X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם מרכז רפואי סורוקה
▪  ▪  ▪

המרכז לחינוך לאפילפסיה בסורוקה ע"ש אניטה קאופמן ז"ל - הייחודי מסוגו בארץ, יוצא בימים אלה במסע הסברה למען הקהילה, לקידום המודעות והסובלנות לחולי אפילפסיה ולמיגור הסטיגמות השליליות עליהם.
הקמפיין, שנעשה בהתנדבות על-ידי משרד הפרסום מקאן-אריקסון, מתבסס על סטיגמות שיש בציבור על אנשים עם אפילפסיה. הקונספט עושה שימוש במוטיבים היתוליים תחת הסלוגן: "רק כי יש פה מישהו שיש לו אפילפסיה לא אומר שעומד לקרות משהו".
הקמפיין, שיעלה לאוויר בשבוע הקרוב, כולל תשדירים בתחנות הרדיו האזוריות ומודעות בעיתונות המודפסת (עיתנות ארצית ומקומונים). באתר האינטרנט של כללית ושל המרכז הרפואי סורוקה יוקדשו כתבות לנושא.
אפילפסיה יכולה להופיע בכל גיל. אחד מכל 100 ילדים ואחד מכל 150 מבוגרים, מתמודד עם המחלה. התקפים אפילפטיים נובעים מחוסר איזון בין הפעילות החשמלית של תאי העצב במוח לבין מנגנונים המדכאים את פעילותם. 70% מהמטופלים מאוזנים לחלוטין בזכות טיפול רפואי ומחצית מהילדים מחלימים מאפילפסיה לחלוטין.
מטרתו העיקרית של המרכז לחינוך לאפילפסיה ע"ש אניטה קאופמן, היא להפחית את רמת החרדה של אנשים המתמודדים עם האפילפסיה ואת נטייתם להסתיר את דבר המחלה ולהעלות את מודעות הציבור למחלה. היעד הוא לשנות את הסטיגמה המתקשרת למחלה ולהפחית את הפחד של הציבור מפניה על-ידי חינוך בסיסי על מחלת האפילפסיה ולימוד הוראות מתן עזרה ראשונה בזמן התקף.
צוות המרכז לחינוך לאפילפסיה קיים עד היום קרוב ל-3,000 הרצאות על המחלה ברחבי הארץ ללא תשלום. ההרצאות ניתנות לקהלים מגוונים: מורים ותלמידים, גננות ומטפלות, אנשי מקצוע פרה-רפואיים, הורים והקהל הרחב. ההרצאות מתקיימות ואולם, למרות ההסברה, קיימת עדיין בורות בנושא האפילפסיה ובמרכז החינוך מתקבלות שיחות טלפון המעידות על-כך.
גלית גרינברג, עובדת סוציאלית ומנהלת המרכז מספרת על שיחת טלפון שקיבלה: "שלומית, אמא של אסף, התקשרה בבכי וסיפרה, כי לאחר שבנה אובחן כחולה אפילפסיה, קיבלה מצוות הגן הודעה, כי לא יוכל לחזור אל גן הילדים שלו". גלית, שעדיין מתרגשת מכל פנייה כזו, מוסיפה: "למה לא לקבל לגן ילד שיש לו
אפילפסיה? למה לא לקבל לעבודה מישהו שיש לו אפילפסיה? האפילפסיה אינה מדבקת ואינה מסכנת את הסובבים. הכרות עם המחלה ועם ההוראות הפשוטות כיצד לנהוג בזמן התקף, מסייעת בהפחתת חרדות ומקלה על חיי היום יום של החולים ועל השתלבותם בחברה".
המרכז לחינוך לאפילפסיה בסורוקה מציע, בנוסף להרצאות, תמיכה טלפונית, ביקורי בית וביקורי מאושפזים וארגון ימי עיון וימי כיף למשפחות ילדים עם אפילפסיה.
ניתן ליצור קשר עם המרכז לחינוך לאפילפסיה בטלפון 08-6244481
ובאתר האינטרנט.
מה צריך לעשות בעת התקף אפילפסיה?
  • לסלק חפצים מסוכנים מהסביבה;
  • להשכיב על הצד ולהניח משהו רך בעת התקף;
  • להישאר רגוע;
  • לא לשים דבר בין השיניים;
  • לא להגביל את התנועה;
  • לא לבצע הנשמה;
  • להזעיק עזרה רפואית אם ההתקף נמשך יותר מחמש דקות.
משרד הפרסום מקאן-אריקסון יצר את הקמפיין בהתנדבות. העושים במלאכה: הגר ברזילי - סמנכ"ל לקוחות, קרן מואיל - מנהלת לקוחות, נועם עמית - תקציבאי, איתי גלאון - סמנכ"ל קריאייטיב, רונן גור-פונארוב - מנהל קריאטיב, גלעד הירש - ארט ואודי אביטל ועידן קרביץ - קופירייטרים: עמית פס - מנהל אסטרטגיה, הדר שוקי - פלנינג, ענבל פנאן - מפיקה וסאונדטרק - בית סאונד.
בהזמנות זו, מודה המרכז הרפואי סורוקה לכל מי שתרם מזמנו ומכישרונו לקמפיין חשוב זה שמטרתו להעלות את המודעות לנושא.

תאריך:  14/08/2012   |   עודכן:  14/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תקשורת דן אורן
חברת Calמשיקה את "סוף שבוע קל", תוכנית ההטבות החדשה ללקוחותיה. התוכנית מבוססת על מגוון הטבות לבילוי במהלך סוף השבוע, מתוך למידה כי הצרכן הישראלי מגביר הוצאותיו בתחום זה ב-25% במהלך חמישי-שישי-שבת
מוטי שוימר
אבי יוספי
רוב בריכות השחייה בירושלים אינן נגישות לנכים בניגוד לדרישה בחוק
גלאי תקשורת
"הללויה 2012" – תחרות השירה העולמית לצעירים יהודיים שזכתה להצלחה חסרת תקדים בשנה שעברה, חוזרת לשנה שנייה ברציפות
קרן שמיר
טמפו מציעה מבצעים אטרקטיביים על מארזי השישייה של בקבוקי סאן בנדטו רגיל ומוגז עדין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il