X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשבת וחנוכה, בחג המולד וערב השנה החדשה
▪  ▪  ▪

השבת הקרובה עומדת להיות גשומה, ובכל זאת יערכו בה מספר ארועי אמיצים - הממשיכים את דרכם של המכבים הגיבורים. חלק מהאירועים - במיוחד לכבוד חג החנוכה.
אחד הארועים שאכן מותנים במזג האוויר הוא מסע מועדון החמש, מועדון אספני המכוניות הקלאסיות: המסע מוקדש הפעם לארוע שנתי של חלוקת גביע אולי גלאי ז"ל, חברי הטוב והאמיץ אשר נהג לאמר תמיד כי לא ניתן להפחידו בהטפות כנגד שתייה ועישון.
חנוכה שבשבוע הבא עדיין רחוקה מאוד במימדי הזמן של אגנו המזרחי של המזרח התיכון, ולכן טרם ברור איזה מזג אוויר ישרור בימי החגים. כיוון שכך, הבאנו בעיקר הארועים הבטוחים, ונעדכן הדברים במהלך חגיגות חג המולד וערב השנה החדשה.
אתר החרמון ניפתח השנה לראשונה למטיילים.
1. הפנינג איסוזו 4x4 "נכנסים ב- 8:00 ויוצאים ב-4X4..."
חברת UMI, יבואנית איסוזו, עורכת הפנינג מותגי איסוזו ב- סוכנות MI ארביב מוטורס באזור התעשייה הישן של נתניה. במהלך האירוע יוצגו דגמי האיסוזו רודיאו, טרופר, די-מקס והטורבו דיזל. האירוע פתוח לקהל הרחב ולקוחות UMI המתעניינים ברכבי שטח, פנאי ועבודה. כמו כן יינתנו למזמינים באותו היום מבצעי הנחה ומימון אטרקטיביים, נסיעות מבחן ויוקרנו סרטי מסעות האיסוזו צ'אלנג'.
2. רכיבה אתגרית באופני הרים 19.12.03
קבוצת השנטי מתכננת הפעם רכיבה אתגרית במיוחד, אותה יוביל צביקה גונן, מצמד הרוכבים שהתחרו השנה בטראנס אלפ צ'אלנג'.
מסלול הטיול יהיה מפארק קנדה לנווה אילן וחזרה לפארק קנדה (מסלול מעגלי). משך הרכיבה נאמד בשעתיים עד 4 שעות, כולל הפסקה אחת בסוף העליה, אורך המסלול הוא כ-30 ק"מ, הטיפוס מצטבר מגיע ל-750 מטרים והטיול מיועד לעד 20 רוכבים, ברמת כושר טובה עם אהבה לעליות.
המסלול מתחיל בעליית כביש של כ-3 ק"מ. אחר כך מגיעה ירידה מהירה ואז שוב עליה של כק"מ ושוב ירידה. מכאן מתחיל טיפוס של 6.5 ק"מ המשלב גם קטעי עליה טכניים. אחרי 12.5 ק"מ בהם עולים 500 מ', עוצרים לתצפית ומנוחה. אחרי המנוחה גולשים אל נחל איילון איתו יורדים כברת דרך עד אזור הכניסה לשער הגיא. מכאן מתחילים לרכב לכיוון הרכב באחת משתי הדרכים: א. בשביל המקביל לכביש ת"א ירושלים אך הוא משעמם וכנראה שיהיה גם בוצי ובלתי עביר ברובו. ב. החלופה המומלצת - לחזור על חלק מתוואי המסלול עליו מגיעים בתוספת של 150 מ' של עליות.
הטיול מותנה במזג אויר סביר. במידה והרכיבה לא תתקיים תופיע הודעה על כך בפורום תפוז ולמייל השאנטי.
3. גביע מועדון החמש וירחון "אוטו" ע"ש שאול גלאי ז"ל - קיבוץ בית ניר
בהמשך למסורת, חבר מועדון החמש - מועדון מכוניות האספנות הישראלי, ויצרני שמן זית כתית מקיבוץ בית - ניר, מזמינים את החברים ומשפחותיהם עם רכבי האספנות שלהם לאירוח שישלב גם את טקס הענקת הגביע הנודד ע"ש שאול גלאי ז"ל בחסות ירחון "אוטו" ובשיתוף מועדון הרכב הקלאסי והאספנות בישראל , לחברים שיזכו במקומות הראשונים על שיפוץ רכב האספנות בבעלותם.
