X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

טעות לעולם חוזרת. אופס, סליחה. טעות. טעות לעולם נשארת.
אין לה צורך לחזור כי היא לא הולכת לשום מקום. היא כאן. זה ביתה. כאן תשכון לעד.
אין דרך מעשית להעלמה מוחלטת של טעויות - הנמלים הסמויות הזוחלות בין האותיות ומשבשות את סדרן התקין - מדברי דפוס - כמו גם מצגי המחשבים. יש טכניקות שונות לצמצם את מספרן (ובכך, מן הסתם, למזער את נזקן). לכאורה, "על הנייר", קיימות דרכים שונות, אבל בפועל, בשטח, על הנייר - ללא מרכאות! - הנייר האמיתי, זה העשוי מעיסת עצים כרותים, השגיאות שלעולם נותרות סמויות מן העין (האם הן מסתתרות, כנמלים תת-עוריות, בתוך המחילות המיקרו-מילימטריות החפורות בין הסיבים הזעירים של שבבי העץ, שממנו עשוי הנייר, אשר בתוכו מוצאות להן השגיאות חוף מבטחים?) לעולם תיוותרנה עליו.
טעות לעולם חוזרת. זו עובדה מוגמרת. זו עובדה מצערת. בראשונה, אני מבקש ממנה בנימוס מופלג לעזוב את הנייר. היא מסרבת. אני מפציר בה, אבל היא, עקשנית להכעיס, בשלה. אני מנסה להערים עליה ולחמוד לה לצון. דבר אינו עוזר. היא מתבצרת. לא הולך עמה בטוב, לא הולך עמה ברע. דבר אינו הולך. כלום לא זז. השגיאה בעינה. כל טכניקה שאפעיל, כל טקטיקה שאנקוט, כל אסטרטגיה שאגבש לחיסולה נידונה לכישלון. השגיאה לעולם נותרת.
בצר לי, אני מבקש סיוע: יסרקו-נא את הכתוב עוד חמש עיניים הנוספות על השתיים שלי ובכך ישלימו את מניין העיניים הדרושות כדי לקיים ולצקת תוכן במושג "הדברים נבדקו בהקפדה יתרה".
אלא שהשגיאות - שועליות ערמומיות מאין כמותן - מחבלות בכל הכרמים. כמי שיודעות גם בעיניים עצומות את כל שבילי הבריחה ואת כל נתיבי המילוט, הן שורדות גם את משמרם המוקפד של 'נוטרי השפה הנקייה משגיאות', מחלחלות עצמן גם מבעד לחורים הקטנטנים המצויים במסננת הצפופה של שבע העיניים המשגיחות, מאומנות ומיומנות להבחין בקיומן, וכך הן שורדת. שנאמר ונכתב - טעות לעולם חוזרת, כלומר - נשארת.
אני רגיל לאורבים המייחלים לכישלון, לתופסים בקלקלה, לשמחים לאיד - כאילו לא ראיתי במו עיניי השתיים את השוד והשבר - המודיעים לי בחדווה ארסית על אי-היעלמותה של השגיאה גם בנוסח הסופי.
נ.ב.
אני מבקש מראש סליחה מהקוראים, אשר חדי העין, הדקים להבחין שבינהם בוודאי ימצאו שגיאה - לפחות אחת! - בדברים, אשר אף כי יגעתי והגהתי אותם פעמים אחדות, בשים לב ובשום שכל, מן הסתם הן נותרו בעינן (ובעין המבחינים בהן!) ומעידות בעצם הימצאותן, על היות עבודת המגיה עבודה סזיפית.
טעות לעולם חוזרת. סליחה, אבל זה לא אני - זו היא.
עוד נ.ב...
יש, מן הסתם, סיבות מספיקות אשר בגללן יש מקום וטעם למתוח ביקורת על תוכן הדברים. ככל שניתן, על הכותב לעשות מאמץ, כדי לא לספק למבקריו סיבה נוספת שתאפשר להם להוסיף למידת החומרה שבה הם דנים אותו עוד קב של ביקורת - להוכיח אותו ולייסרו בגלל טעות כתיב ששורבבה בדבריו...

תאריך:  25/06/2003   |   עודכן:  19/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם פכטר
דוח המשטרה על האזנות סתר לשנת 2002 שהוגש לכנסת, כ-1000 האזנות בשנת 2001 - היו כ-1700 כפי שהתגלה במשפטו של קהלני, לשעבר השר לבטחון פנים וגיבור ישראל לו האזינו משך שלושה חודשים; כמו כן למנכ"ל משרד ר' הממשלה איווט ליברמן, ובאותה הזדמנות לר' הממשלה דאז בנימין נתניהו ושנה לאיש העסקים, דוד אפל; מוגזם מיותר ומדאיג
עומר כרמון
משה לרר
נחום שחף
מכון ממר"י
היומון אל-איאם מזהיר מקונדליסה רייס - מאשת הפלדה הזו; מכון ממר"י ליקט ותרגם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il