X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אנחנו חיים באשליה כאילו רק תושבי הדרום מסכנים את חייהם בימים אלה; גם אנחנו במרכז הארץ, חיינו בסכנה עלינו לקום ולעשות מעשה: מצור אנושי אזרחי על המעברים לרצועת עזה
▪  ▪  ▪

יש רגעים בחייה של אומה בהם אי אפשר להתמיד בעיסוקי היומיום שלנו ולהמשיך בחוסר מעש, נוכח מחדליה של ממשלה המפקירה את ביטחוננו.
אנחנו חיים באשליה כאילו רק תושבי הדרום מסכנים את חייהם בימים אלה; גם אנחנו במרכז הארץ, הרחוקים היום לכאורה מטווח הרקטות והפצ"מרים, חיינו בסכנה בגלל ממשלת האיפוק וההבלגה שגרמה לאיבוד כושר ההרתעה של צה"ל לא רק בעזה, אלא גם בביירות, בדמשק ובטהרן.
אם חפצי חיים אנו, עלינו להפסיק ולקטר. ממשלת ישראל הגדישה הפעם את הסאה; עלינו לקום ולעשות מעשה. יש הפעם הסכמה מקיר לקיר שהמצב בלתי נסבל. אפילו היונה הצחורה עמוס עוז הוציא את ראשו מהשובך וקרא בעמוד הראשון של ידיעות אחרונות: "ישראל חייבת להגן על אזרחיה".
ממש חסר טעם לשוב ולדוש בתירוצים מדוע לא ניתנה עד היום הפקודה לצבא ההגנה לישראל לפעול במלוא כוחו כדי למלא את תפקידו ולהגן על אזרחי המדינה. ייתכן שיש להימנע מהריגת אלפי אזרחים מהאוויר, יתכן שכיבוש הרצועה יסכן ללא צורך חיי חיילים רבים: אולם המשך מעבר עשרות משאיות עמוסות מזון, דלק ותרופות לרצועה הוא מעשה נואל ומטומטם הזועק לשמים, שיש להפסיקו ומיד. אם שרי הממשלה אינם מבינים זאת בעצמם - אנחנו אזרחי ישראל חייבים להבהיר להם זאת בהמונינו.
עלינו לרדת בהמונינו לדרום, לחסום ברבבות מכוניות את הכניסות לרצועה ולמנוע את המשך האספקה לעזה. בראש המבצע הזה צריכים לעמוד ראשי העיריות והמועצות האזוריות שפיקוד העורף הגדירם השבוע כחשופים לטווח הרקטות.
מצור של רבבות אזרחים ישראלים זועמים על הכניסות לעזה יצטלם טוב יותר בעיני התקשורת העולמית, מאשר מאות הרוגים מהפצצות מטוסי חיל האוויר. ניתן לקוות שממשלת ישראל לא תידרש על-ידי "חובבי ציון" בעולם להורות לחיילי צה"ל לפתוח באש על אזרחיה המפגינים במבואות עזה, שדמם אדום כדמם של הפלשתינים שהם חפצים כל כך ביקרם.
ייתכן שמצור שכזה יעורר את תושבי הרצועה למרוד בחמאס מחד, ומאידך לפרוץ את מחסומי רפיח ולהעביר את האחריות לאספקת המזון למצרים. באשר לסכנה שבמשאיות יוברחו אמצעי לחימה לחמאס, הרי הם עושים זאת גם היום באין מפריע במנהרות ציר פילדלפי.

תאריך:  27/12/2008   |   עודכן:  27/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צ'לו רוזנברג
הלחץ המופעל באמצעים שונים, כולל התקשורת, כדי לאלץ את מערכת הביטחון לצאת למבצע רחב היקף בעזה, עוד עלול להוליד אסון נוסף על מדינת ישראל    על ישראל לנתק את הקשרים הכלכליים עם עזה ולדאוג להצבת כוחות בינלאומיים ברצועת הביטחון שתיווצר
ראובן לייב
כבר 38 שנים מתמחה מסעדת "שרה" הוותיקה ביפו במטעמי המטבח הבולגרי
ענבל בר-און
במדינת האח הגדול של אורוול חירות היא עבדות, בערות היא הכוח, מלחמה היא שלום    גם בישראל, לא פעם...
יהונתן דחוח-הלוי
פרופ' ענת בילצקי, אישיות מרכזית בארגון בצלם, חושפת את הקשר בין פעילות הארגון בתחום זכויות האדם ליעדים הפוליטיים    ארגון בצלם תומך ביישום זכות השיבה הפלשתינית לשטח ישראל, והיעד הסופי ע"פ בילצקי הוא ביטול מדינת ישראל והקמת 'מדינה אחת' שתכלול גם את הגדה המערבית ורצועת עזה
אבי גולדרייך
מאמר זה מוקדש לסבתות הקווקזיות האלמוניות, שבמשך אלפיים שנה היו "חיל התותחנים" שהגן על יהודי הקווקז בשעת הקרב    יהודי קווקז, הגיעו לשם מבבל וחנו שם למעלה מאלפיים שנה
רשימות נוספות
פרס: צה"ל לא יכנס לרצועת עזה  /  יואב יצחק
שתי ילדות פלשתיניות נהרגו מטיל קסאם תועה  /  מחלקה ראשונה
אלדד למזוז: "ברק מסייע לאויב בזמן מלחמה"  /  עידן יוסף
תראו מי שמטיף לנו מוסר  /  עידו שטרנברג
השמאל הקיצוני נלחץ  /  ד"ר אברהם בן-עזרא
הלכה התהדייה?  /  גדעון ספירו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il