טקס הענקת הגביע הנודד ע"ש שאול גלאי ז"ל, לוח זמנים:
09:15-09:00 - התכנסות בתחנת רכבת תל אביב - מרכז (ע"ש סבידור) ברחוב ארלוזורוב תל אביב.
09:15 - בדיוק - יציאה דרומה לכביש איילון דרום.
ירידה מזרחה לכביש מספר 1 לכוון ירושלים. בשער הגיא פניה דרומה לכוון בית-שמש, כביש 38.
המשיך עד מושב גבעת ישעיהו, פניה ימינה (מערבה) לכביש 353 ועד בית - ניר.
איסוף חברים בדרך לאורך המסלול, יבוצע ללא עצירות.
11:45-11:00 - הגעה לבית ניר והתארגנות לתצוגה.
12:00-11:45 - טקס הדלקת נרות חנוכה בחנוכית שמן זית.
13:00-12:00 - טקס הענקת הגביע הנודד ע"ש שאול גלאי ז"ל.
13:30-13:00 - ארוחת צהריים
13:30 - פיזור.
הטיול אינו כרוך בתשלום. מומלץ להצטייד בלבוש חם וארוחה קלה לדרך.
החברים מתבקשים להניף את דגל המועדון על הרכב. דגלים יימכרו בנקודת המפגש בבוקר.
אם ירד גשם, יידחה האירוע ליום שבת הבא - 07.12.2002 על פי אותו לוח זמנים.
במקרה של ספק עקב מזג האוויר נא להתעדכן בבוקר הטיול בתא הקולי של המועדון 7318818-03
4. בג'יפים בעקבות המכבים - שבת א' חנוכה
טיול מיוחד לחג החנוכה באזור מרכז פעילותם של המכבים.
מפגש: 09:00 בכניסה ליישוב מבוא מודיעין (ליד תחנת הדלק).
מסלול: קברי החשמונאים, חירבת חדד, מצבת הזיכרון, חירבת רגב, נחל ענבה, גבעת ברדקר, נחל כפירה, חורבה רומאית, החאן התורכי, שלוחת משלטים, חירבת עלקת, הר כרמילה, בית מחסיר, דרך הפסלים, נחל האלה, סיום במערות לוזית (17:00).
מחיר 245 שקלים לרכב, דרגת קושי - קלה - בינונית , הרשמה בטלפון 03-5504123
5. בגי'פים ממצוקי דרגות לבריכת צפירה - שבת א' חנוכה
מסע במדבר יהודה, באזורים המתאימים ביטחונית לטיול, מעברים טכניים קשים, קטעי נהיגה מהירים, ואתגרי עבירות, סוף הדרך!!! מומלץ ביותר מתאים גם למשפחות.
מפגש: 08:00 בכניסה למצוקי דרגות.
מסלול: נחל דרגה, חרבת אל-מנקושיה, הר ישי, רמת חבר, נחל חבר, נחל צאלים, ברכת צפירה
מחיר 245 שקלים לרכב, דרגת קושי - בינונית - קשה הרשמה בטלפון 03-5504123
5. טיול גי'פים לשפלת הרי יהודה בשבת 20.12.03
מסלול בשפלת ההר, טיפוס לרמת אבישור וזחילה במערות מסתור. מקום המפגש בצומת חולדה לכיוון מערב, לכיוון צומת מסמייה. הסיום המשוער בשעה 17:00. רמת העבירות היא בינונית, עם ירידה קשה מתל גודד. צפוי בוץ עמוק בתחילת המסלול. מחיר - 255 שקלים.
תאור המסלול: "ניסע לאורכה של מסילת הברזל עד ליער חרובית ושם נעצור להפסקת בוקר. נטפס לתצפית מתל צפית, ונמשיך למערות לוזית. משם ניסע דרומה למרגלות רמת אבישור בשביל אתגרי, עד לתל גודד, נזחל במערות מסתור ונעפיל לתצפית מתל גודד. בירידה מתל גודד - מדרגה ברמת קושי גבוהה.
