X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
[צילום: יח"צ]
אתר רסיסים נגיש לבעלי מוגבלויות
- הודעה מטעם מטח
מירב גסר-מינץ דוא"ל שטרן אריאלי

מטח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית), בשיתוף המוסד לביטוח לאומי, יזמו פיתוח של אתר חדש אשר נועד להנגיש את תכני הרשת לבעלי צרכים מיוחדים ולבעלי מוגבלויות. האתר - רסיסים, הינו קורא RSS נגיש המאפשר לאנשים עם מוגבלויות סנסוריות, מוטוריות ולקויות למידה חמורות, לקרוא תקצירי מידע מעודכנים בדרך הנגישה להם ביותר, מתוך מאגר של כ-2,000 ערוצי מידע שונים בעברית.
מדוע נחוץ אתר מיוחד לבעלי מוגבלויות?
פיתוח האתר רסיסים נולד בעקבות העובדה שרוב אתרי האינטרנט כיום אינם נגישים לאוכלוסיות רבות עם לקויות מסוגים שונים - אנשים עם לקות ראיה ועיוורון, אנשים עם לקויות מוטוריות שאינם יכולים להשתמש במקלדת או בעכבר רגילים ואנשים עם ליקויי למידה והפרעות קשב אשר אינם יכולים להתמודד עם העומס הוויזואלי והמילולי הקיים באתרים. פיתוח האתר נעשה בליוו משתמשים עם מוגבלויות שונות: עיוורים, ליקויי ראייה, אנשים עם שיתוק מוחין ואנשים עם ליקויי למידה.
אתר רסיסים נגיש באופן מלא לאנשים עם כל הלקויות, מאפשר שימוש באמצעי נגישות שונים ומגוונים דוגמת: קורא מסך, מסך ברייל, מסכי מגע, מתגים, צורות סריקה שונות, עכברים מותאמים וכו'. האתר תומך בעברית בצורה מלאה ומאפשר את התאמת התצוגה לצרכיו של כל משתמש. כך למשל, משתמש המפעיל מחשב עם מתג אחד, יוכל להגדיר את הלחצן, את משך הזמן לסקירה בעמוד, את גודל האותיות וצבען, צבע המסך, ועוד.
לדברי גילה בן-הר, מנכ"לית מטח: "מטח שמה לעצמה למטרה לקדם ערכים חינוכיים באמצעות טכנולוגיה מתקדמת ולהביא לצמצום פערים טכנולוגיים בכל חתכי האוכלוסיה. נגישות של בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים ראוי שיהיה סטנדרט בכל מערכות החיים, הן הוירטואלי והן מחוצה לו".
עפרה רזאל, מנהלת תחום צרכים מיוחדים, מטח, ציינה כי: "לצערנו, עדיין קיים פער משמעותי בשימוש במחשב ובאינטרנט בין אנשים עם מוגבלות לאוכלוסיה הכללית. אתר רסיסים עשוי לתרום לצמצום הפער הדיגיטלי הקיים, בייחוד בקרב אנשים עם מוגבלויות שמשתמשים במחשב אך מתקשים בשימוש שוטף באינטרנט".
שמואל, אדם עיוור, כותב: "אני ממליץ בחום על אתר רסיסים. הוא נגיש מאוד לתוכנות קוראות מסך. למדתי לנווט באתר בכוחות עצמי, ללא כל עזרה, והזמן שנדרש לי היה כרבע שעה לכל היותר. בעזרת אתר רסיסים, התוודעתי לאתרים רבים בתחום העניין שלי, אשר לא ידעתי על קיומם בטרם הושק האתר...".

תאריך:  07/07/2011   |   עודכן:  07/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il