X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

על-אף תחקיר מקיף של העיתונאי רונן ברגמן, אשר הממצאים שנחשפו בו זה מכבר מזעזעים ומצמררים בעצם היתכנותם, על מעשים חמורים שמתבצעים בגופות של נפטרים במכון (המשפטי!) הפתולוגי באבו כביר - התופעה, מתברר, נמשכת.
חרף ניסיונותיו של מנהל המכון, הפרופסור יהודה היס, אשר איש אינו חולק על כישוריו ועל הניסיון המצטבר הרב שצבר במהלך שנות העבודה הבלתי-אפשרית הזאת (אני מוכן להעז ולהמר שאיש מהקוראים לא היה מעלה בדעתו להחליף את היס בתפקידו), מעשיו, כפי שהם מדווחים בתקשורת, מעוררים לא רק רתיעה - אם לנקוט לשון עדינה וקב של נימוס - אלא סלידה ומיאוס. אחדד ואבהיר: האיש עושה מעשים שלא יעשו מבחינה מוסרית, מצפונית, אנושית.
לא אחת מתברר שמה שהוא מכנה לקיחת דגימות בלבד (להלן - "רקמות") אינו אלא שליפה, גדיעה, עקירה ועוד כיוצאות באלה פעולות מזוויעות של איברים שלמים: פה גיד, שם מפרק, פה פיסת לסת, שם נחיר, פה קרנית, שם קרסול, וזה עוד לא הכל.
על-מנת להפסיק לאלתר את מה שיש המכנים אותו כ"שוד של איברים" מגופות נפטרים, יש להסדיר את הפעילות שלאחר המוות המבוצעת במכון הפתולוגי באבו כביר בחקיקה: יש לעגן את הפעולות השונות (ובתוך כך לאפיין אותן ולהבחין בהן בין מותר לבין אסור) הנעשות במסגרת המכון בחוק ברור שיתיר רק את המותר ויאסור את האסור.
גם מי שאינו חולק על סמכותו המקצועית של פרופ' יהודה היס ואינו מטיל דופי בשיקוליו המקצועיים, לא יכול להסכים שפעולות אשר השלכותיהן הנפשיות-רגשיות כה מרחיקות ומעמיקות לכת ייעשו רק על-פי מידת ההבנה והפירוש של הרופא המצוין וקר הרוח הזה את מהות תפקידו ומה שמותר שייעשה מתוקפו ובמסגרתו.
בשנים האחרונות מצטברות עדויות רבות על שימוש באיברי נפטרים למטרת מחקר - מטרה חשובה, ראויה ומוצדקת כשלעצמה - מבלי לקבל את רשות המשפחות לנטילת איברים מיקיריהם. זה מעשה חמור.
נטילת איבר מגופה ללא רשות המשפחה אינה דומה משום בחינה שהיא לתרומת איברים של נפטר, שעליה הוסכם באופן ברור ובחתימת ידו של המאשר בעודו בחיים. אין דין תרומת איבר כדין לקיחתו ועשיית שימוש בו לכל מטרה שהיא.
לקיחת איבר שנטילתו לא אושרה מגופת נפטר כמוה לא רק כחילול כבוד המת וכביזויו המחפיר והמשפיל של המת אלא כמעשה מובהק של התעללות בגופה, אשר לתחושת יקירי המנוח משול לרצח.
מעטה כבד של חשאיות וחסיון מוטלים על הנעשה בתוך כתלי המכון, אשר הגדר התוחמת אותו מכוסה ואינה גלויה לעין כל.
אסור שתחת מעטפת אי-הידיעה של הציבור את חלק הארי של הפעולות המבוצעות בו יעשו בו מעשים אשר מטילים צל שחור, אפל וסמיך על ערכים אנושיים בסיסיים של כבוד האדם - חי ומת גם יחד.

תאריך:  05/08/2003   |   עודכן:  05/08/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
צריך להחליט, האם אנחנו מדינה דמוקרטית מתקדמת עם מערכת משפטית וחוקית מעולה - כפי שטוענים רבים - או מדינה לא יציבה שמעקמת ומגמישה את החוק לפי הצורך והארוע. "חיקור דין בחו"ל" - משמעותו וחשיבותו. היועץ מבקש לסיים את הקדנציה באקורד מנצח ואמיץ בפרשת שרון - כמו קודמיו.
דני רשף
עומר כרמון
חנה בית הלחמי
המסר של המפרסמים: תהיי אובייקט ותשתקי. עם מסר כזה, למה אנחנו בכלל ממשיכות לקנות מהם???
עו"ד אברהם פכטר
אלייקים רובינשטיין ספג ביקורת וחיצי זעם מימין ומשמאל. ישר, חכם, מתלבט מהסס לא מחליט מהר. התפקיד של יועץ משפטי לממשלה וראש התביעה הכללית - מגלם בתוכו ניגודי אינטרסים ולכן יש להפרידם. האופציה - הכמעט וודאית למינוי לעליון - שגויה.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il