X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
ירון לוי [צילום: יח"צ]

אם יש לך הרגשה שהעסק יכול להיות רווחי יותר, אתה לא לבד. מרבית בעלי העסקים מסתובבים עם אותה הרגשה. במקרה הטוב הבעיה ניכרת ברווח נקי פחות גבוה מהפוטנציאל. במקרה הרע העסק סובל ממצוקת אשראי, בעיית תזרים חמורה ואפילו חובות המעמידים אותו על סף משבר. למצבים אלו יכולות להיות סיבות רבות, אבל הפתרון של השורה התחתונה הוא הגדלת הרווחים. במאמר הבא נראה כיצד ייעוץ עסקי תורם להשגת מטרה זו ומדוע הוא למעשה בגדר חובה.
לא מרוויחים מספיק - מדוע?
ראשית, חשוב לציין שסוגיית רווחיות העסק אינה מופיעה רק בעיתות קושי ומשבר. נהפוך הוא, לעיתים עסקים דווקא מסיימים עם שורת רווח סבירה, אך עם האוכל בא התיאבון - ובצדק. אם יש לך מוצרים ושירותים שלקוחות רוצים ורוכשים, אז למה שלא תרוויח יותר? השאלה היא כמובן איך עושים את זה: מהם הפרמטרים של העסק שניתן להרחיב ולייעל, מהן הדרכים שבהן ניתן לנקוט, כיצד יוצרים תוכנית מסודרת להשגת המטרה, וכדומה.
צפה בסרטון: איך מגדילים את הרווחיות של העסק?
מצד שני, סוגיית הרווחיות אכן עולה פעמים רבות בעסקים עקב קושי לגמור את החודש, או שגומרים את החודש אבל בתחושת חמיצות, ובמקרה הגרוע - מנהל סניף הבנק שלך הוא הדבר האחרון שאתה רואה לפני שאתה עוצם את העיניים בלילה. גם במצבים אלו עולה השאלה כיצד אנו מגדילים את הרווחיות: מהן בעצם הבעיות שתוקעות את העסק, כיצד ניתן לפתור אותן, איך עושים זאת באופן מאורגן ויעיל, מהם האפיקים והדלתות שפתוחים בפניך, וכדומה.
למה דווקא ייעוץ עסקי?
בהמשך נספר על מספר פעולות המאפשרות את הגדלת רווחיות העסק, ובהן תוכל להבין בדיוק למה חשוב לקבל ייעוץ עסקי. אבל כדי לתת לך תמונה כללית נציין, שלעיתים קרובות בעל העסק הוא איש מוכשר מאוד בתחומו, אך בעל ידע וכישורים חסרים בתחום הפיננסי. כך לדוגמה, ייתכן שהוא לא מבין את הפרמטרים הכלכליים שמוצגים בדוחות שמספק רואה החשבון, ואינו יודע לפעול בהתאם לתמונה שהם מציירים. אי-ההבנה מובילה לטעויות נגררות שהולכות ונעשות כבדות יותר, ולאור חוסר ההבנה גם לא ניתן לתקנן בתוכנית עסקית מסודרת לטווח ארוך.
דוגמה נוספת היא אי-הכרת האפשרויות הפתוחות בפניך להגדלת הרווחים, או היעדר יכולות לממש אותן בשל מחסומים טכניים ואף פסיכולוגים. וגם אם ישנה היכרות עם מספר אפשרויות ואף יכולות לממשן, חסרה ההבנה כיצד לבצע זאת בצורה נכונה, מושכלת ועקבית שבאמת תהיה מועילה.
מעבר לכך, ישנן סיבות רבות נוספות שבגללן העסק אינו מרוויח כפי שיכול היה, למשל בעיה בגביית החובות, הוצאות כבדות מהדרוש, בחירה שגויה באפיקי פרסום, כשלים בהתנהלות כוח האדם בעסק, וכן בעיות ניהוליות הקשורות בבעלים, כלומר בך. העניין הוא שעקב העומס הבלתי נגמר של שגרת היומיום, עקב ההרגלים האוטומאטיים שכבר נרכשו, ועוד גורמים רבים נוספים, קשה מאוד לאתר ולהבחין בבעיות, לאמוד את השפעתן ובוודאי שקשה לשנות ולהשתנות.
אז כאן נכנס היועץ העסקי לתמונה...
יועץ עסקי הוא איש מקצוע בעל השכלה נרחבת בתחום הכלכלי, אשר מביא עימו גם ניסיון רב בניהול עסקים בשטח. כמו-כן, לאורך השנים הוא ליווה עשרות אם לא מאות עסקים שנתקלו בבעיות מגוונות, ובכולם המטרה העקרונית והסופית הייתה הגדלת הרווחים.
היועץ העסקי לומד את העסק שלך מאלף ועד תו: מרכיבי הוצאות הייצור והתקורות, כוח האדם בעסק ותפקידיו, המהות והאופי, המוצרים והשירותים, קהל היעד, הסניפים, החנויות, אפיקי הפרסום, המתחרים, מצב השוק, דרך ההתנהלות ומאפייני הניהול, ועוד שורה ארוכה של היבטים.
לאחר-מכן, היועץ מספק לך תמונה רחבה ואוביקטיבית של המצב על נקודות התורפה והכוח של העסק, ללא הטיה רגשית שאנה מעוגנת במציאות. מן התמונה הזאת גוזר היועץ גם מסקנות ודרכים המאפשרות את הגדלת הרווחיות, המתבטאות בתוכנית עסקית ברורה שתוכל לעבוד איתה מעתה ובעתיד הנראה לעין. כמו-כן, היועץ ממשיך ללוות אותך לאורך תקופה ארוכה על-מנת לעזור לך ביישום התוכנית, לבדוק את מידת הצלחתה, ובמידת הצורך לבצע שינויים מול התמורות המתחוללות בעסק ובשוק.
