X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מוחמד רימוואי וסאלח עלוואי היו חברים בחוליה שרצחה את השר זאבי. רימוואי, אשר חיפה על היורים, מואשם ברצח, ועלוואי - בסיוע לרצח
▪  ▪  ▪
 קישורים
  לאתר החברה - רד

כתב אישום נגד שניים מרוצחי השר רחבעם זאבי ז"ל, הוגש הבוקר (יום א', 9.12.01) לבית המשפט המחוזי בירושלים. השניים, מוחמד רימאווי וצאלח עלוואי, המואשמים בהשתייכות לחוליה שרצחה את שר התיירות, רחבעם זאבי. על-פי כתב האישום, מואשם רימאווי ברצח ועלווי בסיוע לרצח.
חברי החוליה הנוספים שטרם נתפסו הם חמדי קוראן ובאסל סאמר החברים בארגון החזית העממית והאחראים ישירות לרצח השר. התביעה בישראל דורשת מהרשות הפלשתינים לעצור את השניים ולהסגירם לישראל.
על-פי כתב האישום, בתחילת אוקטובר 2001 סיכמו ביניהם קוראן ורימאוי לשתף פעולה בביצוע פיגוע בו ירצחו אישיות ישראלית בכירה. שיתוף הפעולה בין השניים הביא לגיוסו של רימאוי לארגון החזית העממית.
הקשרים לביצוע הרצח:
ביום 15.10.01 התקשר קוראן לרימוואי וביקש ממנו להגיע לכיכר מנארה שברמאללה. בהגיעו למקום פגש רימוואי בקוראן ובסאמר שנלוה אליו. השלושה נכנסו למסעדה בכיכר מנארה, שם פגשו באדם נוסף, אותו הציג קוראן בפני רימוואי כמי שאחראי עליו בארגון הטרוריסטי. במהלך הפגישה מסר קוראן לבכיר הארגון, כי הוא, סאמר ורימאווי יבצעו יחד את הפיגוע. הכיר ציין בתגובה, כי מדובר בפגיוע גדול ומסוכן ושעליהם להיזהר. רימוואי וקוראן קבעו להיפגש באותו מקום למחרת היום.
למחרת ביום 16.10.01, נפגש קוראן עם סלאח עלוואי וביקש ממנו להלין באותו הלילה את רימוואי בביתו שבעזריה, ולאפשר לו גם להחנות ליד ביתו מכונית שתשמש אותו.
ההכנות לביצוע הרצח:
באותו יום ה-16.10.01, בסמוך לשעה 16:00, נפגשו קוראן, סאמר ורימוואי במסעדה בכיכר מנארה. בין השלושה סוכם, כי לשם ביצוע פיגוע הרצח הם ישתמשו בשני כלי רכב האחד מסחרי מסוג קאיה, והשני מכונית פרטית נוספת שרימוואי נתבקש לשכור עבורם. לשם שכירת המכונית הנוספת מסר קוראן לנאשם סך 1,500 ש"ח, ובעקבות כך שכר רימוואי מכונית מסוג פיאט פונטו.
משהיו שני כלי הרכב ברשותם, הגיעו השלושה למלון הייאט בירושלים. בהגיעם לרחבת החניה הסמוכה למלון, הצביע קוראן בפני רימוואי על מקום חניה סמוך, והנחה אותו להגיע למחרת בוקר עם מכונית הקאיה למלון, להחנותה במקום המיועד ולהמתין בתוכה בעת ביצוע הרצח.
קוראן הציג בפני רימוואי תת מקלע, שהוצפן על-ידו מתחת לתא הכפפות של הקאיה, והנחה אותו לאבטח את פעולות הרצח והמילוט מיד לאחריו. בתוך כך, סיכם קוראן עם רימוואי, כי עליו יהיה לפתוח באש על כל מי שינסה להפריע להם לבצע את הרצח או שירדוף אחריהם לאחר ביצועו.
