובוסים, משאיות ורכב כבד). רשיונם של נהגים אלה ייפסל כבר לאחר שצברו 28 נקודות חובה אם עברו בתקופת הצבירה שתי עבירות תנועה מרשימת העבירות המוגדרות כחמורות.
נהג שנפסל מלהחזיק ברשיון נהיגה פעמיים ומבר בפעם השניה 36 נקודות או יותר, רשיונו יפסם לשלוש שנים ויחודש רק לאחר שיעמוד בבדיקות רפואיות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים ובמבחן עיוני ומעשי.
במקום הקורס האחיד שקיים היום יונהגו שלושה קורסים שונים. האחד בסיסי ומיועד "כאמצעי תיקון" ראשון אוחיד לכל הנהגים. מי שיחויב ביורת יופנה לאחד משני קורסים "יעודיים" כאשרהמיון בינהם יתבסס על-פי סוג העבירות שביצע הנהג.
דרוג חומרת העבירה ישונה משלוש דרגות כיום (2,4,6) ל-5 דרגות (2 נקודות עד 10) כאשר כל דרגה תבטא את חומרת העבירה ותיצור אבחנה בין עבירה קלה לחמורה.
שר התחבורה ציין, כי ברשימת העבירות שבגינן נרשמות 10 נקודות, הוגדרו 18 עבירות חמורות במיוחד, הגורמות לרוב תאונות הדרכים הקטלניות בארץ.
שיעור הקנסות על עבירות ישונו מ-15 דרגות כיום ל-5 דרגות בלבד, דבר שיבטא טוב יותר את חומרת העבירה. הקנסות ינועו בין 100 ש"ח לעבירה קלה ל-1000 ש"ח לעבירה חמורה.
לדברי אבי יחזקאל, סגן שר התחבורה, שיטת הניקוד החדשה תוביל למהפך בהרגלי הנהיגה בישראל ותתרום לבטיחות בדרכים, בכך שתאפשר לאתר את העבריינים האמיתיים ותוציא אותם מחוץ למעגל הנהגים.

תאריך:  20/08/2001   |   עודכן:  20/08/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיל איל
הדגיש: עיראק לא מהווה איום על אף מדינה; אתר האינטרנט בגדאד.קום מדווח
מירב לוי
גורמים ביטחוניים בצה"ל מסרו כי ישראל אינה יכולה לפעול בכפר המוגדר בתוך שטח לבנון; צה"ל כתר ביום א' את הכפר
מירב לוי
בפגישה עם השר הפלשתיני חיכמת זייד נכחו גם האלוף עמוס גלעד, בכירי משרד החקלאות ומתאמים מטעם המשרד בשטח
מירב לוי
ההסבר למיזוגים בשוק נובע מהעובדה, שרק %45 מהספקים מציעים פתרונות הכוללים שלוש או יותר תת-מערכות חיוניות ל-e-services, וגם להם חסר השילוב בין תת-המערכות החיוניות
יואב יצחק
השר לשעבר שלמה בן-עמי החל עדותו ביום א' (19.8.01) בפני אוספי החומר;
היום ימשיך עדותו; בן-עמי מתייעץ עם עו"ד דורי קלגסבלד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il