X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם הוצאת המו"ל יחדיו
▪  ▪  ▪

בימים אלו רואה אור "פסיכולוגיה בחינוך במאה ה-21", ספרם של פרופ' אבנר זיו וד"ר נעמי זיו. זוהי המהדורה השלישית והמעודכנת של הספר המוערך "פסיכולוגיה בחינוך", שראה אור לפני כ-30 שנים.
הספר מיועד למורים, יועצים, הורים וגם ילדי תיכון הרוצים לדעת על למידה יעילה. הספר מתבסס על ממצאים חשובים ומעניינים ממחקרים עדכניים בתחומים שונים ובהם: תלמידים עם לקויי למידה, מחשבים ויעילותם או אי יעילותם בחינוך, השפעותיה השונות של התקשורת האינטרנטית על תלמידים, על יחסי מורה - תלמיד, על דרכי ההוראה ועוד.
מסקנה מעניינת העולה מהספר מתייחסת לשימוש במחשב ולפיה: על-אף שבכל תיאוריות הלמידה נטעו תקוות גדולות במחשב והניחו כי השימוש בו ישנה את פני החינוך, הדבר לא כך. המחשב אינו יכול לחליף את המורה ורק שימוש מושכל בו, ככלי מסייע, עשוי להביא לשיפור מה בהוראה ובלמידה.
בספר יש התייחסות לנושאים חשובים נוספים ובהם: הנעה ללימודים, תהליכי למידה וגורמים רגשיים, חברתיים וקוגניטיביים התורמים ללמידה מחד-גיסא והמעכבים למידה מאידך-גיסא. בנוסף לכך בוחן הספר את תפקידי בית הספר, שיטות ההוראה, וההשלכות של כל אלה על הלמידה.
הספר פסיכולוגיה בחינוך במאה ה-21, בהוצאת "המו"ל - יחדיו", הוא פרי עטם של אב ובתו:
פרופ' אבנר זיו - קיבל את הדוקטורט בפסיכולוגיה קלינית באוניברסיטת סורבון שבפריז. היה מנהל השירות הפסיכולוגי בראשון לציון ובתל אביב, ובמסגרת זו רכש ניסיון רב בעבודה עם ילדים, עם מורים, עם פסיכולוגים ועם יועצים. הוא כתב 25 ספרים שתורגמו לשש שפות, ויותר מ-100 מאמרים שפורסמו בעיתונות המקצועית בעולם. פרופ' זיו היה ראש החוג למדעי החינוך באוניברסיטת תל אביב ובשנת 1991 זכה בפרס בינלאומי על הישגיו בחקר ההומור. בשנת 2009 קיבל את התואר יקיר הייעוץ החינוכי בישראל. במהלך שנות עבודתו לימד רבבות תלמידים באוניברסיטאות בארץ ובחו"ל. כיום הוא ראש החוג לייעוץ חינוכי במכללה ללימודים אקדמיים. בין ספריו: התבגרות (1994), הגיל הלא רגיל (1993), הומור ואישיות (1993) ועוד.
ד"ר נעמי זיו - בוגרת החוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת תל אביב. את הדוקטורט בפסיכולוגיה מחקרית השלימה באוניברסיטת פריז. כחוקרת עוסקת בעיקר בפסיכולוגיה של המוזיקה: תהליכי תפיסה של מוזיקה, והשפעותיה של המוזיקה במצבים שונים. ד"ר זיו מפרסמת מאמרים בתחום ומשתתפת בכינוסים בינלאומיים בנושא זה. כיום מלמדת במסלול האקדמי של המכללה למינהל ובמכללה האקדמית תל אביב יפו. בנוסף לשיתופה בכתיבת ספר זה פרסמה עם אביה גם את הספר "הומור ויצירתיות בחינוך" שייצא לאור בפריז בשנת 2003.
על עבודתם המשותפת ביצירת הספר אומרים השניים: "חברנו יחד אב ובתו: שנינו למדנו פסיכולוגיה, שנינו מכירים בחשיבות העבודה החינוכית ושנינו סבורים כי חשוב ביותר ליישם את הידע הפסיכולוגי בפעילות החינוכית השוטפת. על-אף שאנו מייצגים שני דורות גישתנו דומה, והשילוב של הניסיון, התובנות ונקודות המבט תרמו ליצירת ספר זה".
מחיר הספר: 119 שקלים. מספר עמודים: 520. ניתן להשיג ברשת חנויות צומת ספרים ובחנויות הספרים המובחרות.

[צילום: יח"צ]
תאריך:  16/11/2010   |   עודכן:  16/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il