X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
כך קיבלה ורשה את משתתפי מצעד החיים [צילום: בתיה דורי]

שלג כבד וקור עז קיבלו את פני משתתפי מצעד החיים 2013. תנאי מזג האוויר הקשים לא הרתיעו את הצעירים שהמשיכו בתוכנית הביקור המקורית וסיירו במחנות מאיידנק, טרבלינקה, טיקוצ׳ין ובאתרים יהודיים בעשרות עיירות קטנות ברחבי פולין. התנאים המיוחדים נוסכים אווירה מיוחדת וכבדה בין משתתפי המצעד השנה ומעלים שאלות קשות בקרבם כיצד הצליחו בודדים לשרוד בתנאים קשים אלו ללא ביגוד מתאים, רובם ככולם יחפים ובתנאי רעב ומחלות תוך כדי עבודת פרך ללא שינה. הניצולים המתלווים לצעירים הבאים מכל רחבי העולם מנסים להעביר לצעירים את חוויותיהם האישיות אשר משאירים את רישומם על בני הנוער היהודיים.
שדות התעופה של ורשה וקרקוב נראו היום כאילו נכבשו על-ידי העם היהודי. מטוסי ג׳מבו מלאים נחתו מצפון אמריקה והביאו אלפי משתתפים לבושים במעילים כחולים ונושאים דגלי ישראל. הצעירים דרשו לצאת מיד לדרך לסיורים הלימודיים מבלי להתחשב בתלאות מזג האוויר. גם הניצולים המדריכים את הקבוצות ביקשו לקיים את התוכניות לאלתר.
יו״ר המצעד, דר׳ שמואל רוזנמן, ציין כי מטה המצעד לוקח בחשבון את תנאי מזג האוויר הקשים ויבצע את ההתאמות הנדרשות בתוכניות השונות כדי לשמור על בריאות המשתתפים. עוד אמר רוזנמן, כי הסיורים הלימודיים המתקיימים בתנאי מזג אוויר קשים במיוחד מעצימים את הזדהות המשתתפים עם מצבם הנורא של היהודים בתקופת השואה.
רבים מהמשתתפים ביקרו בכיכר שלושת הצלבים בורשה והדליקו נר לזכרו של פרץ בוכמן, אחד הילדים מוכרי הסיגריות מכיכר שלושת הצלבים שסייעו למרד גטו ורשה ושעמד להדליק משואה ביום השואה ביד ושם ונפטר לפני ימים אחדים.
בערב יום השואה יקיים מטה מצעד החיים אירוע מיוחד בבניין התזמורת הפילהרמונית של קרקוב למקצת מקבוצות המבוגרים מישראל (משטרת ישראל, בנק דיסקונט, בנק לאומי ואחרים) בהשתתפות שגריר ישראל בפולין צבי ברנר, חוקרו של אייכמן, מיכאל גולדמן גלעד, בתו של גדעון האוזנר, תמי רבי, סגן המפקח הכללי של המשטרה, ניצב יצחקי ואחרים.

תאריך:  04/04/2013   |   עודכן:  04/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
שרון נריה בר-און
שנת 1961 הייתה שנה רבת תהפוכות ומשמעות. באותה שנה התנהל בארץ משפט אייכמן, בו לראשונה הועמד אחד מראשי המשטר הנאצי לדין בפני רשויות השיפוט של מדינת ישראל, המדינה שאת בני עמה ביקשו הנאצים להשמיד מעל פני העולם. אלא שעבורי כבן להורים ניצולי שואה, שנת 1961 הייתה השנה עתידה ללוות אותי למשך כל חיי
יורם דורי
לאחר המצעד תיחנך כיכר בן-גוריון בפלונסק
משה חסדאי
כאז כן היום, החברה הישראלית לא שינתה את אורח חייה ולא יצאה מגדרה בגלל השואה, בגלל הטרור הערבי בכל הארץ, בגלל הגירוש והרס היישובים והרג ורדיפת יהודים בגוש קטיף גוש עציון ויהודה ושומרון. החברה הישראלית עסוקה יתר על המידה בתרבות הרייטינג והשעשועים והפוליטיקה הקטנונית, ועוצמת עיניה מראות ברע המתקדר ומאפיל עליה ועל העולם כולו מכיוון האיסלאמיזם
ראובן לייב
תודות למחווה אצילית של הבישוף ושל ראש העירייה באי היווני לא הוסגרה הקהילה היהודית בו לציפורני הקלגסים של הרייך השלישי והיא הצליחה לשרוד את השואה ללא כל פגע. אבל, מה שלא הצליחו הנאצים לעולל - עוללה רעידת-אדמה קטלנית, שהחריבה כליל את הרובע היהודי באי
מחלקה ראשונה
את המצעד יובילו ד"ר שמואל רוזנמן הרב מאיר לאו והרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ, שאמו המנוחה הייתה ניצולת שואה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il