התאחדות התעשיינים יוצאת נגד בכירים באוצר, בהם החשב הכללי במשרד, ניר גלעד, ומנכ"ל האוצר, אוהד מראני, בטענה כי קיימת סחבת בכל הקשור לפתרון בעיית ייקור הביטוח לסיכוני מלחמה בתובלה ימית.
המשתמשים בתובלה הימית שילמו כ-109 מיליוני ש"ח לחברות הביטוח הזרות בגין התייקרות התעריפים. ההתאחדות קוראת לממשלה לפעול להענקת ערבות מדינה לחברת ענבל, בדומה להסדר לגבי ביטוח התובלה האווירית.
לטענת ההתאחדות, הפתרון שהיא מציעה הינו הפתרון הזול והיעיל ביותר למשק, שאינו עולה דבר לממשלה. כיום מצויה התעשיה במשבר חריף וייקור עלויות במאות אחוזים, ותופעה זו "חונקת" את המפעלים ומקשה עוד יותר על פעילותם השוטפת.
התאחדות טוענת עוד, כי חברת צים הודיע לכל לקוחותיה על ייקור של 50 דולרים להעברת מכולה בקווי ארה"ב. אוניות החברה משייטות תחת דגל ישראל, אך אין הן מכוסות על-ידי חוק מס רכוש. קודם לכן, לא נגבתה שום תוספת בקווים אלו.
מגבלות פוליסת הביטוח הממשלתית נובעות ממגבלות חוק מס רכוש, שאינו מכסה נזקי גוף ונזק עקיף כפי שקיים בפוליסות הזרות. לכן נדרשת חקיקה על כל השלכותיה לצורך הרחבת כיסוי הוליסה הממשלתית, דבר שיארך זמן רב.