X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מבדיקה של אוניברסיטת דרבי; עלויות גבוהות יחסית למשתמשים בכרטיסי האשראי בחו"ל
▪  ▪  ▪

תשלומי הקרדיט, תשלומים הפרוסים לזמן ארוך יחסית, עדיפים באופן מהותי מתשלומים באשראי קבוע בכרטיסי האשראי השונים במערכת הבנקאית. כך עולה מבדיקה שבוצעה בביה"ס למנהל עסקים של אוניברסיטת דרבי בישראל.
כיום קיימים שני מסלולי פירעון מקובלים ומרכזיים לבעלי כרטיסי אשראי שונים: קרדיט בתשלומים קבועים, קרדיט שפרוס על פני תקופה ארוכה של שנים במהלכה הפירעון החודשי הוא 5% מהתשלום או מינימום 100 ש"ח. ההבדל המהותי בין שני המסלולים מבחינת הצרכן, מדגישים בדרבי, מתמקד בריביות.
בקרדיט בתשלומים קבועים מדובר בריבית של פריים + 1% (ריבית מותאמת של 11.793% כיום) בעוד שבקרדיט לזמן ארוך מדובר בריבית של פריים + 0% (ריבית מתואמת של 10.597%). זאת ועוד, בקרדיט לזמן ארוך הריבית נגבית רבעונית כאשר בקרדיט בתשלומים קבועים הריבית משתלמת מידי חודש דבר שמייקר את העלות לצרכן.
לצרכנים החוששים מאשראי של שנים מסביר ירח אפרתי, מנהל התפעול של "אמריקן אקספרס" מקבוצת בנק הפועלים, כי ניתן להיכנס לסניף הבנק ולבצע, בתאום עם הסניף, שינוי בתנאי האשראי ולקצר את תקופת האשראי במידת הצורך אף שעלות האשראי כאמור תתייקר.
לכרטיס אשראי שפירעונו בקרדיט ארוך טווח (לעיתים עד 5 שנים על-פי תנאי הפירעון הבסיסיים וגובה האשראי) יש יתרון נוסף, תשלום האשראי הראשון יתבצע לאחר עוד חודש אשראי שלם בהשוואה לרכישה בקרדיט בתשלומים קבועים, כך עולה מבדיקת אנשי דרבי.
במערכת הבנקאית העוסקת במימון האשראי של כרטיסי האשראי קיימת העדפה ברורה לתוכנית קרדיט בתשלומים קבועים היקרה יותר לצרכן והמניבה רווח גבוה יותר לבנקים. חלק מרווחי המימון הגבוהים של הבנקים נובע מכרטיסי האשראי. זו כנראה גם הסיבה שהקרדיט הפרוס לשנים אינו זוכה לפרסום, דבר שמודים בו בחברות כרטיסי האשראי.
כיוון שעונת הנסיעות והחופשות של ישראלים בחו"ל החלה מציינים אנשי דרבי שורה של עמלות "מיוחדות" לנופשים בחו"ל.
עמלת משיכת מזומנים בחו"ל בבנקטים אוטומטיים ( כספומטים) תעלה 0.33% מסכום הרכישה ועוד 2.75 דולר. עמלת משיכת מזומנים בדלפק בנק בחו"ל תעלה 1% שלם מסכום המשיכה או 5.5 דולר, הגבוה מביניהם. עמלה זו אינה קשורה לעמלה שעשוי לגבות הבנק בחו"ל. עמלת רכישת מט"ח בארץ מחלפנים וגופים מוסמכים תעלה 0.39% מסכום הרכישה ועוד 3.25 דולר.
בדרבי מציינים שהמשתמשים בכרטיס אשראי באירופה ישלמו עמלה של 1.8% לפחות על ביצוע פעולות בכרטיס שכן, רכישות באירו או בסטרלינג מתורגמות לדולר (המטבע היחיד בו פועלים כרטיסי האשראי בישראל) ומייד מתבצעת המרה לש"ח, מהלך שמייקר את העלויות בשיעור בולט מעבר לעמלות אחרות ונוספות הקיימות בכרטיסי האשראי השונים.

תאריך:  22/06/2003   |   עודכן:  23/06/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
התברר כי החולה האחרון עליו דווח לא חלה ב-SARS
גלית יצחק
הסדרה החדשה כוללת: קנאה, תאווה וסקרנות המשלבים טעמים מקוריים: גלידת שמנת בטעם פיסטוק, גלידת שמנת בטעם וניל עם ריפל קרמל וגלידת שמנת בטעם וניל עם ריפל שמפניה
הדר פרבר
מחקר בקרב גברים ונשים: 77% מהגברים ו-79% מהנשים הודו כי הם מציצים לשכניהם
גלית יצחק
250 תלמידים יציגו את עבודותיהם בתחומים שונים: ציור, פיסול, קרמיקה, תחריט, צורפות ועוד; התערוכה החלה ופתוחה לקהל מהשעה 10:30-20:00
אלונה קורן
עם זאת בענף הנדל"ן נרשמה ירידה בפדיון בקצב שנתי של 9%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il