לא פעם, בעלי עסקים נרתעים מקבלת ייעוץ עסקי מפני שהם חוששים מביקורת, או מאדם שייכנס לקודש הקודשים של חייהם העסקיים. אולם חשוב להבין שהיועץ עובד בדיסקרטיות מוחלטת ולעולם אינו פועל-כנגד הלקוח, להפך - הוא עושה כל מאמץ על-מנת לתמוך, לייצב ולדרבן אותך להגדלת הרווחים. זאת לאור ידיעה ואמונה שכל עסק יכול להרוויח יותר, ושכל עסק יכול להצליח.
מלבד זאת, היועץ מבצע את עבודתו בשיתוף פעולה מלא איתך. אמנם, כאשר יתגלו מצבים של חסמים פסיכולוגיים המפריעים לך להגדיל את הרווחיות, למשל לקיים שיתופי פעולה עסקיים עם גורמים אחרים, היועץ ידרבן אותך לכך. אולם מי שמנהל את העסק הוא אתה, ורק אתה, והיועץ לעולם לא ידחוף אותך יתר על המידה לכיוון שאינך מרגיש שלם ובנוח איתו.
כמה דוגמאות לתרומתו של היועץ העסקי
כאמור, ייעוץ עסקי עשוי לסייע לך בקשת רחבה של סוגיות. להלן מספר דוגמאות בקיצור נמרץ:
  • דוחות כלכליים: זהו מרכיב חשוב ובסיסי בשירותי ייעוץ עסקי. מרבית בעלי העסקים (ואולי גם אתה) אינם מבינים באמת את משמעותם של הדוחות שמספק רואה החשבון. יתר על כן, מדובר בדוחות שאינם מתייחסים לכלל ההיבטים הכלכליים בעסק והם אף ניתנים בדיעבד, כלומר מצביעים על תקופה שהייתה וחלפה ואינם כוללים פרמטרים חשובים כגון החזר הלוואות. לעומת זאת, יועץ עסקי לומד את העסק שלך ומוציא תחת ידיו דוחות כלכליים מובנים לחלוטין ובזמן אמת, אותם הוא מסביר בסבלנות ובפירוט על-מנת שתבין בדיוק היכן אתה עומד;
  • תוכנית עסקית: אם הדוחות הכלכליים נותנים לך את נקודת הציון על המפה, הרי שהתוכנית העסקית שמכין היועץ היא המצפן שאיתו תוכל לנווט את הספינה. יכול להיות שכבר יש לך מיליון רעיונות על הגדלת רווחיות העסק, אבל בשביל להגיע לתוצאות אמיתיות חייבים להיות ריאליים, לא לפעול לפי האינטואיציה או בצורה חפוזה, אלא לפי תוכנית עסקית שמורידה את החלומות אל הקרקע. זוהי תוכנית שמכסה את כל ההיבטים הכלכליים של העסק, מה שמאפשר למשל לתמחר נכון את המוצרים, לתכנן הוצאות הכרוכות בשינויים מתבקשים, ולבנות אסטרטגיה נכונה ועקבית - להבדיל מהנחת טלאי על טלאי. מדובר בתוכנית עבודה רב שנתית המספקת צפי מדויק ככל הניתן של העלויות מול ההכנסות, ולכן לא רק תורמת להגדלת הרווחיות אלא מסייעת לך לצאת לדרך הרבה יותר ברורה וסלולה;
  • תמחור מוצר: לפי הנתונים והסטטיסטיקה, רוב הסיכויים שיועץ עסקי יגלה שאתה מוכר בסכומים נמוכים מדי. מרבית בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי, חוששים להעלות מחירים גם כשהדבר מתבקש, ואף לא יודעים בכמה להעלות וכיצד לעשות זאת. יועץ עסקי מביא עימו המון ניסיון וידע בתחום תמחור מוצרים, ובמקרה (סביר מאוד) שיש מקום להעלות מחירים - הוא ינחה אותך לביצוע נכון ומושכל של המהלך, כך שתשאיר את הלקוחות שלך מרוצים ונאמנים.
כמובן, יש עוד היבטים רבים בהם היועץ העסקי יכול לסייע, והשירות שלו הוא בגדר חובה לאור העובדות שציינו לעיל. כך לדוגמה, הוא יכול לסייע בתחום השיווק והפרסום, בפיתוח כישורי הניהול שלך, בניהול נכון של תזרים המזומנים, בהשגת הלוואת מבנקים ומקרנות בערבות מדינה, ועוד.
לפרטים נוספים על-אודות ייעוץ עסקי ולהגדלת הרווחיות בעסק, פנה אלינו בטלפון 03-5377088.

תאריך:  28/10/2018   |   עודכן:  28/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
מהי חווית משתמש וכיצד היא משתלבת ומסייעת לתהליכי הקידום האורגני הנדרשים לצרכי קידום האתר במנועי החיפוש? על כך ועוד בכתבה שלפניכם
דסי ניר
מפתרון אטרקטיבי שנבנה עבור עובדים שנמנעו מבחירה עצמאית של קרן הפנסיה, הקרנות הנבחרות הפכו לחיסכון לפנסיה שפתוח לכולם ומציע פתרון איכותי לחוסכים בדמי ניהול מופחתים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il