X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
12% מהמטיילים הישראלים מגישים תביעות וחלקם מגיע למשפטים; למטייל ציפיות ודרישות גבוהות ממדריך הטיול
▪  ▪  ▪

הלקוחות הישראלים הנוסעים בדרך כלל בטיולים מאורגנים לחו"ל הם: זוגות נשואים, גילאי 40 - 65, 48% גברים 52% נשים, 70% בעלי השכלה תיכונית, 80% שכירים בעלי מעמד בינוני, 75% לא דוברי אנגלית תקינה או לא דוברי אנגלית בכלל.
50% סובלים מחרדה של יציאה לבד לחו"ל. כך עולה בעבודת מחקר שנערכה בשלוחת אוניברסיטת דרבי בישראל על-ידי מנהל באחת החברות הגדולות בארץ לתיירות יוצאת. המחקר בדק 1,000 נוסעים שיצאו בטיולים מאורגנים בשנים 2002-2003.
בין הסיבות של המטיילים להשתתף בטיול מאורגן: הרצון של המטיילים להיות בחברת אנשים שדומים להם חברתית-כלכלית; הורדת כל הבעיות האפשריות בארגון הסיור והלינה בגלל בעיות לשון וחוסר התמצאות; אי התחבטות בבחירת יעדי סיור בארצות הטיול המאורגן; בעיות של גיל בטיולים למבוגרים; בעיות של טיפול בילדים בחו"ל כשהמטלה מועברת בחלקה למדריך הטיול.
מהסקר נמצא עוד, כי המטיילים מייחסים תפקידים רבים למדריך הטיולים במהלך הטיול המאורגן. לכן מנסות סיטונאיות התיירות בארץ להמעיט בחשיבות תפקידי המדריכים, ולעיתים להגדירו "כמלווה הקבוצה", זאת על-מנת להנמיך את ציפיות המטיילים ואת דרישותיהם. ישנם כמובן טיולים בהם המדריך מוגדר במלוא סמכותו במטרה לבטא אחריות למטייל.
מהמחקר עולה עוד, כי בין תפקידיו של המדריך: סיוע בכל הנדרש בשדה התעופה - קשר עם הרשויות וטיפול במזוודות, טיפול בהכנסת הקבוצה לבית המלון והדאגה לחלוקת חדרים מתאימים, טיפול בהבאת המזוודות לחדרים וחלוקת טיפים. משימות נוספות - הסעות, דאגה לשמירה על לוח זמנים ותיאום עם נותני שירותים שונים, הכרת המסלול, המלצות על מסעדות בדרך, איתור האטרקציות המרכזיות, טיפול וארגון בזמן החופשי של חלק מהמטיילים בעיקר אלה שאינם הולכים להימורים ומעונינים בקניות, בעיות רפואיות, יחס אישי ואוזן קשבת למטיילים.
המטייל הישראלי אוהב להתלונן
מנתוני דרבי עולה, כי 12% מתוך 1,000 הנסקרים הגישו תלונות נגד הטיולים המאורגנים. מדובר ב-120 תלונות שחלקן הגיע לערכאות משפטיות. 50% מהתלונות נגעו, לדעת המתלוננים, מאי קיום הבטחות שהובטחו להם במסגרת הטיול המאורגן. 20% מהתלונות נגעו לאיחורים של שעות ארוכות בטיסות וחשוב לציין שמרבית הטיסות היו צ'ארטרים.
20% מהתלונות הנוספות נגעו למגוון של נושאים כמו: מדריך ברמה לא נאותה, רעש במלונות, איכות אוכל נמוכה, חדרים לא מתאימים, תשלומים נוספים בכניסה לאתרים. 10% מהתלונות נגעו לאובדן מטען או איחור בהגעתו, איחורים בהגעה לטיסות ועוד.
חברת הנסיעות מהגדולות בארץ הגיעה עם כ-50 מהמתלוננים להסכמי פיצוי, ללא מעורבות משפטית, במסגרתם קיבלו המתלוננים הנחות כספיות משמעותיות (50-150 דולר) לטיסות בעיקר לאירופה בחברות צ'ארטר למימוש בתוך כשנתיים.
עם יתר המתלוננים מתנהלים מגעים שונים כאשר חלקם פנו לבית המשפט לתביעות קטנות והגישו תביעות של אלפי דולרים כנגד החברה. מהמחקר עולה בבירור, שטיולים מאורגנים לאזורי יוקרה למקומות אקזוטיים, כמו גם שייט באוניות פאר, זוכים לתלונות בהיקף קטן משמעותית. הנתונים מלמדים בבירור שככל שעלות הטיול גבוהה יותר כך פוחת היקף התלונות ביחס ישיר.

תאריך:  10/02/2004   |   עודכן:  10/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כך דיווחה המשטרה; לדבריה, מספר נערים מצאו את הסלולרי של השוטר שאבד לפני כמה שבועות וחייגו מתוך המספרים השמורים בזיכרון הפלאפון לגננת, לביתו של השוטר ולמספרים נוספים; המשטרה מנסה לאתר את בני הנוער
עמוס באר
עלות הפרוייקט: כ-350 מיליון שקל; הנסיעה חינם רק לתחבורה ציבורית, המיכרז אינו "תפור" לזכיית "דרך ארץ"
יפעת גדות
ממחקר חדש, המקיף ביותר מסוגו, עולה כי נשים לאחר גיל המעבר הסובלות מדכאון, נמצאות בסיכון גבוה לפתח או למות ממחלת לב
יפעת גדות
תיכננו לשבש את העברת השלטון לעירקים על-ידי הסתה של סונים נגד מוסלמים שיעים וגרירת המדינה למלחמת אזרחים; המסמך נמצא בבית ששימש מסתור לאנשי אל-קאעידה
גל ברגר
חטמ"ר "מכבים" תהיה אחראית לאזור מרחב התפר, מדרום קלקיליה ועד למבואותיה הצפוניים של ירושלים; המטרה: לתגבר הנוכחות הצבאית באזור זה, שטרם נבנתה בו גדר ההפרדה ומשמש כציר מועדף לחדירת מחבלים מתאבדים ושב"חים לשטח ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il