X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
[צילום: לם וליץ סטודיו]
יפתח מוזיאון חדש של מותג הרכב רנו
- הודעה מטעם קרסו מוטורס
נטע בלאו דוא"ל דניאלה רייבנבך תקשורת

משפחת קרסו תחנוך השבוע מוזיאון חדש בפארק ראם (הסמוך לצומת גדרה), המוקדש למותג הרכב רנו אותו מייבאת חברת קרסו מוטורס מקום המדינה (1948).
זהו המוזיאון הראשון שנפתח בישראל למותג רכב המשלב את היסטוריית התפתחות רנו בארץ לצד סיפורה של משפחת קרסו. הקמת הפרויקט מהווה במידה רבה תוצאה של מאמציה וחלומה של המשפחה, עבודה שארכה כשנה וחצי, בעלות של כ-1 מיליון שקלים.
מנהלת הפרויקט, חנה ליברמן, הסבירה כי מטרת המוזיאון הייתה לבנות אכסניה לאוסף פרטי של מכוניות רנו השייך לאחד מבני משפחת קרסו, הפכה במהרה למסע מרתק שחשף רבדים נוספים שיוצגו במוזיאון: מותג, היסטוריה, ציונות, ארכיטקטורה, תרבות, אמנות ואף גישות עסקיות.
המוזיאון משתרע על שטח של כ-278 מ"ר ותכנון החלל מציג את אבולציית המותג רנו, הבאה לידי ביטוי במיצגים שונים, דגמים מתחלפים והתחקות אחת התפתחות, במקביל לסיפור המשפחתי של מואיז קרסו (משה קרסו) שהיה הכוח שניווט את משפחת קרסו בישראל.
המוזיאון יציג את הקשר של משפחת קרסו למהלך החיים של הציבור הישראלי, כמעט בכל מימד: החל מגאולת קרקעות והתיישבות עירונית, דרך בנקאות ואפילו תרבות (קולנוע). חלל המוזיאון עוצב כרחוב תל אביבי הלקוח מסביבת רוטשילד / שדרות בנימין של שנות ה-30, על מראה הבתים, שלטי הפרסום, בתי הקפה ואלמנטים נוספים.
לדברי הלה רוס, שניהלה את הצד הקריאיטיבי של המוזיאון: עבודת השחזור והתחקירים הייתה נרחבת ומקיפה שכללה פנייה לאספנים פרטיים, ארכיונים, אמנים ועוד אשר חידדו את הקשר בין משפחת קרסו למראה העיר תל אביב כפי שאנו מכירים אותה היום.
לדבריה: "מפגש מרגש במיוחד היה עם הציירת רחל טימור שחשפה בפנינו תמונה מופלאה המשחזרת את קולנוע "אופיר" שאף אותו הקימה משפחת קרסו".
עיצוב חלל המוזיאון והטקסטים שילוו את המבקרים ימחישו את העולם הדינמי שחווה ויצר משה קרסו ושלתוכו נוצק המותג רנו. התפיסה הפרקטית שאפיינה את משה קרסו הפכה לחלק מהקונספט של המוזיאון והיא מלווה את המבקרים באמצעות שני ציטוטים מרכזיים שנחרטו על קירות המוזיאון ונוגעים לנסיבות הקמתו של בנק דיסקונט כמו גם כניסתה של המשפחה לתחום הרכב: "יהודים מגיעים לארץ מכל קצוות תבל. יחלפו דור או שניים עד שיווצרו כאן תרבות ושפה פחות או יותר אחידות, עד אז יתקבצו העולים בשכונות של בני עדתם ויעדיפו לעשות עסקים עם אנשים המבינים את שפתם ואת מנהגיהם". "יש לנו שישה ילדים וצריך לדאוג לעתידם,אני חושב שאכנס למענם לעסקי המכוניות".
לדברי יואל קרסו, יו"ר קבוצת קרסו מוטורוס: "אחת ממטרות המוזיאון היא לנסות ולשקף את ההוויה הישראלית וכיצד המותג רנו השתלב בה. לא היה טעם להקים מוזיאון נוסף לתולדות רנו כדוגמת מוזיאונים הקיימים ברחבי העולם. במוזיאון המבקרים יפגשו עם אנקדוטות הלקוחות מהזיכרון הכל - ישראלי כגון העובדה שרנו 4 הייתה למכונית הצבאית הפופולרית והכינוי שהוצמד לה היה "ידית קרטה" במחווה לצורת העברה ההילוכים ברכב.
על-מנת לתמוך בסיפור האישי של כל דגם של רכבי רנו עוצבו ונבנו בייצור מיוחד עמודי רחוב עליהם נרשם המפרט הטכני של הרכב והסיפור המלווה אותו, בנוסף ודווקא משום שאין מדובר במוזיאון סטנדרטי בהגדרתו הוחלט יחד עם הנהלת החברה להקדיש אזור לביטוי כניסתה של רנו לעולם העתידני מבחינת עיצוב, טכנולוגיה וערכים ברי-קיימא וכך הוקם 'קיר העתיד' החותם את הביקור במקום".
עוד מוסיף יואל קרסו: "דרך המוזיאון המקרים יחשפו לסיפור המשפחתי וכיצד הוא שזור בסיפורה של מדינת ישראל, הקדמה הטכנולוגית לצד התפתחות חברת קרסו. אני בטוח שלמרות שמדובר בסיפור המשפחתי האישי שלי ישראלים רבים ימצאו בחוויית המוזיאון נקודות להזדהות".
  • המוזיאון ייפתח למבקרים בימים: א'-ה' בשעות: 17:00-9:00.
  • כניסה חופשית.

תאריך:  25/01/2011   |   עודכן:  25/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יואל קרסו
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il