X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות

רכישה של דירה בישראל יכולה להיות הרפתקאה מסוכנת, במידה ולא מבצעים אותה בצורה נכונה. בשלב הראשון והחשוב ביותר, כדאי להגדיר את מטרת הרכישה. ההבדל העיקרי הוא בין רכישת דירה להשקעה לבין רכישה לצרכי מגורים.
רכישת דירה להשקעה, נחשבת גמישה ודינמית יותר, בעוד רכישה למגורים מחייבת התייחסות לשורה ארוכה של שיקולים סובייקטיביים. בעלי ממון המעדיפים להשקיע בדירה לאורך זמן יכולים להשכיר אותה לתקופות קצרות וארוכות. לעומת זאת, האופציה של רכישת דירה למגורים רלוונטית בעיקר עבור זוגות צעירים או משפרי דיור.
בשלב השני ניתן לבצע סקר שוק על-מנת להבין ממה נובעים פערי מחירי הדירות באזורים שונים בארץ. יש הבדלים של מאות אחוזים בין העלויות הממוצעות על רכישת דירה במרכז לבין רכישת נכס זהה בפריפריה. תופעה זו אינה ייחודית לישראל, אולם אין ספק שבתוך מדינה קטנה היא מקבלת פרפסקטיבה רחבה יותר.
במהלך סקר שוק כדאי לבדוק את פוטנציאל התשואה של דירות, להשוות בין פרויקטים ולבדוק את ההרכב הדמוגרפי. מבחינת קריטריונים הרלוונטיים לבחירת מקום מגורים, הדגש הוא על סביבה, דירה וכמות הבנייה באזור. בבדיקת דירה יד שנייה ייתכנו הבדלים בין השטח הרשום בטאבו לבין השטח בפועל. מומלץ להתייעץ עם עורך-דין ולבדוק האם כל התוספות נעשו על-פי היתר בנייה כדין.
תכנון פיננסי וחתימה על חוזה מול קבלן
בתחום של ייזום, פיתוח, שיווק וניהול של פרויקטי נדל"ן למסחר ולמגורים פועלות בישראל חברות רבות. התחרות בין החברות פועלת לטובת הלקוח וכדאי לנצל אותה.
חברת גינדי למשל מציעה מגוון פרויקטים בכל רחבי הארץ ובעיקר ברמלה, רמת אביב, גבעת שמואל, נתניה, ראשון לציון וכמובן תל אביב. גינדי היא דוגמה מצוינת לחברה ותיקה המאפשרת תכנון פיננסי מקיף סביב רכישת דירה חדשה מקבלן. תכנון פיננסי הוא צעד מקדים להתייעצות עם נציגי גינדי ולקבלת מימון או משכנתא. המטרה היא לבצע את התכנון כדי לרכז את המקורות הכספיים ולבצע הערכה של ההכנסות הצפויות במהלך תקופת ההלוואה.
בדירה חדשה מקבלן יש משמעות גדולה לחתימת החוזה. במקרים של בקשות לשינויים במפרטים הטכניים של דירת מגורים עוד בתהליך הבנייה כדאי לשים לב לפרטים המרכזיים. אפשר לכלול סעיף המאפשר לרוכש לבקש מהקבלן לבצע שינויים ותוספות, אך חשוב לא פחות לדרוש שהשינויים ייעשו באמצעות ובאחריות הקבלן. כדאי לדאוג שכל בקשה תעשה בכתב כנספח לחוזה, לוודא אם תיגבה עמלה נוספת עבור ביצוע והתקנות של אביזרים ולבדוק מראש את סכום הזיכוי עבור אביזרים שניתן לוותר עליהם.
השלב האחרון ברכישת דירה כולל רישום בטאבו ורישום הערת אזהרה. גם בנושאים הללו כדאי להתייעץ עם עורך-דין מקרקעין המכיר את התחום. מידע על רכישת דירה מופיע באתרי אינטרנט והוא ניתן על-ידי גופים אוביקטיביים ורשויות המדינה.

תאריך:  25/03/2015   |   עודכן:  25/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלון תורג'מן
אלון תורג'מן
יואב יצחק
אלון תורג'מן
מרטין בוקסדורף
היום נמסר מקרבת איש העסקים חי אלון כהן שהוא עתיד לפתוח עד סוף השנה מגרש מכוניות בעיר גבעתיים    סוכני התיווך של אלון חי ממשיכים לתור את אזור גבעתיים כדי למצוא שטח פנוי המתאים למגרש מכוניות בסדר גודל הזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il