X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כבר שבועות שלא שמעתי על פרשות שחיתות חדשות. כבר התחלתי לדאוג, עד ש...מושחתים חדשים הצטרפו למועדון האקסקלוסיבי
▪  ▪  ▪
סטס מיסז'ניקוב. חדש במועדון [פלאש 90]

בשבועות האחרונים הייתי מודאג מאוד, מאחר שחלה האטה מרגיזה בחשיפתן של פרשות שחיתות ציבוריות חדשות, ואם לא די בכך, שמותיהם של אישי ציבור סורחים מליגת העל נעלמו מכותרות התקשורת.
אבל ההפוגה בשחיתות ללא הפסקה, שהיא מאפיוני אורחות חיינו ובשר מבשרנו, הייתה למעשה זמנית בלבד, ואולי הייתה רק למראית עין.
אך הדאגה שלי הגיעה לסיומה. בימים האחרונים נחשפו בזו אחר זו פרשות שחיתות חדשות, או התגלו עובדות חדשות בפרשות שחיתות פתוחות.
הרשימה כוללת, בין השאר, את הכנסת בחסותו של יושב-הראש ח"כ רובי ריבלין, בית ההשקעות הגדול במדינה - פסגות, קבוצת הכדורסל של המדינה - מכבי תל אביב, רשות השידור, מד"א, קק"ל, הסתדרות העובדים הכללית, קופת חולים מאוחדת, ארגון המורים העל-יסודי, ועוד ועוד.
ברוך הבא למועדון
למועדון האקסקלוסיבי של שרי הממשלה הנוכחית, ששמם שורבב בעבר למעשי שחיתות, שבו חברים שמונה שרים, הצטרף חבר חדש - שר התיירות סטס מיסז'ניקוב. חסר בינתיים שר עשירי למניין.
גם בתחום המוניציפאלי החלו מחדש חגיגות של שחיתות. הרשימה המעודכנת של ראשי הערים בעלי קופות שרצים כוללת את תל אביב, חיפה, רמת גן, בת ים, פתח תקוה, כפר סבא, חדרה, רחובות, לוד, רמלה, נהריה, בית שמש ועוד.
שחיתות גוברת
הדאגה המיותרת שלי זכתה לסטירת לחי מצלצלת מסקר מיוחד שנערך על-ידי חברת "דיאלוג", שפורסם ביום שישי האחרון בעיתון הארץ במלאת שנה לפעילותה של הממשלה הנוכחית בראשותו של בנימין נתניהו.
אחת השאלות המרכזיות שנשאלו מאות משתתפי הסקר, הייתה על מצב השחיתות הציבורית והשלטונית במדינה כיום בהשוואה לתקופת כהונתה של הממשלה הקודמת בראשותו של אהוד אולמרט.
ממצאי הסקר לא הפתיעו אותי: 41 אחוזים מהנשאלים טענו כי חלה הרעה במצב השחיתות בשנה החולפת; 40 אחוזים נוספים של הנשאלים קבעו כי רמת השחיתות במדינה נותרה ללא שינוי; 10 אחוזים מהנשאלים לא ידעו מה להשיב, ואילו יתרת הנשאלים (9 אחוז) מאמינים כי יש שיפור.
ראש ממשלה חמקן
נתונים אלה מזכירים לי, כי ערב הקמת הקואליציה הנוכחית פניתי אל ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו לכלול במסגרת הסכמי הקואליציה סעיף מפורש, שבו תהיה התחייבות להיאבק בשחיתות השלטונית הגואה.
נתניהו התחמק וחזר על התנהלותו בתקופה שבה שימש יושב-ראש האופוזיציה ומעל בתפקידו הפרלמנטארי כאשר מעולם לא התריע, לא זעק ואפילו לא אמר מילה רעה אחת נגד השחיתות, ולא קרא לגופי אכיפת החוק לזרז את החקירות ולמצות את הדין.
אני מתקשה לשכוח שנתניהו יושב-ראש האופוזיציה, לא העניק באותם ימים שחורים גיבוי למערכת שלטון החוק שספגה מהלומות מכל עבר, לרבות שר המשפטים לשעבר חיים רמון ויורשו פרופ' דניאל פרידמן.
רק הסבר אחד לכך היה לי: קיומו של מאזן אימה בין אולמרט לנתניהו. ואם כך הדבר, אנחנו נבקש לקבל הבהרות במסגרת חוק השקיפות, ואולי התערבה שרה מאחורי הקלעים ומנעה מביבי לפעול בידיעה שעל ראשה מרוחה ריבה ועל ראשו חמאה, ומוטב כי שניהם יסתתרו ולא יילכו בשמש הקופחת של השחיתות, שעלולה למרוח את מעלליהם על פניהם.
לא מושחת? - לא מנהיג!
לא הייתי צריך לעמול הרבה כדי להעריך מדוע חמק נתניהו מלהחתים את שותפיו לקואליציה על סעיף המחייב אותם להשתתף במאבק נגד השחיתות השלטונית.
המפתח לפתרון החידה הינו שר החוץ אביגדור ליברמן, החשוד העיקרי בקרב שרי הממשלה, שמינה כידוע את השרים המופקדים על מערכת אכיפת החוק (שר המשפטים והשר לביטחון פנים) ואת יושב-ראש ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת, ואין לו כל סיבה לגרום זעזועים מיותרים לשחיתות השלטונית שכל-כך אהובה עליו.
האם אחרי כל זאת יש להתפלא על כך, שהחלק הארי של אזרחי המדינה סבורים כי מי שאינו מושחת - לא יוכל להתקדם בחיים הפוליטיים ואין לו כל סיכוי להיות ראש ממשלה.

תאריך:  09/02/2010   |   עודכן:  09/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי מן
לעיני הקוראים מתנהל עכשיו שיח פנימי נוקב ב"ניו-יורק טיימס" על יכולתו של איתן ברונר, כתב העיתון בירושלים, למלא את תפקידו לאחר שבנו התגייס כאן לצבא
יצחק מאיר
קיימות בעיות מוסריות, לוגיסטיות וחוקיות בהצבעת ישראלים בחו"ל להן אין מענה בהצעה הקיימת    ובכ"ז, אי-הענקת זכות ההצבעה לישראלי השוהה בחו"ל, היא הצהרה כי ישראל ויתרה עליו
ד"ר צ'לו רוזנברג
לא אלה החיים בחו"ל יקבעו לנו מי יהיו מנהיגינו ולא אנו נקבע להם איך לחיות ואיפה    הציונות, כבעבר, מתחילה בישיבה בציון
פרידה אורינגר
אין כמו זר פרחים צבעוני וריחני לבטא באמצעותו אהבה    פרחים הם שפת האהבה ויש להם משמעות כמעט בכל התרבויות    אך האם קיימת משמעות למספר הפרחים? ואל תשאלו מי סופר, כיוון שמסתבר שיש כאלו שאכן עושים זאת
אליה בן
מי שלא לוקח חלק בקיום חובות המדינה אינו זכאי להצביע בה    וגם: זכות ההצבעה לא תתרום דבר לקשר הרופף של ישראל עם אזרחיה בחו"ל
רשימות נוספות
כך נפרדו אנשי רחובות משוקי פורר  /  מחלקה ראשונה
חשיפה: כך סייעה גליה מאור לבעל של העוזרת  /  יואב יצחק
החתן דורש: את הכסף  /  יואב יצחק
שרים סוררים  /  ראובן לייב
שובם של התחמנים   /  אריה אבנרי
מבשלים מיסכנות נכלולית  /  אהרון רול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il