בימים אלה עורכת נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות בשיתוף עם
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מסע הסברה בנושא הנגישות לתחבורה ציבורית בישראל, לאנשים עם מוגבלויות. במסגרת הפרויקט התגייס משרד הרווחה והשירותים החברתיים בשיתוף מכון המחקר למקצועות הבריאות והרפואה קריית אונו, להנגיש את החוברת לאנשים עם מוגבלות שכלית.
למסע ההסברה מטרה כפולה: מצד אחד להגביר את המודעות של כלל הציבור לזכויות כלל האנשים עם מוגבלויות בתחום זה, ומטרה נוספת- ליידע את כלל האנשים עם מוגבלויות לזכויותיהם.
במסגרת מסע ההסברה, יצאה לאור חוברת מקיפה הכוללת מידע נרחב על זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות בתחבורה והסעות.
על-מנת שהמידע בחוברת יהיה נגיש וברור לאוכלוסיה הייעודית, ובעיקר לאנשים עם פיגור שכלי, האגף לטיפול באדם עם פיגור שכלי במשרד הרווחה, התגייס לפרויקט ומציע לראשונה בעברית- חוברת ובה פישוט לשוני לתכני החוברת המקורית. פישוט לשוני כוונתו הפיכת הטקסט לפשוט, ברור, מובן וקל לקריאה.
לצורך כך התגייסו מומחים לנושא אשר פישטו את הטקסט ואף הוסיפו איורים מותאמים שיקלו עוד יותר את ההבנה. משרד הרווחה והשירותים החברתיים רואה חשיבות עצומה בהנגשת המידע לקהל הצרכנים שלהם, לפיכך עושים כל מאמץ להביא את הטקסט הרלוונטי כולל הזכויות המפורטות בו - ליכולת ההבנה של הלקוח. מגמה זו תמשך מתוך אמונה בזכותו של כל אדם להבין את העולם סביבו ולקחת חלק פעיל בעשייה.
בבסיס החוברת עומד חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות האומר כי כל גוף הנותן שירות תחבורה ציבורית, חייב להתייחס באופן שיוויוני לנוסעיו ואסור לו להפלות אדם בגלל מוגבלותו.
אחת ממטרותיה העיקריות של החוברת היא לעודד את יציאתם מהבית של אנשים עם המוגבלות והשתלבותם בחברה גם באמצעות אמצעי התחבורה. החוברת מציעה פירוט של כלי התחבורה הציבוריים והשירותים המגוונים שנועדו להקל על השימוש בהם. בין השירותים אותן מציעות חברות התחבורה הציברויות: הקצאת מקומות ישיבה מיוחדים, מערכת כריזה אינפורמטיבית, תחנות המאפשרות נגישות מירבית ומידע זמין וברור לכל. בסוף החוברת מצורפים טלפונים וכתובות אינטרנט שמטרתן לאפשר יצירת קשר באופן אישי עם נותני השירות.