X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ארגון בצלם נמנע מלגנות את פיגוע הדריסה של חיילים בירושלים בשונה מהגינויים שפרסם לאחר שני פיגועי הדריסה הקודמים בהם נפגעו אזרחים מנוסח הודעות ארגון בצלם משתמע, כי הארגון סבור שלארגוני הטרור הפלשתינים "זכות" ע"פ החוק הבינלאומי להרוג חיילים זכות התגובה נשמרת לארגון בצלם המסרב להגיב לשאילתא בנושא
▪  ▪  ▪
בצלם תומך בפגיעה בחיילים? פיגוע הדריסה בכיכר צה"ל [צילום: פלאש 90]
האם בצלם מצדיק הריגת חיילים?
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם דורש מ"הארגונים הפלשתינים החמושים" ברצועת עזה לחדול מהתקפות המכוונות נגד אזרחים, אך אינו מתייחס לפיגועים המכוונים נגד חיילים * האם ארגון בצלם סבור, כי לארגוני הטרור הפלשתינים זכות על-פי החוק הבינלאומי להרוג ללא אבחנה חיילים וחיילות ישראלים הנמצאים בבסיסיהם בשטח ישראל ואינם מעורבים בלחימה?
לרשימה המלאה

האם בצלם מצדיק הפיגוע בכרם שלום?
יהונתן דחוח-הלוי
תדע כל אם שבניה ובנותיה משרתים בצה"ל, כי מנוסח הודעות בצלם ומאי התגובה לשאילתות שהופנו אליו בנושא משתמע, כי ארגון זכויות האדם בצלם סבור כי גם לאחר ההינתקות לארגוני הטרור הפלשתינים ברצועת עזה זכות להרוג ללא אבחנה חיילים וחיילות, גם אם אין הם משתתפים בלחימה * עדיין מחכים להבהרות בצלם
לרשימה המלאה

   רשימות קודמות
  הרצח שלא היה ולא נברא
  הסרטון של בצלם - השאלות הפתוחות
  בצלם רץ לשקר לחבר'ה
  בצלם אינו מגנה פיגוע במתנחלים
  טענות בצלם לא מחזיקות מים

ב-23 בספטמבר 2008 בוצע פיגוע דריסה בירושלים, בו נפצעו 17 חיילים (מהם שניים באורח קשה וארבעה בינוני) בעת שביקרו בירושלים במסגרת "סיור סליחות" בבתי כנסת ובכותל המערבי. היה זה פיגוע הדריסה השלישי בירושלים מאז חודש יולי השנה.
לאחר פיגוע הדריסה הראשון בירושלים פרסם ארגון בצלם (2 ביולי 2008) הודעה בה הוא "מגנה בחריפות" את הפיגוע בו "נהרגו שלושה אזרחים ישראלים ועשרות נפצעו".
לאחר פיגוע הדריסה השני בירושלים, בו נפצעו 24 אזרחים (אחד באורח קשה) פרסם ארגון בצלם (22 ביולי 2008) הודעה כללית המגנה "פגיעה באזרחים ישראלים על-ידי פלשתינים". ארגון בצלם ציין בהודעתו, כי על ארגוני הטרור הפלשתינים (ובלשון בצלם "הארגונים הפלשתינים" ללא המילה "טרור") חלה "חובה להבחין, בכל התקפה, בין פגיעה בלוחמים לבין פגיעה באזרחים", ובמשתמע - הריגת חיילים בפיגועים מותרת היא בעיני בצלם.
לאחר פיגוע הדריסה השלישי בירושלים בו נפצעו אך ורק חיילים, נמנע ארגון בצלם מלפרסם הודעת גינוי כלשהי לפיגוע. לאור הנאמר לעיל, משתמע כי ארגון בצלם סבור שמותר למחבלים פלשתינים לדרוס חיילים ישראלים כחלק מהמאבק ב"כיבוש" הן ב"שטחים הכבושים" והן בשטח הריבוני של מדינת ישראל.
ארגון בצלם מקפיד שלא לגנות פיגועי טרור בהם נהרגים או נפצעים חיילים. כך נהג ארגון בצלם כאשר שיגרו ארגוני הטרור הפלשתינים טילים לעבר בסיסים עורפיים של צה"ל וביצעו פיגועי התאבדות במעברי הגבול ברצועת עזה ובאיו"ש. בצלם אף לא גינה את השלכת החומצה ע"י אישה פלשתינית לעבר חייל צה"ל (שאיבד את עינו בעקבות התקרית) במחסום חווארה (22 בספטמבר 2008) בעת שעברה במסלול ההומניטארי.
בהודעה מ-11 בספטמבר 2007 ארגון בצלם קובע, כי רקטות הקסאם הינן נשק בלתי חוקי גם בתקיפת בסיסי צה"ל, אך לא משום עצם תקיפת יעדים אלה, אלא בשל היות רקטות הקסאם נשק בלתי מדויק העלול לפגוע באזרחים הנמצאים בסמוך למקומות השיגור של רקטות (ברצועת עזה) ומקומות הנפילה שלהם (בישראל). במשתמע - לארגוני הטרור הפלשתינים "זכות" להרוג חיילים ישראלים בבסיסיהם ללא אבחנה, גם אם הם משרתים בתפקידי מנהלה או שירותים (שלישות, רפואה, דת וכו') ואינם נוטלים חלק בלחימה.
ארגון בצלם ממלא פיו מים
על-מנת לברר פעם נוספת את עמדת ארגון בצלם בנושא זה פניתי למנכ"ל הארגון ולדוברת בשאילתה הבאה:
אל: ג'סיקה מונטל, מנכ"ל בצלם
שרית מיכאלי, דוברת בצלם
מדוע ארגון בצלם נמנע לגנות את פיגוע הדריסה השלישי כפי שנהג בשני פיגועי הדריסה הקודמים?
האם בצלם נמנע מלגנות את פיגוע הדריסה השלישי משום שיעד הפיגוע היה חיילים?
האם ארגון בצלם סבור שבמסגרת המאבק הפלשתיני נגד ישראל עומדת לזכות ארגוני הטרור הפלשתינים הזכות לרצוח חיילים וחיילות ישראלים ללא כל הבחנה ובין הם משתתפים בלחימה ובין אם לאו?
מדוע ארגון בצלם נמנע באופן עקבי גם לאחר פיגועים אחרים, דוגמת שיגור טילים מרצועת עזה לעבר בסיסים עורפיים של צה"ל, מלגנות את הפיגועים ולדרוש את הפסקתם?
האם ארגון בצלם סבור שהשלכת החומצה ע"י אישה פלשתינית לעבר חייל צה"ל (שאיבד את עינו) במחסום חווארה (22 בספטמבר 2008) הינו פעולה "מותרת" במסגרת המאבק הפלשתיני? האם ארגון בצלם סבור אפוא שצה"ל צריך לשחרר את המחבלת שפעלה, כפי שמשתמע ע"פ עמדות בצלם, ע"פ המשפט ההומניטארי הבינלאומי בכך שכיוונה את החומצה לחייל ולא לאזרח? מדוע ארגון בצלם לא גינה את הפיגוע?
האם ארגון בצלם סבור, כי חיילי וחיילות צה"ל הינם מטרות לגיטימיות (מעין ברווזים במטווח) בכל מקום בו הם נמצאים עבור ארגוני הטרור הפלשתינים?
ארגון בצלם בחר שלא להשיב על השאילתה וטעמיו עימו. זכות התגובה שמורה ותישמר לארגון בצלם.

