X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מאיר ואלירן גולן, תושבי חיפה, חשודים כי הניחו מטעני חבלה מתחת למכוניות של ערבים ובמסגד, ותכננו לפגוע גם בחברי הכנסת טיבי ובשארה; מוסאוא: זו גרסת המשך ליגאל עמיר וברוך גולדשטיין
▪  ▪  ▪
טיבי, על הכוונת

מטען מתחת למכונית

המשטרה עצרה את מאיר גולן, בן 54, ובנו אלירן גולן, בן 22, תושבי העיר חיפה. השניים חשודים בפעילות טרור נגד ערבים, כולל הנחת מטענים בעיר, בין היתר במסגד. חלק מהמטענים הונחו והתפוצצו. כמה ערבים נפגעו.
מהחקירה עולה עוד, כי אלירן גולן תיכנן לפגוע בחברי הכנסת עזמי בשארה ואחמד טיבי. כמו כן, תכננו השניים לפגוע גם ביהודים, ש"התרועעו", לדבריהם, עם ערבים. המדובר במיוחד בנשים שיצאו עם גברים ערבים.
האב משמש כאזרח עובד צה"ל בבסיס הטכני של חיל האוויר בחיפה. גולן הודה בחקירתו בכל המקרים - מראשית 2001 ועד היום. הרקע למעשים: שנאת ערבים. גולן ציין, כי הוא עומד בראש התארגנות בשם "רשת מדור 1".
פרטי הפרשה הותרו היום לפרסום במסיבת עיתונאים שערך מפקד המחוז הצפוני במשטרה, ניצב יעקב בורובסקי. המשטרה הגיעה אל החשודים בעקבות פרסום כרוז, בו הוזהרו התושבים הערבים מפני פיצוצים בבתיהם. הכרוז היה חתום על-ידי ארגון אלמוני בשם "רשת מדור 1".
במסגרת פעילותם של האב ובנו, הונחו בעיר 9 מטעני חבלה בשנים 2001-2004. ביום 28.6.02 מולכדה דלת המסגד שבחליסה. אישה שהגיעה להתפלל באותו בוקר נפצעה קל מאוד מהתפוצצות המטען. ביום 24.10.03 התפוצץ מטען קטן שהוטמן מתחת לרכבו של חבר הכנסת עיסאם מח'ול (חד"ש-תע"ל). המטען התפוצץ בזמן שאשתו של מח'ול, סועאד, ביקשה להיכנס לרכב, בדרכה לאסוף את ילדיה מבית הספר. ביום 28.1.04 מולכד רכבו של תושב חיפה, עיסא גנאיים, ברחוב פאר בעיר. גנאיים גילה במקרה חפץ חשוד מתחת למכוניתו, השליך אותו לצד הדרך ואז התפוצץ המטען בלי לגרום לנפגעים. מטענים נוספים הונחו תחת מכוניותיהם ובסמוך לבתיהם של ערבים.
כמו כן, חשפו החוקרים שתי מזוודות מלאות אמצעי לחימה ומטענים, ובהם 16 מטענים גדולים ו-18 מטענים קטנים מוכנים להפעלה.
מרכז מוסאוא: זו גרסת המשך ליגאל עמיר וברוך גולדשטיין
מרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים בישראל מברך היום (ה', 4.3.04) על מה שהוא מכנה "מעצרה של חוליית הטרור מחיפה, שניסתה לרצוח מנהיגים פוליטיים של האזרחים הערבים ומתפללים משכונת חליסה". במוסאוא קוראים למשטרה ולפרקליטות לנקוט יד קשה עם "האחראים למעשי הפשע הגזעניים הללו" ולמצות איתם את כל חומרת הדין.
עם זאת, במוסאוא "מקווים שהחשודים לא ישוחררו על-תנאי, כפי שקרה בעבר. מדובר בגירסת המשך של יגאל עמיר וברוך גולדשטיין. הם ניסו לרצוח נבחרי ציבור ולפגוע במתפללים במסגד. חובתה המוסרית והמשפטית של מדינת ישראל לתת מסר חד-משמעי, שפגיעה באזרחים ערבים על-רקע לאומי או דתי אינה מקובלת".
במרכז מציינים, כי באירועים קודמים שוחררו חשודים יהודים שפגעו באזרחים. במוסאוא טוענים, כי מנתונים המצויים בידיהם עולה, שהחייל אריה זקבק, שירה ופצע באופן קשה את השחקנית ולנטינה אבו-עוקסה ועומד כיום למשפט - שוחרר בערבות. כך קרה לטענתם גם עם אזרח, שלטענת המשטרה ירה והרג את האזרח החיפאי עמאד חמדון.
במוסאוא אומרים, כי "מדובר בתופעה מדאיגה של פגיעה באזרחים ערבים על-רקע גזעני. חייבים למצות עם המעורבים את כל חומרת הדין, כדי לעצור את גל האלימות הגזענית כלפי האזרחים הערבים".
מנהל מרכז מוסאוא, ג'עפר פרח, אומר: "קיימת אווירה של אלימות מאורגנת והסתה נגד הערבים בישראל, ובקרב האוכלוסיה הערבית יש תחושה שרשויות החוק עוצמות עין ומפקירות את ביטחונה. מבחנה של המשטרה והפרקליטות יהיה בכך שיטפלו במקרה חמור זה באופן הנחרץ ביותר".
- חבר הכנסת רומן ברונפמן (מרצ) אמר, בתגובה לפרסום פרטי הפרשה, כי "בעשור לרצח נתעב של בן בליעל יהודי, קיבלנו תזכורת למה שהשנאה יכולה להוביל. ההתמודדות של רשויות המדינה עם העניין תהווה מבחן חשוב לדמוקרטיה הישראלית, הדורשת חיסול תשתיות הטרור בשטחים". ח"כ ברונפמן קרא למגר את כל פעילות המחתרת היהודית ולאסור את קיום הילולת גולדשטיין.
- ח"כ אהוד יתום (ליכוד) אומר בתגובה, כי הוא רואה בחומרה את התארגנות הטרור היהודי שנחשפה ומגנה אותה בכל תוקף. ח"כ יתום קורא למצות את החקירה עד תום, לעקור את התופעה מהשורש ולהעניש בחומרה את מי שימצא אשם.
המטה למען א"י: מאמצי המשטרה הסתיימו בקול ענות חלושה
בימין הפוליטי מסרבים היום להתרגש מחשיפת המשטרה. "המאמצים האדירים שהשקיעו משטרת ישראל בחשיפת 'המחתרת שהניחה חומרי נפץ', הסתימו בקול ענות חלושה: המדובר בצעיר המתגורר בסמוך לשכונת חליסה הערבית שבקש לנקום בשכניו, רבים מהם שב"חים מירדן". כך אומר אביעד ויסולי, יו"ר המטה למען ארץ ישראל בחיפה.
"כפי שאמרנו כל הזמן, אין בחיפה מחתרת ימנית ואין כל התארגנות לפגוע בערבים. הצעיר שנעצר אינו פעיל באף ארגון ימין ואם הוא אכן עשה את המיוחס לו, ובכל מקרה מעשיו גרמו לנזק מועט לרכוש בלבד, הרי הוא עשה זאת מיוזמתו האישית וללא כל קשר לכל ארגון ימין".
ויסולי מאתר את הרווח הפוליטי שמנסה השמאל להפיק מן הפרשה: "חברי הכנסת הערבים מנסים עתה להסית נגד הימין ולעורר את הרחוב הערבי בחיפה למעשי אלימות. מעשיהם אלה ראויים לכל גינוי. יש לזכור כי רק לפני שבועיים הורשעו בבית המשפט בחיפה שלושה פעילי מרצ ערבים מחיפה, בהכאת שני פעילי ימין (ד"ר בוכבינדר וד"ר אדר) עד זוב דם בעת הפגנה במרכז הכרמל, תוך גרימת נכות לאחד מהם, ובית המשפט בחיפה גזר על התוקפים לשלם לנפגעים למעלה מ-70,000 ש"ח".
ויסולי מדגיש, כי "איננו תומכים בכל פעילות אלימה, אך יש לקחת זאת בפרופורציה - בחיפה בוצעו כבר 5 פיגועים רבי-נפגעים, ועוד עשרות סוכלו, וכל זאת תוך השתתפות פעילה של תושבים ערבים - ישראלים מחיפה, שהורשעו ונשלחו לעשרות מאסרי עולם. אם השב"כ והמשטרה היו משקיעים את אותה אנרגיה, תקציבים וכוח אדם נגד הטרור הערבי, המשתולל כפי שהשקיעו במציאת הצעיר שנעצר, תוך חקירת עשרות אנשים חפים מפשע, כבר מזמן הם היו מתגברים על מכת הטרור הערבי המשתולל. מן הראוי שסדרי העדיפויות של השב"כ והמשטרה ייבחרו בהתאם לסיכון וחומרת הפיגועים, ולא משיקולים תקשורתיים או פוליטיים", אומר ויסולי.

