X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

לרוב למשמע צמד המילים חוקר פרטי, עולות בראשנו מחשבות המדמיינות מעקבים שטופי אדרנלין ורגעים מותחים ורבי תעוזה. בפועל, כמו מקצועות רבים נוספים, חוקרים פרטיים, נדרשים למגוון רחב של תיקים שונים, חלקם בהחלט יכולים לרתק את המאזינים, וחלקם פחות.
אם ננסה לרגע להביט על תפקידו של החוקר הפרטי ממעוף הציפור, הרי שמטרתו היא לחשוף את האמת וכל שכן לגבותה בהוכחות חותכות וקבילות משפטית.
במאמר שלהלן, נבין את יכולתו של החוקר הפרטי לסייע באמצעות מגוון שירותים, דרך תיקים שונים ושגורים אליהם הוא נדרש.
חקירות פרטיות משפטיות
טעות שגורה היא לשער כי עיקר תרומתו של החוקר הפרטי בענף המשפטים, ניכרת בתחום הפלילי. למעשה זהו הענף הבעייתי ביותר שכן מעקב אחר עד, ולו על-ידי חוקר פרטי, עלול להיחשב להטרדה ולמהלך שנועד להשפיע על המשפט. לרוב, חוקרים פרטיים עובדים עם משרדי עריכת דין לדיני משפחה ודיני נזיקין.
בתחום המשפחה, חוקר-פרטי יכול לסייע באיסוף הוכחות אחר בן או בת-זוג שאינם נאמנים, דבר אשר יכול לסייע בהליך הגירושין. דוגמה נוספת ושגורה היא חקירה אשר נועדה לבחון אם אחד מן הצדדים מסתיר רכוש או מכניס כסף שאיננו מדווח לרשויות. מהלכים שכאלו נועדו למנוע חלוקה הוגנת בין הצדדים וכן להפחית את תשלום דמי המזונות.
בענף הנזיקין, לחוקרים פרטיים היכולת לבחון את נסיבות המקרה אשר הוביל לנזק ברכוש. עורכי-הדין יבקשו לאסוף שורה של הוכחות המצביעות על הגורם האשם בגרימת הנזק, ובכך למצות את מלוא הזכויות אל מול החברה המבטחת. מנגד יש לציין, כי בתחום הנזיקין נוהגות גם חברות הביטוח לצוות לצדן משרדי חקירות אשר יפעלו מן העבר השני.
חקירות פרטיות כלכליות
מושג זה מתאר שם כולל של חקירות שונות המבקשות למפות את סך הכנסותיו, הוצאותיו ונכסיו של אדם מסוים מטעמים שונים. שותפים עסקיים עשויים לבקש חקירה כלכלית אודות קולגה עמו הם באים בהתקשרות עסקית, וכן זהו מונח שבהחלט יכול לתאר את צורכיהם של עורכי-דין לדיני משפחה, כפי שתואר לעיל.
חקירות כלכליות עשויות להתבקש בכל מקרה ובו עולה החשד שמא אדם מסוים מסתיר רכוש או הכנסה מתוך מניעים זדוניים או עברייניים שונים. מהסתרת רכוש, דרך חשבונות בנק נסתרים בחו"ל ועד להכנסות בשחור.
חקירות פרטיות לצורכי בדיקת אירוע
דוגמה נהדרת לכך היא כאשר מעסיק או מעסיקה מזמינים חקירה פרטית בגין חשד לגניבה בארגונם. אין מדובר רק בגניבתו של רכוש או כסף מן החברה, כי אם בגניבת מידע או גניבת לקוחות והעברתם לצד ג'. חקירות מסוג זה יכולות לשלב מעקבים וכן חקירות גלויות הנערכות באופן פרונטלי עם עובדי החברה ובשילוב עם פוליגרף.
הסתמכו אך ורק על חוקר מוסמך
תחום החקירות מפוקח היטב, וחוקרים פרטיים נדרשים לקבלת הסמכה ורישיון מטעם משרד המשפטים. לצד העובדה שרישיון זה מעיד על מקצועיותו של החוקר, הרי שחוקרים הבקיאים בתחיקות המגבילות את צעדיהם, יבצעו חקירה אשר תאסוף ראיות בעלות ערך משפטי. זכרו, כי ראיה אשר איננה עומדת בקנה אחד עם הגדרות החוק, איננה יכולה להיחשב לקבילה בבית המשפט.
בכל שאלה והתייעצות, ניתן לפנות למשרד חקירות ליאור אייזינגר המביא עמו למעלה מ-20 שנות ניסיון, והתמצאות במגוון רחב של תיקי חקירות שונים ומורכבים.

תאריך:  17/05/2022   |   עודכן:  17/05/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
רוצים ש-120 מיליון משפיענים ברחבי העולם ישפיעו על המותג שלכם? יגיעו לקהילות רחבות ברחבי העולם ויאפשרו את המכירות וההכנסות שאתם חולמים עליהן? חולמים על עסק בינלאומי שאתם יכולים לנהל מכל מקום? נינג'ה אינפלואנס מייצרת לכם פתרון רחב וטכנולוגי    גאווה ישראלית מבית TCM
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il