X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יחסי בעלים - מנהלים שכירים, באספקלריית חילופי מנהלי שיווק ביפנאוטו
▪  ▪  ▪

רונן גינתון מחליף את ישראל פלדמן כמנהל השיווק של חברת יפנאוטו, סוכנות סובארו בישראל. בתפר שבין ספטמבר לאוקטובר, נערכה מסיבת פרידה גדולה למנהל השיווק הפורש, אשר היה אהוד מאוד על כל עובדי החברה, שנאספו ללא שמחה יתירה בבניין הראשי שברחוב המסגר.
בניין סובארו המפואר נבנה בתקופת שיא הצלחתה של סובארו בישראל, שיא ממנו - כדרכם של שיאים - הדרך הלאה התקדמה רק כלפי מטה. פלדמן והמנכ"ל יונתן וולד, שניהם יוצאי סוכנות קיה המתחרה, חילצו את יפנאוטו מההידרדרות החדה וכואבת בה היתה נתונה, ועתה יידרש המנהל החדש לנסות ולהמשיך את אבולוציית השיקום.
כאן, כל שידוע בשלב זה, הוא שרונן גינתון כיהן קודם לכניסתו לתפקיד, כמנהל הלקוחות העיסקיים של חברת סלקום. הצלחתו תלוייה מאוד בשיתוף הפעולה עם בעל הסוכנות, איש העסקים החיפני גד זאבי, אשר ככל הנראה ניפרד שלא בצער מקודמו של גינתון בתפקיד.
על פלדמן, מאידך, ידוע רבות, אלא שעלילותיו הרבות נאלצות להישאר חסויות - מטעמים הכרוכים בביטחון המדינה. כך יוצא שיש להסתפק בסקירת חילופי התפקידים מהבחינה המוטורית, כאשר מה שקרוי בעגת הבטיחות בדרכים - "הגורם האנושי", נותר עלום.
בשנת 1992 העלתה יפנאוטו כ-25,000 מכוניות לכבישי ישראל, מרביתן עדיין נעות כיום - לנוכח אמינותן הטכנית הגבוהה. אלא שבאמינות טכנית שוב לא היה די, שכן אז החליטה מיצובישי משום מה לעשות עלייה לכבישי ישראל, ומינתה את נציג מרצדס וסקניה דאז, לסוכנה הראשי במדינה, שהיוותה עד אז שוק הייצוא הרביעי של סובארו ברחבי העולם (!).
הודות למאמצי מנהל שכיר מצליח, משה נגל, הצליח בעל סוכנות מרצדס, ד"ר שמואל חרל"פ, להכות באחת את שלושת בעלי סוכנות יפנאוטו דאז, וייצר איפיונים חדשים בשוק הרכב הישראלי: חלונות חשמליים, צבע מטאלי והגה כוח הפכו לחובה מתבקשת בכל מכונית חדשה, ולסובארו בגירסתה הישראלית לא היה מענה מיידי. את האימפרזה המעולה ניסו הבעלים ברקוביץ' וברנוביץ' לכנות בשם 'גראנד ליאונה', בלא שעמדו על יתרונות מערכותיה המוטוריות, שעמדו ביחס הפוך לגילם.
השותפים הקשישים התעמתו בקרב אלים, שהגיע עד להטמנת רימוני-רסס תחת מרכבי דיגמי סובארו לגאסי בנפח 2.2 ליטרים, החדשים ונדירים דאז בארץ, ורק עורך הדין החיפני טומי נדשי, צחק לו כל הדרך אל הבנק. את הסודות שרו"ח נפתלי קאופמן נטל עימו איש לעולם לא יידע, גם לא בני דור ההמשך - דני ברנובסקי וגיורא לסק, או אפילו הנציג היפני הוותיק, שואי איזוו'ה.
צלילת יפנאוטו הגיעה עד לעומק של כ-1,500 מכוניות בשנת 1997. גד זאבי קנה את יפנאוטו ביוקר, ומכוניות לא מכר כלל, לא בזול ולא ביוקר. יונתן ולד וישראל פלדמן שיקמו את סוכנות הרכב ההרוסה לאט ובטוח, תוך שב-1998 הם מעלים על הכביש כ-3,200 מכוניות, ב-1999 כ-3,600 מכוניות ובמילניום כבר 4,000 מכוניות.
הרבה או מעט? - הכל יחסי ותלוי בנקודת המבט.
את ספטמבר 2003, מסיימת יפנאוטו במקום העשירי מתוך 14 סוכנויות הרכב הפועלות בישראל. כ-2,800 מכוניות חדשות מכרה הסוכנות מכלל כ-100 אלף המכוניות שעלו על כבישי ישראל ב-9 החודשים הראשונים, של אחת השנים הגרועות הזכורות בענף הרכב המקומי. פלדמן שיקם אמנם את מעמדה המובס של הסוכנות אפילו בקרב ציי הרכב הדורשניים, אך ניכר שאין בכך די.
עם נתח שוק בן 3.3%, עולה סובארו רק על בית מכשירי תנועה (קרייזלר, סוזוקי ופורשה) בצעד אותו ניתן להגדיר כ"לא חוכמה", אך היא נופלת אפילו מסוכנות מכוניות לים התיכון (פיאט, אלפא וקיה).
שלושת הסוכנויות הנידונות, יפנאוטו, מכשירי תנועה וסמל"ת, יכולות להוות בקלות בסיס לקורס "יחסי בעלי חברות עיסקיות עם מנהליהם השכירים", בכל קתדרה אקדמית לניהול עסקים.
