X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מענה קולי, שהוקלט מן הסתם מבעוד מועד, הכריז, על השביתה במלים אלה: "אנו מתנצלים על חוסר הנוחות, בגלל עיצומים במשק, השירות אינו פועל
▪  ▪  ▪

גם שביתה מוצדקת מבחינה עקרונית ומהותית, שביתה אשר לי, כאדם שאינו קל-יום, קל להבין את מניעיה ואף להזדהות עם חלק הארי שלהם, עלולה לקומם ולהרגיז אם וכאשר - כמו במקרה מובהק זה - היא פוגעת פגיעה ממשית בחיי היום-יום, משבשת את שגרתם ומונעת מאנשים לקבל מידע - וכל סוג של שירות - חיוני.
ביום שני בבוקר שבתה חברת "בזק". באותו בוקר צלצלתי למרכזייתה של החברה המונופוליסטית, שמחזיקה אותנו, לקוחותיה, בביצים הרכות והשבירות שלנו. נזקקתי למספר כל שהוא. כמו לרבים אחרים ששיוועו לשירותה, גם לי לא היה כל סיכוי.
מענה קולי, שהוקלט מן הסתם מבעוד מועד, הכריז, בסיומם של צלצולי-סרק עקרים, על השביתה במלים אלה: "אנו מתנצלים על חוסר הנוחות. בגלל עיצומים במשק, השירות אינו פועל. אנו מקווים לחדשו בקרוב". בואו, בבקשה, נעמיד יחדיו דברים על דיוקם.
את עגמת הנפש המקוממת והמרגיזה ואת הנזק שנגרם בגלל העדר יכולת לקבל ממרכזיית הטלפונים מספר מבוקש (מספר שנזקקתי לו כדי לברר אפשרות לטיפול רפואי חשוב!) החברה מכנה בלשון צמחונית, אוורירית ותמהונית במלים "אי-נוחות זמנית".
גם שביתה מוצדקת מבחינה עקרונית ומהותית, שביתה אשר לי, כאדם שאינו קל-יום, קל להבין את מניעיה ואף להזדהות עם חלק הארי שלהם, עלולה לקומם ולהרגיש אם וכאשר - כמו במקרה מובהק זה - היא פוגעת פגיעה ממשית בחיי היום-יום, משבשת את שגרתם ומונעת מאנשים לקבל מידע - וכל סוג של שירות - חיוני.
השאלה שצריכה להישאל אינה באשר לזכות השביתה - זכות זו שרירה וקיימת, לדעתי היא טבעית ומוצדקת, בוודאי כאשר השובתים חשים מקופחים - אלא על כדאיותה ועל תועלתה. במתכונת השביתות ( ההשבתות!) ובדפוס החוזר ונשנה שלהם במקומותינו צריך ואפשר לשאול האם נזקן אינו רב מתועלתן.
שביתה שפוגעת גם בבטן הרכה של השובתים לא תוכל להצליח. שביתה כזאת, גורפת, אשר בסיס ההסכמה עליה צר והולך ועם היצרותו מתרופפת גם אחיזתו בתודעת הציבור נידונה לכישלון.
לא זו הדרך.
לממשלה יש כוח רב יותר. לממשלה יש גייסות מאומנים ומיומנים יותר. הממשלה נחושה יותר, כי היא מאוימת, כעוסה ומחוממת. אין ספק: לביבי יש יותר גדול.
הממשלה - באמצעות בית הדין לעבודה, שברה היום את מפרקתה של השביתה בצו, אשר סייג והגביל אותה (למעשה הוא פרם את חוט השני של שדרתה) ולפיכך גם צמצם ומזער את הנזק שגרמה - הוכיחה היום ששר האוצר, בנימין נתניהו, נחוש ללכת עד הסוף - מר ועגום ככל שיהיה - עד פת הלחם של הרעבים לו.
נתניהו מתעב את "תרבות הקצבאות", את הוויית בתי התמחוי וכל מה שמתפתח סביבם. העניים תחובים כמקלות בגלגלי מרכבת הזהב, שעליו הושיבוהו אילי הממון ושאר בעלי ההון, בדרכו לכיבושו מחדש של כס ראש הממשלה. שביתות מאטות את האצתה של המרכבה ומשבשות את מירוצו-שלו.
לשביתה הזו, המפורקת, אין סיכוי לחולל שום שינוי. אויביהם האמיתיים של יושבי-ראש הוועדים הגדולים, השבעים והנהנתנים, המפוטמים והסחטנים של המשק הישראלי המצטמק וגווע, אינם פקידי האוצר ואף לא השר הממונה עליו, אלא מי שהם אמורים, לכאורה, להגן עליהם ולהילחם, כביכול, למען האינטרס שלהם - הוועדים הקטנים.
נתניהו יודע זאת לכן הוא מפריד ומושל, מפורר ומפרק, מפצפץ ומרסק.
"כן, לשבור" היתה סיסמתו של הימין הבית"רי מבית המדרש הרוויזיוניסטי. נתניהו רוצה להוכיח שהוא לא רק למד את התורה הז'בוטינסקאית על בוריה, שינן, הפנים והטמיע אותה, אלא שהוא מיישם אותה באופן שעשוי להעלות עליו את האמירה "התלמיד עלה על רבו".
נ.ב.
את המספר קיבלתי מחברת "בזק" באיחור ניכר, אבל לא באיחור שהיה בלתי-הפיך מבחינתי. למזלי.

תאריך:  03/11/2003   |   עודכן:  03/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה לרר
מספאננה שברעננה ועד למרחצאות חמי געש, ביקרנו בגלריית קימלמן בכוכב יאיר, בחוות הג'מוסים בחניאל, בגן הבוטני של כפר הס ובדרך השמן של מלקוש ינושבסקי בכפר יהושע
משה איפרגן
אופי מחנה האוהלים הנמצא במקום מאז הקימה אותו ויקי כנפו הפך בעקבות זאת למתלהם יותר וקיים חשש לשלומו של שר האוצר בנימין נתניהו
דר' רון בריימן
4 בנובמבר, אז והיום
אריה אבנרי
יוסי אחימאיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il