X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנרצחות: טלי חטואל בת 34, שהיתה בחודש השמיני להריונה ובנותיה - הילה (11), הדר (9), רוני (7) ומירב (2); בקרב שהתפתח במקום חוסלו שני המחבלים, שני חיילים ואזרח נפצעו
▪  ▪  ▪
רכבה של משפחת חטואל [צילום: AP]

מכל המשפחה נשאר רק האב. משפחת חטואל [צילום רפרודוקציה: AP]

כיסא התינוק של מירב חטואל [צילום: AP]

האם טלי חטואל (34), בחודש השמיני להריונה

הבת הבכורה, הילה חטואל (11)

הדר חטואל בת ה-9

רוני חטואל בת ה-7

הבת הקטנה, מירב חטואל (2)

המסוק עם הפצועים במנחת בית החולים סורוקה בבאר שבע [צילום מתוך ערוץ 1]

[צילום: AP]


אחד המחבלים הרוצחים, פייסל אבו נגרה (26), פעיל בג'יהאד האיסלמי [צילום: AP]

   רנית נחום-הלוי
סוכל פיגוע בכפר דרום; ארבעה חיילים נפצעו

   רנית נחום-הלוי
סוכל ניסיון חדירה לנצרים; הפלשתינים מגבירים ירי הפצמ"רים

   רנית נחום-הלוי, מירב לוי
שרון: הפלשתינים יעשו הכל כדי למנוע קבלת תוכנית ההינתקות

משפחה שלמה נמחקה בפיגוע אחד: פיגוע משולב בירי מנשק קל ומטען חבלה אירע בצהריים (יום א', 2.5.04) סמוך לגשר הכניסה לגוש קטיף, בפרוזדור כיסופים. חוליית מחבלים הגיעה למקום במכונית. המחבלים ירדו מהמכונית ופתחו בירי לעבר רכבים ישראלים באזור ציר כיסופים, בואכה גוש קטיף.
בפיגוע נהרגו אם ו-4 ילדיה. ההרוגות הן טלי חתואל, בת 34 שהיתה בחודש השמיני להריונה, וארבע בנותיה: הילה בת 11, הדר בת 9, רוני בת 7 ומירב בת השנתיים. המשפחה התגוררה במושב קטיף. טלי עבדה בתור עובדת סוציאלית במועצה האזורית חוף עזה. בעלה, דוד, מנהל בית ספר באזור אשקלון, קיבל את ההודעה המרה על האסון. בנות המשפחה הובאו למנוחות בשעה 18:30 בבית העלמין החדש באשקלון.
בפיגוע נפצעו 3 ישראלים - 2 חיילים ואזרח. החייל והאזרח נפצעו באורח בינוני וחייל נוסף באורח קל. מסוק שהוזנק למקום הפיגוע פינה את הנפגעים לבית החולים סורוקה בבאר שבע.
כוחות צה"ל שהוזעקו למקום רדפו אחר שני המחבלים והרגו אותם. בד בבד, הפעילו המחבלים מטען חבלה לאחר הגעת כוחות הביטחון למקום. הכביש הראשי נסגר לתנועה, ולאחר זמן רב נפתח מחדש.
על-פי הדיווח, צוות של CNN נקלע לאזור הפיגוע וראה את שני המחבלים רצים לכיוון כלי רכב. רכבם של אנשי התקשורת היה ממוגן ולא נפגע מהירי. הצוות הצליח לעצור כלי רכב ישראלים, אך המכונית ובה האישה וילדיה הצליחה לחמוק מהם. האישה היתה בהריון בחודש השמיני, ויצאה מגוש קטיף על-מנת להשתתף בפעילות הפוליטית נגד תוכנית ההינתקות.
כמה ארגוני טרור נטלו אחריות לפיגוע
הטלוויזיה של ארגון החיזבאללה, 'אל-מנאר', פרסמה הודעת נטילת אחריות מטעם הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, 'פלוגות ירושלים', והזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית, חטיבות נאסר א-דין', לפיגוע בגוש קטיף.
