X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מקורות
לא קל להודות בשגיאות. בטח לא בפומבי. אבל היום אני מודה. זה מה ששלחתי הבוקר לראש הממשלה בנימין נתניהו. לא בקלות יצא המכתב. זאת אומרת לכתוב אותו לא לקח הרבה זמן אבל המון זמן עד שהעזתי לשבת עם עצמי ולכתוב. להחליט שבכלל צריך לכתוב. חשבתי שגם מי שרגיל לקרוא את מה שאני כותב צריך לקרוא גם את המכתב הזה
▪  ▪  ▪

לכבוד
ח"כ בנימין נתניהו
ראש הממשלה
משרד ראש הממשלה
רח' קפלן
ירושלים
שלום רב,
הנדון: הרפורמה במערכת התכנון והבנייה - שקיפות ושיתוף הציבור?
אדוני ראש הממשלה. בשלהי חודש יוני 2009 הוסבה תשומת ליבי, באחד הבקרים לידיעה שהתפרסמה בעיתון ידיעות אחרונות ולפיה צורפתי, כנציג הארגונים החברתיים, לצוות מיוחד שהקמת על-מנת לקדם את הרפורמה אותה החלטת להוביל בתחום התכנון והבנייה.
אחרי שנרגעתי מן ההפתעה, שכן עד לרגע הקריאה בעיתון, כלל לא ידעתי שאני חבר בכזה צוות, החלטתי שדווקא יהיה לי לכבוד להיות לפה למאות אלפי אזרחים אשר מרגישים, יום יום ושעה שעה את חוסר הצדק וקשיי הביורוקרטיה הממשלתית והעירונית. חברי אמרו לי שאני "עלה התאנה" שלך. שאחרי הפיאסקו בנושא הקרקעות, אתה צריך לקשט את המשך הרפורמה ולשנות את הכותרות בעיתונות. הגיוני. אבל אני, שנפגשתי איתך רק כמה חודשים קודם לכן, חשבתי שצריך לתת למהלך שלך סיכוי.
וכך, אדוני ראש הממשלה, הגעתי חדור מוטיבציה ורצון להיות שותף אמיתי לפגישה בה נטלו חלק, מלבדי גם נציגי ארגוני הסביבה, נציגי משרד הפנים ונציג נוסף, ד"ר איציק ספורטא שיחד עמי הוזמן על תקן, נציגי הארגונים החברתיים.
חשבתי, אדוני ראש הממשלה, יותר נכון קיוויתי ובאמת רציתי, שתהייה זו פגישה אמיתית של שיתוף הציבור, שתהייה זו פגישה ראשונה בסדרת פגישות, דיונים מצומצמים, שיחות טלפון והחלפת מידע כתוב, אשר בסופו של יום תוכל, הממשלה בראשותך, להוציא מתחת ידיה רפורמה ראויה. כי אין ספק שיש דברים שצריך לשפר, אין כל ויכוח שהבירוקטריה מכרסמת כל חלקה טובה של ישראליות.
ואחרי הפגישה הראשונה, שהתקיימה, בבנין הלא ממש נגיש לנכים, בקריה בתל אביב, חשבתי שיהיו עוד. אפילו החלטתי ללמוד את הנושא קצת יותר לעומק. אתה יודע, אני בדרך כלל עוסק במדיניות של דיור ולא בתכנון ובנייה. אז נפגשתי עם נדלניסטי"ם ואדריכלים, קבלנים ומייצגי סקטורים שונים ומכולם ניסיתי להבין וללמוד מהן הבעיות. מה צריך לתקן.
אז למדתי גם את ההבדל המהותי בין רישוי לתכנון. הבנתי את המשמעות של "סגירת המרפסת", קצת יותר טוב. גיבשתי עמדה, ובעיקר חיכיתי שאזומן לעוד פגישה, שמישהו יבקש לחלק איתנו, עם "הצוות", את עקרונות הרפורמה החדשה, שנוכל להעיר עליה, להבין אותה, לנסות ולתקן את הדרוש תיקון, כי הרי אף אחד לא מושלם.
אבל הטלפון ממשרד ראש הממשלה לא הגיע. ואני, לאחר כמעט ששה חודשים, הבנתי שזהו זה, שהחברים שלי צדקו. שבאמת כל מה שרצית זה להרויח כמה כותרות על הגב שלי ושל חברי. היום כבר ברור לנו שאין שקיפות, אין שותפות אמיתית של הציבור, אין הקשבה לצרכים של האוכלוסיות המוחלשות ואין שום קשר בין מה שמתוכנן לבין סגירת המרפסת המפורסמת.
אדוני ראש הממשלה, יש עוד זמן לשנות. יש עוד זמן לעשות את הדברים נכון. אפשר להציג את הרפורמה בצורה אחרת עוד לפני הבאתה לממשלה כדי לקבל, מאנשי המקצוע השונים, את המשובים הדרושים. כדי להסתכל עליה בדרך לה אתה מטיף כל הזמן - דרך התמונה הכוללת.
בכבוד רב,
רן מלמד
סמנכ"ל
מדיניות חברתית והסברה
עמותת ידיד

תאריך:  17/01/2010   |   עודכן:  17/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il