בפברואר השנה הוגבל לשידור תשדיר הפרסומת של בית האופנה "מתאים לי" לשעה 22:00. הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו סברה כי יש בסצינת הנשיקה החושנית בין שני גברים, משום פגיעה ברגשות הציבור.
דעתם של הארגונים ההומו-לסביים לא הייתה נוחה מהחלטת הרשות כיוון שלטענתם היא משקפת יחס מפלה ובלתי שוויוני בין גברים ונשים הטרוסקסואלים לבין גברים ונשים הומוסקסואלים.
נוכח התנהלות המפרסמים והפרסומאים בחודשים האחרונים נראה כי על הארגונים ההומו-לסביים לעצור לרגע לפני אימוץ גורף של הדרישה לשוויון ביחס להצגת המיניות שלהם בפרסומות.
בעת האחרונה, וביתר שאת עם בא הקיץ, שוטפים את מרקע הטלוויזיה תשדירי פרסומת שטופי מסרים מיניים. שיאי הבוטות המינית שייכים ללא ספק לתחום הגלידות החדשות המושקות תמיד בליווי רמזים סקסיסטיים, וכל שנה שוברים שיאים חדשים של חוסר טעם.
אם להודות על האמת, לו ניתנה להטרוסקסואלים, ההזדמנות לצאת כעת מהארון ולהגדיר מחדש את אופן הצגת מיניותם במרחב הציבורי בכלל ובפרסומות בפרט, נראה כי רבים מהם לא היו מבקשים להתאים הצגה זו לאופן שבו מוצגת מיניותם (או ליתר דיוק מיניותן) היום. סביר להניח שלרבים מהם הייתה זו דרישה לשוויון מפוקפק.
חזקה על נציגי הארגונים להגנה על זכויות האוכלוסייה ההומו-לסבית, שטבעם של הפרסומאים והמפרסמים ידוע ומוכר להם. הצגת נשיקה ארוטית בה מתגלגלים לשונותיהם של גברים זה לתוך פיו של זה, אסטטית וחושנית ככל שתהיה, מסמנת כיוונים מחשידים לבאות. לא ירחק היום שדרישה לשוויון תביא בעקבותיה השקה של סדרת גלידות קיץ ייחודית לעונה. טיפות גלידת השמנת ייזלו על צווארם, על חזם ועל פטמותיהם של זוגות ויחידים הומוסקסואלים - בדרך מי יודע להיכן...
האם זהו השוויון שרצוי לחתור אליו?
יש כאן הזדמנות שאיננה חוזרת, להגדיר הצגה ראויה ומכובדת של ציבור שלם. נצלו הזדמנות זו. צאו מהארון בצורה מכובדת ואל תתנו להם לעשות לכם מה שלנו קשה כבר לחסום. אולי ההצלחה שלכם תסייע בעיקר לנשים לדרוש שוויון ביניכם ובינן, רחוק מהזילות ומההשפלה הנחווים יום יום על המרקע.
________________
- נחמה לאור: דוברת הרשות השניה טלוויזיה ורדיו ועוזרת המנכ"ל
- המאמר פורסם בעיתון הארץ ב - 26.5.03.