X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
[צילום: יח"צ]

תתחדשו, קניתם זוג נעלי עור חדשות ואתם מוכנים לכבוש את העיר וכל אירוע אחר שיהיה השנה. אבל מכיוון שמדובר בנעליים חדשות לגמרי, לא רבים יודעים שכדאי לבצע כמה הכנות מקדימות, בטרם תוכלו לנעול אותן בנוחות המרבית (וגם כדי לשמור עליהן מנזקים).
נעלי עור שונות משמעותית מכל נעל רגילה אחרת, כגון סניקרס או אפילו נעליים רשמיות מחומרים אחרים. עור דורש תשומת לב וטיפול צמוד, ויש לא מעט דברים שעלולים לפגום בו. מעבר לכך, נעליים חדשות לחלוטין דורשות ש"ימתחו" אותן קצת לפני השימוש הקבוע.
אופנת יוסי בן נון לגבר ואתר המותגים BranDeals עם הטיפים שיעזרו לכם לעשות זאת ביעילות ובחוכמה, בלי להזיק לנעליים.
טיפ 1 - נסו אותן בחנות / בבית
אין תחליף לנעילת הנעליים כדי לוודא שהן אכן אם לכם, וכמובן שהן יושבות עליכם בנוחות. כדי למנוע פגיעה בסוליות העדינות, עדיף לנסות את הנעליים קודם כל בבית או בחנות, על משטחים חלקים או רכים (כגון רצפה או שטיח). כך תוכלו לוודא שהנעליים מתאימות בלי לחבל בהן כבר על ההתחלה.
אם גיליתם שהנעליים מעט צמודות, לוחצות או לא נוחות - ניתן לתקן זאת בקלות ובכוחות עצמכם (ראו סעיף הבא). אם מתגלה שהנעליים כלל לא מתאימות לכם, זכותכם המלאה להחזיר אותן לספק לפי חוקי הגנת הצרכן (וכן לפי תנאי המכירה באתר, אם רכשתם אותן אונליין).
טיפ 2 - חממו אותן
מה קורה אם גיליתם פתאום שהנעליים קצת צמודות או נוקשות מדי? או אולי לוחצות על הרגל באזורים מסוימים עד כדי חוסר נוחות? בדומה לנעלי ספורט / סניקרס שמתגמשות עם הזמן, גם נעלי עור מאפשרות משחק כלשהו בגודל - וזאת באמצעות חימום.
אל תעזו לשים אותן במייבש כביסה או (אלוהים ישמור) במיקרוגל. השתמשו במייבש שיער והעבירו אותו מעל לנעליים. הקפידו לחמם במיוחד את האזורים הלוחצים, הצמודים והנוקשים שהרגשתם בזמן שנעלתם אותן. אחרי החימום תגלו שהנעליים מגלות הרבה יותר סובלנות, ומתאימות את עצמן למבנה הרגל שלכם.
טיפ 3 - צרו חיכוך
סוליות עור מעידות על איכות גבוהה, ואם נעלי העור שלכם מגיעות עם סוליות מעור - אין ספק שאתם בעלי טעם מיוחד. למרות זאת, חיסרון עיקרי בסוליות עור הוא החלקלקות שלהן, במיוחד כאשר מדובר בנעליים חדשות לחלוטין. לסוליות עור חדשות אין אחיזה משמעותית בקרקע, מה שעלול לגרום להחלקה ונפילה.
כדי ליצור חיכוך בין סוליות העור החדשות למשטח שעליו הולכים, צריך לוודא שהן מחוספסות מספיק. אפשר לעשות זאת באמצעות נייר זכוכית עדין, או פשוט על-ידי גרירת הנעליים על-גבי מדרכה ברחוב. אל תשתמשו בסכין כדי לחרוץ חריצים, כי אתם עלולים לחרוץ עמוק מדי ואז לא תוכלו לתקן את הנזק. אופציה נוספת - לקנות מדבקות גומי ייעודיות לנעליים, ולהדביק אותן לתחתית הסוליות.
טיפ 4 - השתמשו בכף לנעל
כאשר אנו מכניסים את הרגל לתוך הנעל, ובייחוד כשמדובר בנעל חדשה וקצת יותר קשיחה, העקב שלנו מועך את החלק האחורי בכל פעם מחדש. המעיכה החוזרת הזו, שוב ושוב, בעצם פוגעת בחלק האחורי של הנעל וגורמת לו להתעוות.