יש להביא פנס יד, ולהצטייד במזון ובמים למשך כל הטיול. מומלץ להגיע עם מפות שבילים מס 9 ו-10 (אחד ל-50 אלף). יש להצטייד במזון ובמים למשך כל הטיול. יש להגיע ברכב מתודלק. נוהל הרשמה - דרך האתר, או בטלפון 1-700-700-494. לבירור הצטרפות ברגע האחרון: עופר 052-436973.
ההרשמה לטיול היא בשיטת כל הקודם זוכה, ומוגבלת ל- 12 כלי רכב. לחברי מועדון אתר השטח הישראלי עדיפות בהרשמה על פני אלה שאינם חברים. הטיול מותנה במספר מינימום של נרשמים. יתכנו שינויים במסלול תוך כדי מהלך הטיול, בשל אילוצי השטח ומזג האוויר.
6. מעגל העוצמה במדבר יהודה - שבת 20.12.03
חוייה חזקה בטבע נותנת את הארגיות הכי טובות להתחלה חדשה. מצוקים, מפלים, גבי מים, מערות, נווה המדבר המדהים של עין גדי ושקיעה מרהיבה מול הרי מואב - כל אלה מספקים בדיוק חוייה עוצמתית כזו. טיול נהדר אל קניון ואדי משאש, בחלקו האמצעי של נחל דרגה, שבמדבר יהודה. החברה להגנת הטבע.
7. המכתש הקטן- הטיול גדול - שבת
טיול מרתק אל נחל עקרבים היורד בתלילות מראש רכס חצרה. נצפה אל המכתש הקטן אל המכתש הקטן ואל נופי הנגב, נרד בין המצוקים אל גבי נחל עקרבים ונסיים בנאת המדבר בנחל צין. החברה להגנת הטבע.
8. ילדים קטנים וחיות גדולות בכרמל - שבת 20.12.03
אף פעם לא מוקדם מדי להתחיל. טיול נפלא עם הקטנטנים בחורש ירוק וקסום ב"שוויצריה הקטנה" שבכרמל. אחר כך - ביקור בחי בר. למפגש עם אייל הכרמל היפהפה, ועם יחמורים ונשרים. החברה להגנת הטבע.
9. חג שלוש הדתות בחיפה - שבת 20.12.03
חנוכה, חג המולד, סיום הרמאדאן, את כל אלה חוגגים בחיפה. נתחיל את הסיור בתצפית יפה נוף אל המפרץ, נמשיך לביקור בגן הבהאים המרהיב. ומכאן אל סטלה מאריס. נבקר במערת אליהו הנביא, נכיר את האחמדים, ונסיים בואדי ניסנאס, מקום שממחיש היטב את המיזוג האנושי של חיפה כעיר של דו-קיום.
10. בחנוכה כולנו מכבים טיול אחה- שבת 20.12.03
חוויה משפחתית בעקבות החשמונאים בפארק קנדה, בין שרידי עיר רומאית מפוארת, בוסתנים ואמות מים. נספר על הקרב המכריע והמפתיע ביותר של יהודה המכבי, נכין נרות חרס, נלגום תה ונדליק ביחד נרות חנוכה. דרך מקורית ונפלאה לחגוג עם הילדים את חג החנוכה.
11. באנו חושך לגרש - יום ראשון 21.12.03
סיור חנוכה מרתק בסמטאות בני ברק. אין מקום בו חשים באווירת חג האורים טוב יותר. נצפה בחנוכיות הדולקות על אדני החלונות, נהנה מסיפורי ניסים ונפלאות ונקנח בהפתעה מתוקה.
12. מעוז צור בניצנים, יום שני, 22.12.03
חצי יום של כיף בחולות ניצנים לכבוד החנוכה: פעילות יצירה, סיורי חולות ושלל סיפורי גבורה. נבקר בניצנים הישנה, נצא לסיור חולות בין דיונות זהובות ובוסתנים ונסיים בפעילות יצירה מרתקת עם כדים.
13. צוק מנרה אירועי חנוכה 2003
אתר צוק מנרה מציע פעילות לכל המשפחה בחנוכה.
יום שני 22 לדצמבר בשעה 14:00 בתחנה העליונה - מעגל מתופפים ייחודי - הפעלה מוסיקלית עם סיפור.