ארגון ועדות ההתנגדות העממית [פלג עצמאי בעל נטייה איסלמית המורכב מפעילים פורשים בפת"ח ובמנגנון המסכל; הוקם בתחילת האינתיפאדה] אינו כלול ברשימת ארגוני הטרור של ישראל או של אירופה וארה"ב.
הארגון מציין, כי הוא מחזיק בקלטת וידאו המתעדת את הפיגוע וכי בכוונתו למסור את הקלטת לרשתות הערביות אשר ישדרו אותה בקרוב. מדובר במסר של הארגונים האיסלמיים, כי תוכנית ההינתקות היא רק תחילתו של ההישג לגרום לישראל לסגת חד-צדדית. זהו מסר גם לישראל וגם לפלשתינים שהמאבק ממשיך.
גדודי חללי אל-אקצא של הפת"ח נטלו אף הם אחריות לפיגוע. הגדודים הכריזו במערכת הכריזה של המסגדים בדיר אל-באלח על אחריותם לפיגוע, והגדירו אותו כתחילת התגובה על חיסולם של יאסין ורנטיסי.
הזרוע הצבאית של החמאס, 'גדודי עז א-דין אל-קסאם', נטלו ראשונים אחריות לפיגוע, אולם מאוחר יותר התנערו מכל קשר לאירוע.
המחבלים שביצעו את הפיגוע הם: איבראהים חמאד, פעיל בגדודי ההתנגדות העממית, ופייסל אבו-נגרה (26), פעיל בג'יהאד האיסלמי.
אלוף פיקוד הדרום, דן הראל, אמר כי בפיגוע השתתפו כמה חוליות של פלשתינים. "הם ירו אל העמדות של צה"ל הפרוסות לאורך הכביש, והתפתח קרב יריות. במהלכו, יצאו שני פלשתינים מאחד הבתים שבאזור, וירו לעבר כלי רכב שנסעו בכביש. לאחר שפגעו ברכב של משפחת חטואל התקרבו אליו וירו מקרוב. חיילי אחת התצפיות באזור הבחינו בשניים, וצלף פגע באחד מהם. כוח אחר שבא למקום בג'יפ, הסתער על הפלשתיני האחר והרגו".
האלוף הראל הוסיף: "מזה שנה וחצי לא נפגעו אזרחים על הציר הזה. אנו מחוייבים להגנת המתיישבים ואנו מחרפים את נפשנו לצורך כך. נחקור את האירוע הזה עד תומו".

תאריך:  02/05/2004   |   עודכן:  03/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
השר שלום הציע לשוורצנגר לעמוד בראש משלחת של שחקני הוליווד שתגיע לארץ ותעודד צילומי סרטים בישראל; אמש נפגש עם השר אהוד אולמרט ; שוורצנגר נפגש עם נשיא המדינה ויבקר גם ביד ושם
הדר פרבר
ארגון בסיוע הקרן לשירותי בריאות לתעשיה מסייע בבדיקות אשר יכולות לאבחן תוך 14 יום מההדבקות
גלית יצחק
משטרת ישראל תערוך, זו השנה הרביעית את יום הילד לכ-1,200 ילדים חריגים חוסי מוסדות משרד העבודה והרווחה; בין הפעילויות לילדים: תצוגת כלבי משטרה ופרשים, תצוגת חבלה ועוד
הדר פרבר
הוועדה תרכיב מדריך אתיקה שישמש את זכייני השידור וענף הפרסום בהגדרת "גבולות ההגיון" באשר לרמיזות סקסיסטיות, אלימות וגזעניות בפרסומות
יפעת גדות
המדובר במחלה ניוונית של מערכת העצבים, התוקפת את תאי עצב האחראים על התנועה וגורמת בשלב המתקדם לשיתוק; הסיכון הגבוה ביותר ללקות במחלה נמצא אצל אלו ששירתו במשמר החופים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il