X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

הבחירה בין עדשות או משקפיים יכולה להיות לא פשוטה, שכן יש לה השפעה רבה על המשתמש. לכל אחד מתאים סגנון אחר. ישנם אנשים אשר מדווחים שהחיים שלהם השתנו עם המעבר לעדשות והנוחות שהן מאפשרות, ולעומת זאת, יש אנשים שחווים את אותן כפולשניות ולא נוחות ומעדיפים להרכיב משקפיים. מובן כי יש גם היבטים רפואיים שונים, אשר קובעים את ההמלצה. אם אתם מתלבטים מה לבחור ואיך לקבל את ההחלטה, הינה כל המידע הנחוץ לכם.
מה ההבדלים ביניהם?
טרם הבחירה, כדאי להבין את ההבדלים בין עדשות מגע למשקפיים. עדשות, עשויות פלסטיק או סיליקון, הן פתרון לשיפור ראייה, שמתאים למגוון מצבים ורמות שונות של חומרה. עדשות מגע מעניקות חדות, מכיוון שהן צמודות לעיניים ומאפשר שדה ראייה נרחב לכל הכיוונים. ניתן לבחור בין שלל סוגים וביניהם חד-פעמיות, חודשיות, חצי שנתיות ועוד. העדשות דורשות תחזוקה, הוצאה וניקיון כדי לשמור על איכותן לטווח ארוך ועל בטיחות השימוש. מכיוון ומדובר בפתרון פנימי, משתמשים מדווחים כי מדובר בחוויית ראייה בהירה וטבעית.
לעומתן, משקפיים הם פתרון לשיפור ראייה חיצוני. בבחירת משקפיים ניתן לבחור כאלה המתאימים כמשקפי ראייה, להתמקדות מקרוב או מרחוק, ניתן לבחור במשקפי נהיגה, המסייעים גם הם לראייה. משקפיים מצריכות פחות תחזוקה, אך חשופות יותר לנזקים חיצוניים דוגמת שבר, אובדן וכדומה.
אילו סוגי עדשות מגע קיימים?
ישנם מספר סוגים של עדשות מגע המשתנות בהרכב החומרים הפעילים ומתאימות לתדירות שימוש שונה. רופאי עיניים מדגישים כי בבחירת העדשה הקריטריון החשוב ביותר הוא תדירות השימוש, בהיבט הימים, דוגמת הצורך להרכיב אחת לשבוע לעומת מדי יום, והיבט השעות, האם מדובר בשעה או שעתיים, או בשעות רבות של שימוש רצוף? כל אלו מהווים משתנים קריטיים בחשיבותם בבחירת העדשה הנכונה.
פתרון יקר, אך הגייני, הוא הבחירה בעדשות יומיות, אשר אין בשימוש בהן סכנה לזיהומים מכיוון ואין בהן שימוש חוזר. אם תדירות השימוש היא יומיומית, מומלץ לבחור בגרסה שבועית או חודשית ולהימנע מתחלופה מדי יום. בהיבט החומרים הפעילים, ממליצים רופאי עיניים לבחור בגרסה עם מעבר חמצן גבוה, בייחוד עבור אלו אשר זקוקים להן שעות רבות ברציפות. אם מדובר בשימוש מדי פעם, ניתן להשתמש בהרכב חומרי הידרו ג'ל רגיל.
האם כל אחד יכול לשים עדשות?
עדשות מתאימות למרבית סוגי ליקויי הראייה, ומשמשות כפתרון עבור אנשים רבים. עם זאת, מובן כי יש לקבל תחילה אישור לכך מאופטומטריסט או מומחה עיניים אשר יבצע בדיקות ויבדוק את התאמתכם. זכרו, כי יש תהליך הסתגלות וייתכן כי בהתחלה תחושו אי-נוחות, אך אין זה מהווה סימן הכרחי לכך שזה לא מתאים לכם ויש להיוועץ על כך עם רופא.
איך בסוף אפשר להחליט?
אם אתם עדיין לא ממש משוכנעים מה הפתרון המדויק בשבילכם, החדשות הטובות הן שלא ממש צריך לבחור. ניתן לשלב בין שני הפתרונות ולהשתמש בכל אחד מהם בהתאמה לשגרת חייכם ולאירועים מיוחדים. לאלו שרוצים לשמור על המראה שלהם הכי טבעי שרק אפשר ושחיים אורח חיים דינמי יותר, עוסקים בספורט, או פשוט כאלה ששוכחים את המשקפיים, מתאימות לכם עדשות.
אם לעומת זאת, התנסיתם וראיתם שדווקא מתאימה ומחמיאה לכם מסגרת לעיניים, ואינכם מעוניינים להשתעבד ולהתעסק על בסיס יום יומי עם ניקיון העדשות לפני השינה, תוכלו תמיד לבחור במשקפיים, יש כיום פתרונות ראייה רבים ומגוונים, במחירים שונים, שיאפשרו לכל אחד למצוא את שגרת השימוש הנוחה ביותר עבורו.

תאריך:  14/02/2023   |   עודכן:  14/02/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il