כדי למנוע זאת מומלץ מאוד להשתמש בכף לנעל - כן, כן, אותו מתקן פלסטיק, עץ או גומי ישן-נושן שבו היו נוהגים להשתמש בעבר. כף לנעל תמנע נזק לחלק האחורי, ותאריך את חיי הנעליים החדשות שלכם.
טיפ 5 - שרוכים אקסטרה
לשרוכים יש נטייה להיקרע, להיסדק ולהישבר בדיוק בזמן הכי גרוע - רגע לפני ראיון העבודה החשוב או שנייה לפני שאתם עולים לבמה. לכן כדאי לכם לקנות מראש כמה שרוכים נוספים לגיבוי, שיהיו בצד למקרה שתצטרכו החלפה מהירה. ודאו שהשרוכים מגיעים מאותו יצרן ונראים פחות או יותר דומים לאלו הקיימים כעת. אופציה נוספת - לקנות נעלי עור ללא שרוכים.
טיפ 6 - השתמשו באימום
נעלי עור רגישות מאוד לכל מיני דברים, ובין היתר הן מאבדות מצורתן ומגמישותן עם חלוף הזמן. כאשר אתם נועלים אותן, אתם למעשה שומרים על צורתן באמצעות כפות הרגליים שלכם; אבל כאשר הן נחות בארון, בסופו של דבר הן עלולות להינזק.
כדי למנוע זאת מומלץ לעשות משהו שרוב האנשים מתעלמים ממנו לחלוטין - להשתמש באימום לנעליים. מדובר בחפץ דמוי כף רגל העשוי בדרך כלל מעץ, שאותו דוחפים פנימה לתוך כל אחת מהנעליים. כך תשמרו על צורת הנעל לאורך זמן רב, ותמנעו צניחה של העור או קמטים שעלולים להופיע.
טיפ 7 - שימו מרכך עור
אומנם עור שונא רטיבות, אבל הוא כן אוהב לחות ששומרת עליו חי ונושם. לצורך כך מומלץ עד חובה להשתמש בחומר מרכך ייעודי לנעלי עור, ששומר על לחות ומרכך את העור בנעל. זה מצוין גם לריכוך נעליים חדשות שמרגישות צמודות ונוקשות מדי.
מומלץ להשתמש במרכך לנעלי העור לפחות פעם אחת בכל עונה, בייחוד אם אתם מתגוררים באזורים יבשים (בניגוד לישראל, שהיא אזור לח מאוד כמעט בכל עונות השנה). אם לא נוסיף לחות לנעלי העור נגלה בהן סדקים קטנים בחלוף הזמן, שבסוף יתפתחו לשברים וקרעים גדולים שיהרסו את כל הנעל.
טיפ 8 - עשו פוליש-וקס
לא רק הרכב צריך פוליש וקס; גם נעלי העור שלכם ישמחו לקבל טיפול מפנק כזה. יש לרכוש פוליס-וקס ייעודי לנעלי עור, רצוי בצבע הנעל אבל אפשר גם בצבע ניטרלי. כך תקבלו אפקט כפול במוצר אחד: גם ברק מנצנץ וגם שכבת הגנה מפני רטיבות ונזקים נוספים. לאחר מריחת החומר עם מטלית עד לספיגה מלאה, השתמשו במברשת נעליים רכה לסיום.
טיפ 9 - תרסיס דוחה מים
אומנם שכבת הפוליס וקס מהסעיף הקודם מספקת הגנה כלשהי, אבל אם אתם יודעים מראש שהנעליים עלולות לספוג גשמים, שלוליות ואפילו קרח או שלג - זה לא יספיק. לצורך הגנה מלאה מרטיבות יש להשתמש בתרסיס דוחה מים על בסיס סיליקון. רססו שכבה אחת עדינה על גבי הנעליים, המתינו כמה שעות עד לייבוש מלא ואז רססו שכבה נוספת.

תאריך:  11/01/2022   |   עודכן:  11/01/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
האם כדאי לקנות חברת תעופה בתקופה של מגפה עולמית? כמה כסף העבירו אזרחי ישראל לאל על? ואיך מנסה ארקיע להתמודד עם המשבר? מצב חברות התעופה הישראליות בימי הקורונה - סקירה מקיפה
כתיבת המומחים
כתבה שיווקית
תוצרת ישראל    באישור משרד הבריאות לאחר בדיקות תיקוף    מומלץ למי שמבין ומעדיף איכות    בדיקה מהירה פשוטה ויעילה    יותר מ-90% דיוק    מזהה גם מוטציות של נגיף אומיקרון    מכירה מרוכזת לחברות, משרדים וגופים גדולים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il