X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בכוונת אולמרט לדון בסוגיית הייצוא מהשטחים; הוסיף: סוגייה זו מונעת את המשך התפתחות יחסי הסחר עם האיחוד
▪  ▪  ▪

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט ייצא מחר (יום ב', 24.11.03) לביקור בן יום אחד לבריסל, במהלכו יפגש עם נשיא הנציבות, רומנו פרודי, נציב הסחר, פסקל לאמי ועם הנציב האחראי על התוכנית האסטרטגית "אירופה הרחבה", לשדרוג יחסי האיחוד וישראל, גונתר ורהויגן.
אולמרט מסר, כי הנסיעה מהווה המשך הדיאלוג עם קברניטי האיחוד, וכי בכוונתו לדון עימם בסוגיית היצוא משטחי יהודה שומרון עזה והגולן המעיבה על יחסי הסחר בין ישראל והאיחוד האירופי מזה חמש שנים. לדברי אולמרט סוגייה זו מונעת את המשך התפתחות יחסי הסחר עם האיחוד במספר מישורים חשובים.
סדר היום של אולמרט כולל גם נושאים הקשורים לחסמי סחר הניצבים בפני התעשיות הכימית והפרמצבטית. יצוא הכימיה והפרמצבטיקה לאיחוד האירופי עולה על מיליארד דולר בשנה, ומהווה את סקטור היצוא התעשייתי השני בחשיבותו רק לתעשיית האלקטרוניקה והתקשורת.
האיחוד האירופי לא מכיר בבדיקות תקינה ובקרת איכות המבוצעות במפעלים ישראליים. הדבר מונע מחברות ישראליות לממש את פוטנציאל הייצוא שלהן ופוגע ביכולת התחרות שלהן בשווקי אירופה. לטענת אולמרט, תעשיות אלו ממוקמות בחזית הידע העולמי ועומדות בתקנים המחמירים בעולם.
בשיחותיו יעלה שר התמ"ת אולמרט דרישה בפני האיחוד לפעול במשותף להכרה בבדיקות התקינה ובקרת האיכות המבוצעות במפעלים הישראליים. זאת בהתאם לרשימת קריטריונים שתגובש במשותף.
שר התמ"ת יעלה גם את נושא הרחבת האיחוד האירופי המתוכננת למאי, 2004 ובקשת ישראל לפתוח במו"מ עם האיחוד האירופי לפיצוי בגין נזקים הנגרמים לישראל, כתוצאה מסיום הסכמי סחר חופשי עם חמישה מהמדינות המצטרפות.
יוזמת "אירופה הרחבה" תעלה בפגישתו של אולמרט עם הנציב ורהויגן. זוהי יוזמה של האיחוד האירופי לשדרג באופן ניכר את יחסיו עם חלק מהמדינות הגובלות בו,
כאשר האיחוד הצהיר בעבר, כי בשל הפרופיל הכלכלי-טכנולוגי המתקדם של ישראל, היא המועמדת הטבעית ביותר לקידום הנושא באופן מהיר.
אולמרט ציין, כי העובדה שחלק הארי של היוזמה המוצעת הינה בתחום הסחר והכלכלה הנופל בתחומי סמכות משרדו, הופכת את משרד התמ"ת לשותף החשוב לקידום ויישום היוזמה בישראל.
יום לאחר חזרתו יקיים אולמרט מפגש עם שגרירי האיחוד האירופי והמדינות האמורות להצטרף לאיחוד. רונית קן, סמנכ"ל סחר חוץ, מסרה כי במפגש יוצגו בפני השגרירים הנושאים הכלכליים העיקריים העומדים על סדר היום בין הצדדים והתוכניות לגבי פרויקטים עתידיים משותפים.

תאריך:  23/11/2003   |   עודכן:  23/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
טוענים: קרוב למחצית מהגידול בתוצר נבע מהמגזר הציבורי; התוצר העסקי לנפש היה בקיפאון
ענבל אביב
מסועי המזוודות נעצרו עקב תקלה ואינם מתוקנים בשל עיצומי ועד הטכנאים והמהנדסים; עשרות טיסות עוכבו, השר ליברמן שקל להוציא צווי ריתוק; על הנוסעים להתעדכן לגבי שעות הטיסה
מיכל אגסי
בית המשפט: ביטוח רפואי אשר ניתן חינם לבעלי כרטיס אשראי, אינו מצמצם את חבותה של המבטחת, מאחר וחברת הביטוח מקבלת, למעשה, תשלום מחברת האשראי; עוד נקבע: סתם "טיפול שיניים" המוזכר בפוליסה, מכוון לטיפולים שגרתיים, כגון עקירות וסתימות, ולא לפגיעה חבלתית בשיניים
אלונה קורן
עיקר הירידה ברווח נובעת מעלייה של 16% בהפרשות לחובות מסופקים; הבנק מדווח על עלייה של כ-14.9% בהיקף החובות הבעייתיים לעומת תחילת השנה; יחס הלימות ההון עלה לרמה של 10.5%
גלית יצחק
המכשיר שפותח על-ידי פלבם הישראלית, פועל על גלים על-קוליים; המכשיר מנקה אותם מחיידקים מסוכנים וכימיקלים רעילים שעד-כה עשו דרכם לגוף שלנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il