X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
מפתרון אטרקטיבי שנבנה עבור עובדים שנמנעו מבחירה עצמאית של קרן הפנסיה, הקרנות הנבחרות הפכו לחיסכון לפנסיה שפתוח לכולם ומציע פתרון איכותי לחוסכים בדמי ניהול מופחתים
▪  ▪  ▪
[צילום: Shutterstock]
[צילום: Shutterstock]

כל עובד במשק נדרש לבחור את קרן הפנסיה בה ירצה לחסוך לגיל הפרישה. גם אריאל, בן 29, שעובד כבר קרוב לשנה כמאבטח במשרד ממשלתי, התבקש לבחור קרן פנסיה כאשר התקבל לעבודה. דפנה, גם היא קיבלה ממחלקת כוח האדם בחברת הנסיעות בה התחילה לעבוד לאחרונה, טפסים שבהם התבקשה למלא באיזו קרן פנסיה היא מעדיפה לחסוך. גם דפנה וגם אריאל מצאו את עצמם קצת נבוכים ומבולבלים מן "הזכות" לבחור את קרן הפנסיה שלהם לבדם. כמובן הם מבינים שזו החלטה חשובה למדי, אך מכאן ועד היכולת להשוות ולבחור בעצמם קרן פנסיה, הדרך עוד ארוכה.
דפנה ואריאל עשו שניהם מה שרבים מאוד מאיתנו עשו במצבם ופשוט הניחו את הטפסים בצד וקיוו שהדברים יסתדרו מעצמם. ברור שעדיף היה לקבל החלטה מושכלת בעצמנו, אך רובנו בכל זאת מעדיפים להימנע מלקבל אותה ולהשאיר את ההחלטה בידי המעסיק.
כיצד קרנות הפנסיה הנבחרות עוזרות לנו לקבל החלטה?
כדי לעזור לנו ולמעסיקים שלנו לבחור קרן פנסיה, יצא משרד האוצר במכרז לבחירת קרנות פנסיה שישמשו כברירת מחדל עבור מעסיקים שהעובדים שלהם נמנעו מלבחור קרן פנסיה בעצמם. קרנות הפנסיה הנבחרות כוללות חיסכון לגיל הפרישה לצד כיסוי ביטוחי למקרה של מוות או נכות כמו כל קרן פנסיה. אך הקרן הנבחרת מציעה דמי ניהול מופחתים, אשר מאפשרים לחוסכים לחסוך יותר לפנסיה שלהם מכל הפקדה חודשית לקרן.
לאורך שנות החיסכון, ההפרש מתשלום דמי הניהול המופחתים עשוי להצטבר לעשרות אלפי שקלים נוספים שיגדילו את קצבת הפנסיה שתוכלו לקבל לאחר הפרישה לפנסיה.
החל מחודש מרס 2019 יחויבו כל המעסיקים להפקיד את כספי הפנסיה של עובדים שנמנעו מלבחור קרן פנסיה בעצמם לקרנות הפנסיה הנבחרות. כך ניתן יהיה להבטיח שעובדים חדשים ייהנו מהתנאים המשופרים שמציעות הקרנות הנבחרות. כמובן דפנה ואריאל, כמו כל עובד אחר, יכולים לבחור לחסוך בכל קרן פנסיה שירצו, אך כל עוד לא יודיעו אחרת למעסיקים שלהם, החיסכון שלהם יופקד מדי חודש לקרנות הנבחרות.
האם כדאי גם לי לחסוך בקרן נבחרת?
כאשר בוחרים בקרן פנסיה חשוב לבדוק את איכות ניהול ההשקעות בקרן, את שירות הלקוחות ולהשוות את דמי הניהול שתשלמו. בין אם אתם שכירים או עצמאים, קרנות הפנסיה הנבחרות פתוחות בפני כל אדם שרוצה ליהנות מחיסכון לפנסיה בתנאים משופרים.
גם אם התחלתם לעבוד לפני שנים רבות ויש לכם כבר קרן פנסיה אחרת או שהמעסיק שלכם מציע לכם קרן פנסיה שונה, תוכלו לבחור להעביר את החיסכון שלכם לפנסיה לקרן נבחרת. כמו בכל קרן פנסיה, גם בקרן הנבחרת תוכלו לבחור את מסלול ההשקעות ואת הכיסוי הביטוחי שמתאים לצרכים שלכם. הקרנות הנבחרות מקלות עלינו לבצע החלטה חכמה מבלי שנצטרך לשבור את הראש ולנסות להבין מונחים מקצועיים מורכבים.
אם גם אתכם הפנסיה מרתיעה, גם אתם יכולים לדאוג לפנסיה שלכם במינימום מאמץ. כל שנותר לנו לעשות הוא להפקיד כמה שאפשר לקרן הפנסיה הנבחרת, להימנע ממשיכה של הכסף לאורך השנים ולתת למנהלים המקצועיים של קרן הפנסיה לעשות את שאר העבודה עבורנו.

תאריך:  04/10/2018   |   עודכן:  04/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתיבת המומחים
בועז רופין
עו"ד ברונשטיין שילם לביטוח לאומי כל חייו אך כשלקה באי-ספיקת כליות, גילה שהדרך למימוש הזכויות הרפואיות ארוכה משחשב    לאחר 10 כשלונות, הצליח לבסוף לממש בן-חיים את מלוא זכויותיו רק בהתערבות מומחי "זכותי"
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il