X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מופז הגדיר את הפגישה עם דחלאן כ"חיובית"; הבהיר: ישראל תמשיך במחוות לפלשתינים אך בכל הקשור להתחייבויותיה של הרשות, תקפיד ישראל על "קוצו של יוד"; דחלאן דרש נסיגה מרמאללה וחברון
▪  ▪  ▪

שר הביטחון שאול מופז, נפגש אחר הצהריים (יום א') עם השר לענייני ביטחון בממשלה הפלשתינית, מוחמד דחלאן. הפגישה התקיימה במלון מצודת דוד בירושלים. זוהי פגישתם הראשונה של השניים, מאז כינון הממשלה הנוכחית, אשר ארכה כשלוש שעות.
בתום הפגישה אמר שר הביטחון במסיבת עיתונאים, כי מאז שהפלשתינים קיבלו אחריות ביטחונית ברצועת עזה ובית לחם, מסתמנת ירידה בהתרעות ובהסתה. עם זאת הדגיש, כי קיימת עוד כברת דרך ארוכה שיש לעשות.
מופז ודחלאן עסקו בחלק גדול מפגישתם, בעתידם של העצירים המוחזקים בידי ישראל. דחלאן התעניין אצל מופז מה משמעות החלטת הממשלה בעניין זה. דחלאן התריע, כי אם לא ישוחררו מרבית האסירים תוך זמן קצר עלולה ההודנא לקרוס. דחלאן הפציר במופז לפעול בהקדם לשחרור מספר רב של עצירים כולל פעילי חמאס, ג'יהאד איסלמי והחזית העממית.
מופז התנגד לזאת ואמר כי השחרור יעשה על-פי צרכי הביטחון של ישראל. בסופו של הדיון בין השניים בעניין זה, ביקש דחלאן ממופז לאפשר לו להופיע לפני ועדת השרים לענייני שחרור האסירים, בניסיון לשכנע אותם לקבל את עמדות הפלשתינים בעניין זה. מופז הבטיח לבדוק ולהשיב בעניין.
מופז הגדיר היום את החלטת הממשלה בסוגיית העצירים הפלשתינים, כ"שקולה" ו"מאוזנת". "לאחר 3 שנים של לחימה בטרור יש כאן סיכוי להתקדמות. הנושא של האסירים חשוב לפלשתינים. הוא מחזק מנהיגותית את אבו מאזן ודחלאן, אך יש כאן בעיה מוסרית לא קלה. חלק גדול מהאסירים הם רוצחים עם דם על הידיים ובעת הזאת ההחלטה היא מאוזנת ושקולה".
נשקול דרישות הפלשתינים ברצינות - אך
נעמוד על קוצו של יוד בהתחייבוית הרשות
במהלך מסיבת העיתונאים אמר עוד השר מופז, כי בפגישת הגורמים בישראל עם הנציגים הפלשתינים בשבועות האחרונים, נלקחו דרישות הרשות הפלשתינית ברצינות, אולם לא יעשה דבר אשר יסכן את ביטחון ישראל. מופז הדגיש, כי ישראל רוצה בקידום התהליך המדיני, אך דורשת מילוי ההתחייבויות הפלשתיניות ופירוק ארגוני הטרור בשטחים. לדבריו, בכל ההתחייבויות הביטחונית של הרשות, ישראל תקפיד על "קוצו של יוד".
"אנחנו רוצים להמשיך להעביר ערים נוספות על-פי מידת המוכנות של הפלשתינים ועל-פי התוצאות של הפעילות הביטחונית באותם מקומות שקיבלו את האחריות הביטחונית. אנחנו מחוייבים לתהליך אך לא נעשה שום צעד שיסכן את ביטחון אזרחי ישראל".
שר הביטחון אשר נמנע עד עתה מלהיפגש עם דחלאן, בציינו כי אין המדובר בפגישות "מעשיות" מצד הרשות, הגדיר את הפגישה כ"חיובית". כמו-כן הודה במסיבת העיתונאים, כי הוא חש שיש רצון בצד הפלשתיני להמשיך ולהתקדם בשיחות לכינון השלום, אך הם ייבחנו במבחן התוצאה.
בשבועות הקרובים תתקיימנה סדרה של פגישות ביטחונית עם גורמים ברשות הפלשתינית. לעניין זה מסר מופז, כי בכוונתו להוביל את הפגישות העתידיות, וציין כי הפגישה הנוכחית הוקדשה בעיקרה לתיאום ציפיות בין הצדדים לקראת כינוס הוועדה הביטחונית השבוע.
דחלאן: דורש נסיגה מרמאללה וחברון
דחלאן, אשר משמש לאחרונה הנציג המרכזי של הרשות לשיתוף פעולה עם ישראל, סיפר למופז על שני מקרים בהם עצרו הפלשתינים חשודים בירי לעבר ישובים ישראלים ושיחררו אותם לאחר זמן קצר. מופז סבר לעניין זה, כי מדובר במקרים חמורים, אך בשיחה עם דחלאן התרשם שיש לו כוונה לפעול בדרך אחרת.
דחלאן דרש בפגישה עם מופז, כי ישראל תיסוג משלוש ערים, בהן: חברון ורמאללה. כמו-כן טען, כי ישראל לא ביצעה הקלות ברפיח, וכי הכיתור של רפיח נוקשה. הוא דרש שישראל לא תמשיך במדיניות החיסולים.
גורמים פלשתינים אמרו קודם לפגישה, כי הם דורשים שכל תהליך הנסיגה מהערים הנותרות יושלם תוך שישה שבועות. עם זאת, בישראל הדגישו כי אין כוונה להעביר ערים נוספות לידי הפלשתינים, אלא עד שאלה יוכיחו תוצאות בשטח ברצועת עזה ובית לחם.
לטענת השר מופז, מדובר בתהליך הדרגתי ממושך ויידרשו כמה חודשים עד שיהיה אפשר לומר דברים ברורים על מידת הצלחתו. "זהו תהליך תוצאתי והדרגתי, ולכן רק לאחר תקופת מה שתימדד בחודשים אפשר יהיה לראות לאן הכיוון של התהליך. כפי שאמרתי בימים הספורים מאז נטילת האחריות היקף ההתרעות ירד והאוכלוסייה הפלשתינית חשה שדבר-מה קורה", אמר.

תאריך:  06/07/2003   |   עודכן:  06/07/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
עלילת הקמפיין מתרחשת בתוך אולפן צילומים לקמפיין טלויזיה; הקמפיין יעלה באמצעות פרסום פוגל לוין OGILVY
אילת אטיאס
בסיכום דבריו אמר היום הפרקליט הראשי בצה"ל כי "העובדה שיש מספר כה רב של חקירות וכתבי אישום מדליקה נורה אדומה"; אמירתו נגעה לתלונות הרבות שהופנו ביחס החיילים במחסומים
נועם שרביט
בזכות המיזוג צפוי משרדם להפוך לשני בגודלו בתחום דיני העבודה
נועם שרביט
שותפו למשרד - עו"ד יריב חפץ; פרופ' מן שימש כסניגור הציבורי הראשי במשך 6 שנים
ענבל אביב
כך עולה ממחקר בינלאומי; הציבור בישראל - מהפסימיסטים בעולם באשר לסיכוי למיגור השחיתות; 33% מהציבור הישראלי היה מטפל, לו היה יכול, קודם כל בשחיתות הפוליטית, לאחר מכן מערכת המשפט ומערכת החינוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il