תאריך:  30/09/2008   |   עודכן:  30/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרי הלפרין
הבנו שמנהיג הוא לא, לפני זה ראינו שגם ראש עירייה הוא לא, ושר גם כן לא, וגם כעורך דין לא כל כך ברור אם הוא הצליח, ועכשיו ניתן להבין שהוא גם סוחר גרוע, ממש סוחר גרוע.
יהונתן דחוח-הלוי
שוב נפלה (מרצון) התקשורת הישראלית שבי אחר שקרים פלשתינים ונתנה במה לעלילת דם נגד המתיישבים הישראלים באיו"ש    רצח בעשרות יריות מטווח אפס הסתבר כמוות שנגרם מפיצוץ נפל    הפלשתינים בסיוע התקשורת הישראלית מנצחים במלחמת התעמולה
משה קלוגהפט
מאז תום מלחמת לבנון השנייה, כך נראה, פועל בישראל מנגנון של "יד נעלמה", המעלים את הקלפי שבה עשוי להיות מונח פתק עם השם שמתחרז קצת עם "ציפי"    אחרי הפריימריז בקדימה כולם בהלם. מתחרטים בתזמון מושלם כמו מי שאוכל ביום כיפור ומסביר לעצמו שהוא "צם בין הארוחות"
דר' מרטין שרמן
דבקותם של "אדריכלי אוסלו" בדרכם ההרסנית מצביעה על פגם מוסרי    הימנעותם של מנהיגי המתנגדים לו מחשיפת פגמיו המובנים - מצביעה על אוזלת יד
מדלן גולדשטיין
מהם הערכים הבריאותיים של התפוח והדבש ומדוע מומלץ לאכלם לא רק בחג
רשימות נוספות
חשד: בצלם הסתיר ראיות ושיבש חקירה  /  יהונתן דחוח-הלוי
אמנסטי נגד הדמוקרטיה במזה"ת   /  יהונתן דחוח-הלוי
הסרטון של בצלם - השאלות הפתוחות  /  יהונתן דחוח-הלוי
בצלם רץ לשקר לחבר'ה  /  יהונתן דחוח-הלוי
בצלם אינו מגנה פיגוע במתנחלים  /  יהונתן דחוח-הלוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il