גדולתו של פלדמן בשינוי התדמית שהביא לסובארו: ממכונית המונית, חסרת כל ציביון ייחודי, השכיל להדגיש בפני הלקוח הישראלי את עליונותה הטכנולוגית של החברה היפנית הקטנה, השייכת לקונצרן פוג'י תעשיות, רב-העוצמה.
סובארו רכשה את תהילתה בעולם הנאור כמכונית המצויידת בהנעה כפולה 4X4, המסייעת לבטיחות באופן שהיה זר ל'סובארואיד' כפי שנהגו לכנות בזמנו את הנהג המקומי, הבלתי-מתוחכם רק לכאורה.
באותה נשימה נהגו לאמר כי מיטי, משרד התעשייה והסחר הבינלאומי היפני, 'הפקיר' את סובארו, שהיתה היחידה (מלבד דייהטסו ומחצית סוזוקי) לקרוא תגר על החרם הערבי.
כיום מדובר בסובארו אחרת לחלוטין, עדיין מסובכת אמנם עם רמיזות אנטישמיות תמוהות, כגון היעדרות מפת ישראל מלוח שנה שהופץ במערב אפריקה, אך כזו העומדת בראש טור המכוניות הספורטיביות והבטיחותיות.
חוק הספורט המוטורי, זה הקרוי בשלב הנוכחי 'תזכיר חוק הנהיגה הספורטיבית', מתוכנן כעת להכנס לתוקף עוד במושב החורף הקרוב של הכנסת, ועבור סובארו תהיה זו פריצת דרך משמעותית: הכל מוכן, המפתחות בסוויטץ'. אז מה אם פג'ו-סיטרואן מנצחת במירוצי הראלי של ליגת WRC הכלל עולמית, איזה רכב יכול לובינסקי למכור עם הנעה כפולה, מלבד טרקטורון?
מאידך, החיים הקלים אינם מובטחים. לסובארו - יפנאוטו אין מכוניות המונעות בדיזל החביב על הישראלים, טנדרים מתוצרתה שרדו ונוסעים בעיקר בשטחים וגם הם מרוסקים בהתמדה על-ידי צלפי הטנקים, ואפילו הגפ"מ אשר רק עתה הותר לשימוש במכוניות, יוקר באותה נשימה שאמורה היתה לשמור על אכות הסביבה.
איך נוסחת הפלאים הקשיחה הצליחה לקבוע, כי באוקטובר 2003 תחול הוזלה של 6.65% בבנזין אוקטן 96 והוזלה של 6.47% בבנזין 95 וייקור הגפ"מ בשיעור שנע בין 2.89% לבין 3.19%
(מחיר "שער בתי הזיקוק"), דווקא בשבוע שבו אושר השינוי בתמ"א 18, המאפשר הקמת תחנות תידלוק בגפ"מ למכוניות?
הפתרונות רק לכלכלן הראשי של מינהל הדלק במשרד התשתיות, דניאל מרום, אשר מסביבתו מוסרים, כי "מאחר ונוסחאות הפלאים הן אוטומטיות, ואנו למעשה מתבססים על המחירים הבינלאומיים, אין בידינו "לשחק" בנתונים ואין כל קשר בין ההחלטה לתיקון תמ"א 18, ומחירי האנרגיה. כך יצא החודש במקרה, כמו שיכול היה לצאת גם אחרת".
מרום הוא פקיד ממשלתי בכיר, פיקח כשד וישר כתער, ואפילו אדם חביב מאוד ונעים הליכות. ניכר, לפיכך, שגורמי ההצלחה בענף האנרגיה אינם תמיד זהים לאלה הנוהגים בענף הרכב, ממש כפי ששני הענפים התלויים כל-כך אחד בשני, אינם משתפים פעולה במידה הטכנית הנידרשת במדינות מתוקנות.
שיתוף פעולה הוא, אם-כן, שם המשחק.
כך היה בזמנו, עת יפנאוטו קיבלה החלטה אמיצה להחלפת משרדי פירסום באמצע הדרך, וכך כיום עת סובארו מתווה דרך חדשה בתחום מנועי הבעירה הפנימית, ועוד תפגין כוחה על-פני מסלולי הספורט המוטורי.
הגורם האנושי רק מחזיק בהגה, וישר ככל שיחזיק כן תיגבר בטיחותו והצלחתו במירוץ.

תאריך:  01/10/2003   |   עודכן:  03/10/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד תומר ח. הנריק ריטרסקי
בעלי נכסים רבים חיים באשליית שווא, כי בבוא יום פקודה, והיה והשוכר יפר את חיוביו כלפיהם, יגן עליהם שטר הביטחון (או שיק הביטחון) שהופקד בידיהם. במצב המשפטי הנוכחי, הפכו אותם שטרות ללא יותר מחלק מהחוזה, ובמירב המקרים יידרש לפיכך בעל הנכס, לנהל הליך משפטי מלא לסילוק-ידו של הדייר מהנכס או לקבלת פיצויים עבור נזקים שזה האחרון הסב לו
אברהם שרון
אם אין לי אח - היאך אני "אחי" בכל שני וחמישי? הביטוי "אחי" מבטא את הרעות החולות שבהן אנחנו לוקים; החולי הממאיר הזה מאפיין, חד וחלק, במלה אחת בלבד, חברה נבובה, ריקנית, אלימה, מהלכת אימים על הפרטים המהווים אותה המטביעים את פחדיהם ואת ייאושם בים של דמעו,ת אשר כל אחת מהן היא טיפה של "אחי" ושל "אחותי"; חג שמח, אחי
רן ברץ
משה לרר
שילון תיאר מהמתרחש כרגע במשחק הגמר בין נבחרות יוגוסלביה וספרד ואילו אני צמוד לאזנייה שקישרה אותנו עם ירושלים
אפרי הלפרין
תמימים ומנוצלים - כן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il