יום רביעי 24 לדצמבר בשעה 14:00 בתחנה העליונה - מופע קסמים באווירת חג.
יום חמישי 25 לדצמבר בשעה 13:30 בתחנה העליונה - תאטרון בובות: "איך מדליקים"?
יום שבת 27 לדצמבר בשעה 11:00 בתחנה העליונה - סדנת ג'אגלינג ייחודית בהדרכת מפעילים מנוסים.
במסגרת פסטיבל הצפרות ובמהלך החג צוק מנרה חוגג יחד עם העגורים באגמון החולה ויוצא במחירי מבצע מיוחדים: עליה וירידה ברכבל: 36 שקלים במקום: 56 שקלים. ילד: 32 שקלים במקום 52 שקלים, עליה וירידה ברכבל + מסעדת הצוק מבוגר: 69 שקלים במקום: 99 שקלים, וילד: 55 שקלים במקום: 85 שקלים
טלפון אתר צוק מנרה: 6905830 - 04
14. בגי'פים להרי אדום, 4X4 בממלכה האשמית - חנוכה, ימי רביעי עד שבת
כל כך קרובה, מסעירה, מסקרנת ומרתקת, לאחר הפסקה של שנתיים, חוזרים אל הדיונות האין-סופיות של ואדי רם, אל מעיינות זורמים, נופים פנורמיים מהממים, פטרה, דנה ואל האוכל הירדני המשובח.
לינות במלון טייבת זמן ('הזמנים הטובים'), כפר עתיק משוחזר שהפך למלון 5 כוכבים, ובמלון 'מעין ספא ויליג'.
יום ראשון לטיול: 07:00 - מפגש במעבר הגבול הירדן (גשר שיח חוסיין, ליד בית-שאן). נחצה את הגבול לצד הירדני וניסע לאורך הבקעה הירדנית ובמעלה ההרים להר נבו, (ג'בל סייע'ה): על שלוחה נמוכה יחסית של ג'בל נבא, נמצא כנראה המקום המכונה במקרא "ראש הפסגה". כאן עמד בלעם ובירך את בני-ישראל במקום לקללם, ומכאן, לפי האמונה, ראה משה רבנו את הארץ המובטחת ואליה לא בא. במקום ניצבת כנסיה פרנציסקנית שנבנתה בשנות ה-30', ובה פסיפסים ביזנטיים מרשימים. החוויה העיקרית מתרכזת בנוף הנשקף ממול: ים-המלח, הירדן, נאת יריחו ומורדותיהם המזרחיים של הרי-יהודה. ביום יפה נראה את הר-הצופים והר-הזיתים.
משם נמשיך למדאבא (מיידבא) - עיירה נעימה ונקיה, גדושת חנויות למזכרות. זוהי מיידבא - עיר עתיקה המוזכרת לראשונה בכתובים במסע כיבושי יהושע, ונמצאת על רמת מואב שכינוייה במקרא "ארץ המישור". נכנס לכנסיה סנט-ג'ורג' היוונית-אורתודוכסית, המפורסמת ברצפת הפסיפס המעטרת אותה. ברצפה, אשר נבנתה בתקופת הקיסר הביזנטי יוסטיניאנוס, משובצת מפת ארץ-ישראל המורכבת משני מיליון אבנים על-פני כ-140 מ"ר. הרצפה נשתמרה רק בחלקה, אך עדיין יש בה תאור חי ואמין של א"י בתקופה הביזנטית.
בנהיגת שטח נמשיך למכוור (מוקוויר): מבצר מתקופת בית-שני. המבצר המרשים נבנה על גבי תל-מלאכותי בידי אלכסנדר ינאי. הוא מזכיר בצורתו את מבצר דוק שליד יריחו, ובסיפורו - את הרודיון ומצדה. המבצר שופץ והורחב ע"י הורדוס, וכאן נכלא יוחנן המטביל בידי הורדוס אנטיפס. המצודה נקראת בערבית אל-משנקה. השרידים אינם מרשימים, אך התצפית יפה והסיפור ההיסטורי נוגע ללב.