תאריך:  04/03/2004   |   עודכן:  04/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
השופט חשין עיכב את ביצוע אחת מהחלטות ביהמ"ש המחוזי, בהסכמת המדינה, בכל הנוגע לעזרה ששרון מחוייב להעניק למשטרה; חשין רמז כי לא יעכב את ההחלטה באשר לחובתו של שרון למסור מסמכים המצויים "בשליטתו"; הדיון: ב-10 למרס
יואב יצחק
המטרה: לחייב את משפחת שרון בתשלום מיסים נוספים; החיובים החדשים עלולים להסתכם במיליוני ש"ח; פתיחת השומות אינה מכוונת נגד ראש הממשלה עצמו; אחת הדילמות: כספי החזר התרומות לאננקס מחקרים
עמוס באר, אלונה קורן
האוצר: עובדי הנמלים הכשילו את המשא-ומתן על הרפורמה בנמלים; על רקע מה שהוגדר כ"חזרתם של העובדים מההסכמות" יודיעו היום נציגי המדינה כי הממשלה תמשיך בהליך החקיקה בנושא הפרטת הנמלים
מירב לוי
אמר את הדברים במהלך ביקור ביד ושם; במהלך הפגישה עם השר סוכם כי יד ושם יהיה שותף לכתיבת ספר הלימוד שייוחד להיסטורית יהודיי רומניה
מירב לוי
השופטים קבעו: עלי-פרג' מילא תפקיד מרכזי בהוצאה לפועל של פיגועים קשים; בפיגוע נהרגו 3 חיילים ואזרחית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il