X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

שוב מדברים על התגובה הישראלית שלא תאחר לבוא, אלא שהמילים המתלעלעות בפה יצרו מינוח חדש: "תגובה חכמה", איזה סוג של תגובה ששמרנו כנראה לזמנים מיוחדים (עד עכשיו כנראה הסתפקנו בתגובות טיפשות).
על מי אנחנו עובדים? האם עד כה לא פגענו בתשתית הטרור? לא הכנסנו כוחות עצומים לערי הגדה ואף לעזה? לא סיכלנו סיכולים ממוקדים ועצרנו פצצות מתקתקות? לא סיכלנו מספרי 1 , מספרי 2 ומהנדסים שונים ומשונים ? נכון - פצצת אטום עוד לא הטלנו. אבל גם אם נטיל פצצת אטום - לא נחסל את תשתית הטרור.
כל כמה שלא ננסה להצטייר בעיני עצמנו כאל נקמות, נמשיך למצוא עצמנו בכל פעם מחדש, מתבוססים בדם חללינו, חסרי אונים מול המכניזם המטורף והמזוויע של המתאבדים , שצריך לאמור בפה מלא - למרות תגובותינו, סיכולינו, נקמותינו - מספרם איננו פוחת אלא ההפך הוא הנכון.
הפוליטיקאים שלנו (מנהיגים אין לנו) החליפו תגמול באסטרטגיה. הם מפליגים בתיאורי נקם ושילם ומתחמקים מהחובה להנהיג. בחסות אשליית הכוח סוחבים אותנו אחריהם בדהירת ענישה פראית כאשר באופק לא נראה דבר מלבד כאוס, אי ודאות ובעיקר - הרבה דם ומכאוב.
חובתנו כאזרחי המדינה להבהיר לפוליטיקאים באשר הם: כאן חיים בני אדם שאינם מטומטמים, אשר רוצים להנחיל לצאצאיהם חיים בעלי משמעות ותקווה ועל כן תובעים מממשלתם הגדרת יעד ברור ותכנית להשגתו. לא פחות מכך. על כך נוכל להצביע בבוא היום ועל כך יינתן דין וחשבון לציבור.
אנחנו תובעים מהממשלה הגדרת יעד ותוכנית להשגתו - לפני שיהיה מאוחר מדי. יש לרדוף את הטרור בחמת זעם, אך זה איננו תכנית ולא יעד. הממשלה מחויבת להציג יעד עליון שיבטא את האינטרסים של האזרחים והמדינה. הממשלה חייבת להציג מסמך שיפרט כיצד אנחנו אמורים להשיג יעד זה. עליה להציג את המשאבים ואת לוח הזמנים הנדרשים לביצועו.
כאזרחים שהם גם בעלי המניות וגם חלק מהמשאבים, אנו זכאים להכיר את התכנית, להתייחס אליה ובמידת הצורך אף בקלפי. "באין חזון יפרע עם" - האמנם אין לנו חזון אחר מלבד תלבושת אחידה בביה"ס, כביש חוצה ישראל או תמורה נכבדה עבור הנדל"ן שלנו?
אחרי הסבל שהנחילו לנו ממשלות ישראל מימין ומשמאל , אנו זכאים למנהיגות . כזו שתוביל מהלך מבלי להתייחס למחיר הפוליטי, אלא רק לחזון ולראיה ההיסטורית של מדינת ישראל.

תאריך:  24/08/2003   |   עודכן:  24/08/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
תוצאות הועדה סומנו כ"כישלון" עם מינויה הרכבה ועיתויה. התנועה האסלמית בראשות השיך ראאד סלאח - תומכת חמאס, חותרת נגד אושיות המדינה, מסיתה נגד מנהיגיה וידה היתה גם במעל של ארועי אוקטובר 2000
יואב יצחק
יוסי דר
רן ברץ
פרופ' ג'רלד פרמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il