משם נעלה ניסע לאורכו של ואדי זרקא מעין עד למלון מעין-ספא-וילג' בחממת-מעין: מרחצאות יפהפיים בלב בקעה געשית, לגדתו הצפונית של ואדי זרקא-מעין (נחל נחליאל). בדרך היורדת לחממת מעין נשקפים נופים נפלאים. במקום ניגרים מי-גפרית חמים ממפלים גבוהים, המעניקים למתרחצים עיסוי טבעי. רחצה לילית במי הבריכות היא חוויה נהדרת.
יום שני: לאחר ארוחת הבוקר ניסע למדבא ונרד לחופו של ים המלח, נכנס רגלית לקניון המדהים בואדי נומיירה - חודיירה (כשעתיים הליכה). משם נטפס בתלילות במעלה נקב-נמלה הציורי, המתהדר בשינויי גווני סלע מרשימים, עצי ערער כבדי גזע ותצפיות נוף פנורמיות לים המלח, לפנות ערב נגיע למלון בעיירה ואדי-מוסא בפטרה.
יום שלישי: לאחר ארוחת הבוקר נצא לעיר הנבטית פטרה. העיר הנבטית שקבריה חצובים בסלע. מכונה בירדן גם "העיר הוורודה", בשל הקברים המרשימים החצובים במרומי אבן-החול האדמדמה, שיש להם חזיתות כשל אמונות, וגובהם מגיע לעתים לעשרות מטרים. זהו האתר המרשים ביותר בירדן, ומן המרהיבים במזרח-התיכון כולו. פטרה הייתה בירתם של הנבטים, אדוני המדבר.
בקברים החצובים ניתן לראות אלמנטים ערביים וקלאסיים משמשים בערבוביה. פטרה היוותה במשך שנים לישראלים חלום, מיתוס ואתגר של גבורה ונחישות. נרד דרך הסיק לתוך העיר הנבטית המדהימה, נבקר בקברים המפורסמים (החזנה, קבר האורנה, קבר הארמון), נמשיך במורד הוואדי לתיאטרון ולקצר בינת פרעון. לאחר הפסקת צהרים קצרה נצא לנסיעת שטח כביש להרים המשקיפים על פטרה לאיזור שובק וביידה, לקראת ערב נחזור למלון.
יום אחרון: עם בוקר נעזוב את פטרה ונסע לצפון ואדי ראם, ואדי ראם מציע את אחד מנופי המדבר היפים במרחב הקרוב. סלעי אבן-חול הנראים כהררי קצפת, דיונות במגוון צבעים ובקעה רחבת ידיים, מוקפת בהרים.
ואדי-ראם היה אחת התחנות החשובות של לורנס איש-ערב, בזמן המרד הערבי. במקום מקדש נבטי, כתובות סלע רבות, מעיינות וערוצי נחלים.
נטייל בינות לדיונות החול הצהובות אדומות, אל המצוקים המרשימים, נבקר בקשתות המדהימות מעשה איתני הטבע, בבורות המים, בסכרים ובמבנים נבטיים. אחה"צ נעלה על הכביש וניסע דרומה, לביקור בעקבה, תה אחרון וכנאפה טרייה ונחצה את הגבול בחזרה לישראל.
מחיר הטיול: 460 $ לאדם בחדר זוגי, ילד בחדר הורים (2-12) 240 $ , תוספת לחדר בתפוסת יחיד - 90 $, ניתן לשכור ג'יפ ירדני ברמות שונות: 80-120$ ליום, שער הדולר: מזומן גבוה ביום התשלום. דרגת קושי - בינוני.

תאריך:  19/12/2003   |   עודכן:  19/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
בריונים מסתובבים ברחובות, שודים מזוינים, פעולות נקם - הפכו זה מכבר ללחם חוקם של תושבי שכם; מתחילת השנה ידעה העיר שכם 33 הרוגים ולמעלה מ-200 מקרי הצתה של בתי עסק, על-רקע סכסוכים פנימיים; ערפאת יודע, מעלים עין ואף מכווין את האנרכיה היזומה
ד"ר שמואל גורדון
עלינו להיענות להצעה הסורית וליזום תהליך להשגת הסדר שלום. הפלשתינים יישארו מבודדים, ללא תמיכה בטרור, וייאלצו להגיע להסדר סביר עם ישראל [מבט אישי 87]
נסים ישעיהו
אקטואליה בפרשת השבוע
ד"ר שלמה חזן
יוסי אחימאיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il