משנפרדו השלושה, הגיעו קוראן וסאמר למלון הייאט על-מנת להתאכסן בחדר ששכרו ללינת הלילה. רימוואי נסע במכונית הקאיה לביתו של סאלח, שם החנה אותו. רימוואי עדכן את סאלח כי למחרת היום, הוא וקוראן מתכוונים לבצע פיגוע רצח גדול, וכי לצורך כך הוחבא תת המקלע בקאיה.
רימוואי ביקש מסאלח לסייע לו בבוקר שלמחרת להגיע ברכב הקאיה לסביבת מלון הייאט בדרכים בהן לא קיימים מחסומים משטרתיים, וזאת לצורך ביצוע פיגוע הרצח. סאלח נענה לבקשתו.
ביצוע הרצח:
למחרת, ביום 17.10.01, בסמוך לשעה 06:00, הסיע סאלח את רימוואי במכונית הקאיה לירושלים בדרך עפר שבה אין מחסומים. בהגיעם לראס אלעמוד, ירד סאלח מהקאיה, ורימוואי ציין כי הוא מתכוון לחזור לביתו של סאלח מיד לאחר הרצח. משם המשיך רימוואי עם הקאיה למלון הייאט, והחנה במקום שנקבע על-פי התכנון המוקדם.
באותה עת, בסמוך לשעה 06:50, המתינו קוראן וסאמר בקומה השמינית של המלון, שבה השתכן אותו יום השר זאבי ז"ל, מצויידים באקדחים, שעליהם היו מותקנים משתיקי קול. משהבחינו השניים בשר זאבי, בעת שפתח את דלת הכניסה לקומה, קראו בשמו, ומשנפנה אליהם, ירה קוראן מספר יריות לעברו ממרחק קצר. היריות פגעו בראשו של השר רחבעם זאבי ופצעו אותו פצעים אנושים, מהם נפטר זמן קצר לאחר מכן.
ההימלטות:
קוראן וסאמר נמלטו מהמקום, עזבו את המלון בפיאט השכורה וסימנו לרימוואי שהמתין אותה שעה במכונית הקאיה, לנסוע בעקבותיהם. משלא הצליח להתניע את הקאיה, הוא נמלט מהמקום במונית לשער שכם ואח"כ הגיע לביתו של סאלח.
קוראן וסאמר סיפרו לסלאח עלוואי שרצחו את השר רחבעם זאבי, וסאלח הסכים לעזור להם להסתתר בביתו ולהימלט ממנו מאוחר יותר. בתוך כך, אף רכש עלוואי בעבורם מוצרי אוכל והביאם לביתו.
קוראן, באצר ורימוואי הסתתרו בביתו של סאלח כיממה, עד שנמלטו מהבית סמוך לשעה שתיים בבוקר שלמחרת הרצח, משהבחינו בכוחות הביטחון שתרו אחריהם.
מוחמד רימוואי נתפס על-ידי כוחות הביטחון ב-23 באוקטובר במהלך פעולה בכפר רימא. שותפו, סאלח עלוואי נעצר כמה ימים לפני כן.
פרקליטתם של שני הנאשמים, לאה צמל, לא התנגדה למעצר עד תום ההליכים, אך אמרה כי מרשיה כופרים בחומרת האשמות המיוחסות להם, למרות שאינם מתכחשים לעובדות.

תאריך:  09/12/2001   |   עודכן:  09/12/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי פאוזנר
תשלוט בזכויות היוצרים של הארי-פוטר, ספיידרמן, הטלטביז, BBC, וורנר ועוד
מירב לוי
במסמך שנשלח לשר האוצר מפורטת רשימה של מפגעים אשר יווצרו כתוצאה מהשינוי הצפוי בחוק
שי פאוזנר
החברה האמריקנית תשלים את 2001 עם מחזור של 30 מיליון דולר
שי פאוזנר
פרופ' יצחק סוארי העריך את שווי מניית אי.ס.איי בכ-12-10 דולר לעומת מחיר למניה של 3.8 דולר ששילמו הרוכשים; קבוצת דוברת-עופר תשלם 50 מיליון דולר
מירב לוי
המעבר לבנקאות פרטית נעשה במסגרת שינוי מבני לקראת מעבר משרות ממוקד מוצר לשרות ממוקד לקוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il