X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר הרווחה אורלב: זהו רק צעד ראשון שנועד לאפשר לילדים ממשפחות מצוקה להתקדם בלימודיהם
▪  ▪  ▪

הממשלה תתבקש לאשר ביום ראשון (2.5.04) העברת 20 מיליון ש"ח לצורך סיוע ממוקד לעשרות אלפי ילדים עניים בשורה של תחומים: ציוד בית בסיסי, צרכים רפואיים, ריפוי שיניים, ספרי לימוד וציוד לימודי, חוגים, קייטנות בחופש ועוד.
זו ההמלצה הראשונה שמביאים במשותף לממשלה שר האוצר, בנימין נתניהו ושר הרווחה, זבולון אורלב, ליישום המלצות צוות שרים שמינתה הממשלה לקביעת תוכנית עבודה לצמצום העוני בקרב ילדים.
בדברי ההסבר להצעת ההחלטה נכתב, כי התוספת לתקציב בסך 20 מיליון ש"ח עד סוף 2004 תאפשר לשרותי הרווחה, בשיתוף גורמי חינוך ובריאות בקהילות, לתת מענים המשפיעים על השלכות העוני (בלא צמצום מימדי העוני).
איתור הילדים יבוצע על-ידי שרותי הרווחה ברשויות המקומיות והם ישתפו את גורמי החינוך והבריאות המקומיים לקבלת מידע על ילדים הזכאים לעזרה.
השר אורלב אמר, כי זהו רק צעד ראשון שנועד לאפשר לילדים ממשפחות מצוקה להתקדם בלימודיהם. "הסיכוי של ילד ממשפחה במצוקה לצאת ממלכודת העוני קלושים אם אין לו ספרי לימוד או שולחן להכין עליו את שיעוריו, ואינו יכול להשתתף בחוג. הפעם אנו נותנים טיפול בדיוק בנקודה שבה הילד מרגיש מחסור", אמר השר.
לישיבת הממשלה הקרובה הגישו השרים גם הצעה לאשר את הפעלת פרויקט ההזנה הנסיוני מתקציב המוסד לביטוח לאומי. בנוסף לכך, הם מציעים כי כדי לעמוד ביעד צמצום העוני בקרב ילדים, יש להוסיף ולדון במספר נושאים שזוהו כבעלי השלכות חיוביות לבלימה ולצמצום העוני בקרב ילדים ולכן מוצע כי צוות השרים ימשיך בדיונים כדי לגבש המשך תוכנית פעולה למען מטרה זו.
צוות השרים הוקם בסוף דצמבר 2003 בעקבות דוח העוני על התרחבות העוני בקרב ילדים והפערים החברתיים. הצוות, בהרכב שר הרווחה (יו"ר), שר האוצר, שרת החינוך התרבות והספורט, שר המשפטים ונציגי ראש הממשלה ובסיוע מומחים מתחומי החברה, הכלכלה, המדיניות הציבורית העבודה הסוציאלית והמחקר, פעל במתכונת של צוותי משנה וגיבש שורה ארוכה של המלצות בתחומי הרווחה, הבריאות, החינוך הכלכלה והביטחון הסוציאלי כדי לצמצם את מימדי העוני ואת השלכות העוני אצל ילדים ומשפחות.
צוות השרים השלים את משימתו כבר באמצע חודש מרס 2004 ואולם נדרשות התייעצויות משלימות עם שר האוצר, כדי לסכם תוכנית פעולה. הצוות מבקש להמשיך בדיונים עם האוצר על המלצות נוספות שהועלו בדיונים.

תאריך:  29/04/2004   |   עודכן:  29/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
71% - האמריקנים כובשים; 52% - מצדיקים את ההתקפות נגד חיילי ארה"ב; 57% - על כוחות ארה"ב לעזוב את עירק מייד; לעומת זאת: מרבית העירקים מרוצים מהשיפור במצבם האישי ויחושו בטוחים פחות במידה והאמריקנים יעזבו
מירב לוי
נאילה מואווד היא האישה הראשונה המתמודדת על תפקיד נשיא לבנון; טוענת: מעורבות היתר של סוריה בעניינה הפנימיים של לבנון יצרה שכבה מושחתת של פוליטיקאים שהורסים את ערכי הדמוקרטיה ומדרדרים את הכלכלה
אלונה קורן
כך עולה מסקר החברות של בנק ישראל; העלייה בפעילות ניזונה בעיקרה מהאצה ביצוא; נמשך השפל בענף הבנייה; שיפור בענף המלונאות; ציפיות להמשך העלייה בפעילות גם ברבעון הבא
רועי כוכבי
בית משפט השלום בראשון לציון הרשיע לפני כארבעה חודשים את מי שהיה השר הדרוזי הראשון בישראל במתן שוחד, מרמה והפרת אמונים; טריף נדון גם ל-18 חודשי מאסר בפועל ולקנס בסך 25 אלף ש"ח
גל ברגר
שלטונות סוריה תגברו האבטחה סביב השגרירויות הזרות בדמשק; תגבור כוחות ניכר אף במעבר הגבול עם לבנון; שר ההסברה הסורי אומר היום: הפיגוע הוא המענה לכל אלה שהאשימו את סוריה בתמיכה בטרור; דיפלומטים מערביים בדמשק מרימים גבה לנוכח גרסת הסורים לפיגוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il