X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

טיול בחו"ל הוא חוויה נפלאה בדרך-כלל, אך לפעמים אירועים בלתי צפויים יכולים להשאיר אותנו חסרי אונים. פציעה לא צפויה, גניבה של הארנק והחפצים האישיים, אבדן דרכון ואינספור מקרים פחות נעימים שמתרחשים לעיתים. לפניכם המדריך המלא להתמודדות עם מצבי חרום שונים בחו"ל.
איפה הדרכון?
גנבו לכם את הארנק עם הדרכון או שהוא נעלם פתאום במלון. מה עושים? כיצד תוכלו לחזור לארץ? במרבית המדינות בעולם יש לישראל קונסוליה. ניתן להגיע אליה ולדווח על אובדן, השחתה או גניבה של הדרכון. בדרך-כלל יש להודיע למשטרה המקומית קודם-לכן ולאחר-מכן לגשת לקונסוליה להנפיק תעודה חדשה. לאחר שיחה קצרה עם הקונסול בה יבררו עמכם כמה זמן אתם עומדים לשהות במדינה? יוכלו להנפיק לכם תעודה המאפשרת לחזור לארץ ומכונה "תעודת מעבר". נכון, אין זה דרכון ממש, אבל הוא יכול לשמש הן לזיהוי שלכם והן למעבר במשטרת הגבולות בחו"ל ובארץ.
פציעה - שלא נדע
פעמים רבות ישראלים נפצעים בדרגות חומרה שונות בחו"ל. אם יש בידכם ביטוח נסיעות, קל יותר להתקשר לנציגות הישראלית של חברת הביטוח ולקבל את פרטי המרפאה או בית-החולים הקרוב למקום מגוריכם. אם אין בידכם ביטוח נסיעות, צפו לעלות גבוהה של שירותים רפואיים מעבר לים.
אם אתם בארה"ב, יש לחייג 911 ולהזמין אמבולנס - שירותי החרום ביבשת מחוברים לקו חרום אחד בו אפשר להזמין את מכבי האש, אמבולנס או להגיע למשטרה המקומית. באירופה, בדומה לישראל, שירותי החרום נבדלים זה מזה ובכל מדינה אירופית יש מספר שונה לשירותי החרום. תוכלו לבקש את המספר מתושבים מקומיים או ללמוד אותו בעל-פה לפני שאתם מגיעים ליעד.
נציין במאמר מוסגר, כי אם הפציעה היא כתוצאה מתאונת דרכים, חשוב כמובן גם לקבל את פרטי הרכב הפוגע ועדים לתאונה ולבצע תביעת ביטוח כנגד בעל הרכב שתכסה את הטיפולים הרפואיים עד לתקרת הביטוח.
התקפת לב, שבץ או מחלה
מקרה רפואי נוסף שעשוי להתרחש כאשר אתם בחו"ל הוא אירוע לב לא צפוי או שבץ מוחי. במקרה כזה חשוב לפנות באופן מיידי את הפגוע לבית-החולים המקומי לקבלת טיפול. לאחר-מכן ישלח אליכם חשבון לא קטן, אך תצטרכו לשלמו. גם במקרה זה, אם רכשתם ביטוח נסיעות לטיול מבעוד מועד, תוכלו להשתמש בביטוח הבינלאומי שיכסה את עלות הטיפולים, האשפוז והתרופות בניכוי השתתפות עצמית מינימלית.
גניבה של החפצים האישיים או הארנק
מקרה נפוץ נוסף בחו"ל הוא גניבה של הארנק עם המסמכים, כרטיסי האשראי והכסף המזומן שלכם. כייסים רבים מסתובבים בסמטאות שונות ברחבי העולם ומחפשים תיירים הרגילים לשאת על עצמם כסף מזומן. זכרו, כי רצוי לנסוע עם המחאת מטיילים או כרטיסי אשראי אותם ניתן לבטל במהירות בשיחה לחברת האשראי. לאחר מכן, אם דרכונכם לא נגנב, תוכלו לפנות לסניף מקומי של חברות העברת כספים כמו ווסטרן יוניון או מאני-גרם ולבקש מאדם כלשהו בארץ לשלוח לכם מעט כסף על-מנת שתוכלו לסיים את הטיול או לחזור לארץ. אם גם כרטיסי הטיסה שלכם נגנבו - ניתן להוציא העתק שלהם מחברת התעופה. למרבה המזל, מרבית הטיסות כיום מתבצעות באמצעות כרטיס אלקטרוני אותו אפשר לבקש שישלחו לכם באי-מייל.
הילדים אבדו במדינה זרה
אחת הסיטואציות המלחיצות ביותר במדינה זרה היא ילדים שאבדו. בחו"ל בדרך-כלל לא ניתן להתקשר לטלפון הנייד שלהם והם אינם יודעים היכן אתם לנים. במקרה כזה חשוב לנסות ולבקש עזרה לאתרם. אם לא הצלחתם לאתר את הילדים במשך שעה קלה במקום בו אתם נמצאים, חשוב להתקשר מייד למשטרה המקומית ולהפיץ תיאור של הילדים. ייתכן שהם נמצאים במקום בטוח אך אינם מסוגלים לתקשר בשפה האנגלית.
על-מנת להימנע מסיטואציה כזו, חשוב לשים לב כי הילדים לא עוזבים את סביבתכם הקרובה. בנוסף, שימו בכיסם מעטפה קטנה ובה פרטי המלון בו אתם שוהים, מספר החדר, השם המלא שלכם ושלהם באנגלית ודרך בה ניתן לאתר אתכם. אם יש לכם מספר ישראלי פעיל ניתן לרשום גם אותו עם קידומת 972 ולהחסיר את הספרה 0. רצוי לצרף גם מספר טלפון של בית המלון בו אתם שוהים.
לסיכום, בחו"ל אנו עשויים להתמודד עם מגוון רחב של מקרי חרום החל ממקרי חרום רפואיים, גניבה של החפצים האישיים, הכסף או הדרכון שלנו וכלה בניתוק מהילדים. בכל אחד מהמקרים חשוב לנסות ולהשאר רגועים ולקבל את מירב העזרה מהרשויות המקומיות כמו המשטרה ושירותי הבריאות המקומיים.

תאריך:  04/09/2019   |   עודכן:  04/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il